AndroidHealthClinic

Kwark deeg (spruitjes taart)

Bezoekers in dit topic

stynxie

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 apr 2006
Berichten
863
Waardering
0
Een ontdekking die ik jullie niet wil onthouden.
Heb het tot nu toe vooral gebruikt voor spruitjes taart, maar variaties zijn zeker mogelijk.
Kwarkdeeg:
200 gram (volkoren) meel (brood mix, whatever)
200 gram kwark
eventueel wat zout
Voor wat lucht erin kan je baking soda gebruiken

Goed mengen en kneden. Daarmee beleg je een ingeoliede spring vorm of quiche vorm.

Voor de spruitjes taart:
250 gr spruitjes, schoongemaakt en gehalveerd.
Paprika in stukjes
Uitje in stukjes
Ter verheuging van de feestvreugde:
Wat magere kaas, magere schapen kaas (AH), hutekase, etc

Beetje olijolie in een pan/wok uitje fruiten, spruitjes erbij, paprika erbij. Even bakken.
Dit mengsel gooi je in de met kwarkdeeg belegde vorm. In de oven, ongeveer 200 graden, 20/30 minuten. (tot het deeg beetje bruin is).

Van de week een variatie gemaakt met kummel zaad in het deeg en een flinke hoeveelheid hindoestaanse kerrie in de groente.

Ik heb dat kwark deeg ook een keer gebruikt voor een appeltaart, was wat hardcore, maar zeker niet gek.

En.. voor de mensen die meer eiwitjes willen, hierbij kan prima een stukje vis, linzen prutje, of een stukje vlees. Laatste geen ervaring mee, maar uitgebakken spekjes in de taart zal vast niet verkeerd zijn.

Smakelijk.
 
nou keertje proberen dan maar :D
 
Voor alle lekkernijen.. 1adres.. @ stynxie

Recept ziet er goed uit.

Of ik het effectief s ga proberen, maybe ..
 
Zeker proberen ;)
Is lang verhaal, maar geen werk, ongeveer 10 minuten voorbereiden, naar de oven staren, klaar.
Ben niet perse KISS, maar goed, snel gezond eten moet ik wel kunnen maken met mijn levens ritme. (te veel van huis, werk in andere stad, dus kort thuis, vaak omkleden -> gym, dan pas eten).
 
En wanneer mogen we komen eten?
 
Deze gaan we maar eens proberen:D

Lijkt me wel lekker Spruitentaart en ik ga er gelijk koolvis indoen:D
 
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Maar pin je niet te vast op die spruitjes hoor, realiseer me dat dat een onhandig gekozen titel was. ;)
Gaat vooral over dat kwarkdeeg. Erg handig en makkelijk alternatief voor bv bladerdeeg als je een hartige taart wil maken.
Wat dacht je bv van vullen met licht geroerbakte broccoli met cashew noten?
Geloof dat ik die volgende week plan.
 
Back
Naar boven