MuscleMeat

Kwark en suikers

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Hey iedereen

Mijn eerste post zal gaan over het eten van kwark net voor het slapen gaan aangezien hier veel eiwitten inzitten die traag zijn en gedurende de nacht opgenomen worden.

Ik heb op diverse forums gelezen dat een bak van 500 gram voldoende is.

Wat ik nu wel opmerk is dat de magere kwark die ik koop van de albert heijn veel suikers bevat. Per 100 gram bevat de kwark 4,5 gram koolhydraten waarvan 4,5 gram suikers. Dat betekent dus dat ik 's avonds nog een goeie 25 gram aan suikers binnenkrijg.

1. Is dit niet slaapontmoedigend?
2. Is een dergelijke hoeveelheid suiker niet heel ongezond?

Alvast bedankt voor reacties.
Ben nog een amateur als het op voeding aankomt :)
 
Nee hoor, dat maakt niet zoveel uit. Je kunt in principe alles eten, zolang het maar binnen je totale plaatje past.

Heb je verder een voedingsschema?
 
in fruit bijvoorbeeld zit ook heel veel suiker. en van kwark voor het slapen gaan krijg je MAD GAINZ
 
Dit zijn trouwens voornamelijk melk-suikers (lactose). Deze worden niet heel snel afgegeven...

Daarnaast is suiker niet per se slecht, naar mijn idee slaap je er prima door als je ruim voor het slapen een beetje suiker eet. De "piek" aan insuline ben je dan wel voorbij, waardoor je juist een dip/vermoeidheid krijgt... Maar dat is slechts mijn gevoel/ervaring...
 
Ik eet m'n kwark 's avonds 9 van de 10 keer met een grote lepel honing erdoor, nog meer suikers... Nog nooit daardoor moeite gehad met slapen.

Een beetje extra suikers is echt geen probleem IIFYM, als je gewoon sport en actief bent en het past in je schema nergens zorgen over maken, ook niet over het feit dat je suikers vlak voor 't slapen gaan neemt. Je lichaam is herstellende/groeiende 24 uur per dag, niet alleen als je wakker bent ofzo..
 
En anders eet je een halve bak kwark, of gewoon een andere bron van eiwitten.
 
Ben nog een amateur als het op voeding aankomt :)

Zeg dat wel.


Suikers uit zuivel, groente en fruit zijn niets om je zorgen over te maken. Ook niet bij 100 of 200 gram per dag.
 
""""""""""""suikers"""""""""""""""""
 
Haribo is de beste bron voor goede carbs! Onbegrijpelijk
 
Back
Naar boven