Fitness Seller

kwark met een schep eiwit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bassie013

Cool Novice
Lid geworden
12 jan 2012
Berichten
49
Waardering
0
Lengte
1m69
Vetpercentage
12%
ik vroeg me af of het kwaad kon om voor het slapen bij een bak kwark een schep eiwitten er bij te doen ?

is dat te veel eiwitten van het goede of maak het niet uit
 
Als je 500g kwark eet zou ik het niet doen.

Als je 250g kwark eet doe dan een halve schep ofzo.

Whey eiwit -> Snel verteerbaar ( voor de eerst 2 volgende uren)
Kwark -> Traag verteerbaar ( voor de helft van de nacht)
 
mmm nooit aan gedacht deed altijd 1 schep wei met kwark
 
jaa ik deed het nu ook de laatste 2 dagen, voor de smaak

Maar dus geen aanrader , bij 500 gram voor het slapen gaan
 
Je lichaam kan niks doen met zoveel eiwitten in 1 keer.
Weggegooid geld.

Maar je eigen keuze...
You can eat whatever the **** you wanna eat!
 
naja , kijk teveel eiwitte gaat ook omzette naar vet toch als je teveel binne krijgt ?

Dus het is gewoon slecht
 
Je lichaam kan niks doen met zoveel eiwitten in 1 keer.
Weggegooid geld.

Maar je eigen keuze...
You can eat whatever the **** you wanna eat!

Gewoon eten wat je wilt eten
YOU CAN DO WHATEVER THE **** YOU WANNA DO
 
ik doe het gewoon voor de smaak en als je teveel eiwitten binnenkrijgt ga je hier zeker niet vet van worden ... van eiwitten kun je niet vet worden
 
Als je "te veel" eiwitten binnenkrijgt wordt het gewoon later verteerd --> Je kan prima wat extra eiwit eten als het in je schema past.
 
Ligt aan je eiwitbehoefte.. Als je die die dag gehaald hebt is het hooguit fijn voor de smaak, beetje te veel maakt niks uit.
 
naja , kijk teveel eiwitte gaat ook omzette naar vet toch als je teveel binne krijgt ?

Dus het is gewoon slecht

Nee wordt geen vet, je schijt het gewoon uit

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 07:23 ----------

Ligt aan je eiwitbehoefte.. Als je die die dag gehaald hebt is het hooguit fijn voor de smaak, beetje te veel maakt niks uit.

Je moet verdelen over heel de dag
 
t zal wel meevallen, hoeveel eiwit zou dat nou in tot zijn, zo'n 70 gram?

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 07:29 ----------

Nee wordt geen vet, je schijt het gewoon uit

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 07:23 ----------



Je moet verdelen over heel de dag


Niet helemaal mee eens:

In tegenstelling tot vetzuren en glucose kunnen aminozuren niet worden opgeslagen. Aminozuren kunnen ook niet uitgescheiden worden. Een te veel aan aminozuren wordt als brandstof gebruikt. Daartoe wordt de alfa-aminegroep (als NH3) verwijderd en het overblijvende koolstofskelet wordt omgezet zodat het verder gebruikt kan worden in de stofwisseling. Het grootste deel van de aminegroepen van een te veel aan aminozuren worden omgezet in ureum, terwijl hun koolstofskeletten worden omgevormd in acetyl CoA, acetoacetyl CoA, pyruvaat of een tussenproduct van de citroenzuurcyclus. Hieruit kunnen aminozuren omgezet worden tot vetzuren, ketonstoffen en glucose.
 
ik doe het gewoon voor de smaak en als je teveel eiwitten binnenkrijgt ga je hier zeker niet vet van worden ... van eiwitten kun je niet vet worden

Natuurlijk wel. Als je daarvan op je totale dagbehoefte teveel binnenkrijgt, wordt het ook gewoon opgeslagen als vet, hoor.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Elk teveel aan kcal wordt omgezet in vet, het maakt niet uit of je het uit eiwitten, vetten of koolhydraten haalt.
En je lichaam kan wel wat meer eiwitten verdragen dan een bakje kwark met een schep whey erdoor.;)
 
Als je 500g kwark eet zou ik het niet doen.

Als je 250g kwark eet doe dan een halve schep ofzo.

Whey eiwit -> Snel verteerbaar ( voor de eerst 2 volgende uren)
Kwark -> Traag verteerbaar ( voor de helft van de nacht)

Wat wei betreft:

whey isolate takes more than two full hours to elevate blood amino acid levels so that they reach desired levels (Dangin et al., 2002).

Dus na 2 uur is het echt nog niet allemaal opgenomen. (en nog langzamer omdat het door de kwark heen zit)
 
REPOST .. VOOR ALLE BROSCIENSE HIER:

In tegenstelling tot vetzuren en glucose kunnen aminozuren niet worden opgeslagen. Aminozuren kunnen ook niet uitgescheiden worden. Een te veel aan aminozuren wordt als brandstof gebruikt. Daartoe wordt de alfa-aminegroep (als NH3) verwijderd en het overblijvende koolstofskelet wordt omgezet zodat het verder gebruikt kan worden in de stofwisseling. Het grootste deel van de aminegroepen van een te veel aan aminozuren worden omgezet in ureum, terwijl hun koolstofskeletten worden omgevormd in acetyl CoA, acetoacetyl CoA, pyruvaat of een tussenproduct van de citroenzuurcyclus. Hieruit kunnen aminozuren omgezet worden tot vetzuren, ketonstoffen en glucose.
 
waarom kwark + whey, als je dat doet kan je toch liever casseine shakes kopen..
 
waarom kwark + whey, als je dat doet kan je toch liever casseine shakes kopen..

Om een beetje volume binnen te krijgen en als je gewoon voeding gebruikt weet je zeker dat het werkt in tegenstelling tot sommige producten
 
Ik doe dat ook wel eens, bij een bak van 500 gram. Is sowieso de enige maaltijd tussen m'n training en slapen dus kan de calorieën wel gebruiken.
 
Je lichaam kan niks doen met zoveel eiwitten in 1 keer.
Weggegooid geld.

Maar je eigen keuze...
You can eat whatever the **** you wanna eat!

You can do what the **** you wanna do!
 
Back
Naar boven