XXL Nutrition

Kwaliteitsspieren?

Bezoekers in dit topic

jbrwjan

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
525
Waardering
17
Lengte
1m76
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Hallo dbb,

Ik hoor de laatste tijd van veel mensen die ook trainen dat ze niet zomaar massa willen pakken maar "kwaliteitsspieren" willen. Is er verschil tussen of is het gewoon brosience?

Gr Jan
 
Nog nooit van gehoord, tenzij ze bedoelen dat ze niet willen kuren ofzo.
 
Ja want spieren die je kweekt met bodybuilding zijn van water en lucht :)
 
Misschien de ''hardheid'' oid.. Misschien de hypothese dat opgebouwde spieren met as inferieur zijn tov natural gains oid.
 
Iedereen praat over de zogenaamde "kwaliteitsspieren" echter uitleggen wat het betekent kunnen ze niet. :o
 
ik dacht dat de enige kwaliteitsspier tussen je benen hing???
 
Haha dat hoor je de pro's vaak zeggen inderdaad." Het afgelopen jaar heb ik me op kwaliteit gericht, niet zo zeer op massa. "

Geen idee wat ze dan bedoelen. Misschien meer symmetrie ofzo?
 
@markhispania
denk dan meer aan de techniek
 
ja hoor, als je maar genoeg eet. kwaliteit van je voeding bepaald wel de kwaliteit van je spieren

Wat bedoel je met kwaliteit van je spieren?

Je kunt het vergelijken met een dier dat goede voeding krijgt en een dier dat 'rommel' krijgt. Het dier dat goede voeding krijgt zal een beter produkt afleveren:)

Er zijn verschillende situaties.. Maar er zijn vele die heel snel aankomen in een korte tijd, soms gepaard met slechte voeding, waarbij meer als de helft van de gewonnen spiermassa bestaat uit vocht en/of vet. Je hebt ook gevallen die, vaak te snel, spiermassa aankomen en waarbij de spierkwaliteit achteruit gaat.. Dus de bv de spierseraratie/hardheid/kwaliteit.
Houd daarom altijd je voeding zo schoon mogelijk (onbewerkte produkten) voor schone en droge spiermassa.

Ik geloof just niks van zulke theorieën maar dat wordt er dus over gezegd in onder andere Ray's topic.
 
Oke, het is dus eigenlijk gewoon brosience, vond het al raar omdat spier natuurlijk gewoon spier is. Thnx allemaal!
 
Of misschien bedoelen ze dat ze vooral droge spiermassa willen bijkomen zonder veel vocht en vet.
 
Hoogstwaarschijnlijk bedoelen ze de hardheid, symmetrie, separation, muscle maturity.. Van de spieren.
 
Dat heb ik vaak mensen horen zeggen over ecto's. Ik citeer :

Ecto's komen niet veel spier aan maar wat ze krijgen is dan wel pure kwaliteit.

Ik denk dat ze hiermee bedoelen dat je spieren ontwikkelt zonder het extra vet en vocht. Slaat natuurlijk nergens op met de term kwaliteit maargoed :D
 
Een spiermassa die in een langere tijd is opgebouwd zou je van kunnen zeggen dat deze meer ''kwaliteit'' heeft dan spiermassa die je in een korte tijd hebt opgebouwd. Als je iets snel opbouwt bouw je het namelijk ook weer sneller af, als je iets langzaam opbouwt, bouw je het ook weer langzamer af.. als je stopt met trainen natuurlijk
 
Wat ze bedoelen is dat ze focussen op myofibrillaire? hypertrofie ipv sarcoplastische? hypertrofie. Door zo rond de 5 reps te zitten veroorzaakt de training voornamelijk myofibrillaire hypertrofie, wat vergroting is van de spiervezels. Door hoger in reps te zitten, 8-12, train je op voornamelijk sarcoplastische hypertrofie, wat het volume water en glycogeen die de spieren bevatten verhoogt.
 
Wat ze bedoelen is dat ze focussen op myofibrillaire? hypertrofie ipv sarcoplastische? hypertrofie. Door zo rond de 5 reps te zitten veroorzaakt de training voornamelijk myofibrillaire hypertrofie, wat vergroting is van de spiervezels. Door hoger in reps te zitten, 8-12, train je op voornamelijk sarcoplastische hypertrofie, wat het volume water en glycogeen die de spieren bevatten verhoogt.

Dat dus.

Of conditie misschien.

Ik zag laatst wel zoiets van iemand die echt ziek zwaar kon tillen terwijl hij redelijk ecto was omdat zijn lichaam een veel hoger percentage vezels aan kon spreken dan een normaal persoon ( was genetisch bepaald oid.. kan t me niet precies herinneren)
 
waarom trainen we dan niet in de 5-reprange bij alles om de myofibrillaire hypertrofie te stimuleren?
 
Spier is spier natuurlijk... Denk dat ze meer figuurlijk bedoelen dat ze ook wat functionele spierkracht willen?
 
Back
Naar boven