AndroidHealthClinic

Kwark pannenkoek

Bezoekers in dit topic

He Robke,

wordt je jij ook zo moe van dat gezeik...
Iedereen heeft altijd wel z'n commentaar klaar, maar zelf met een leuk receptje komen,
ho maar!
Moest ik ff kwijt hoor:(
 
Het nadeel met Syntha-6 is dat er zonnebloem olie inzit en deze is niet echt geschikt om te verhitten.

Ehm wat? Zonnebloem olie is niet geschikt om te verhitten? gast er wordt gefrituurd in zonnebloem olie
 
Ehm wat? Zonnebloem olie is niet geschikt om te verhitten? gast er wordt gefrituurd in zonnebloem olie

heeft iets met transvetten te maken denk ik :p gaat van goede vetten naar slechte. hoe het komt.. i dont know :D zal wel iemand zijn die dit weet.


on topic: zeer mooi receptje, dit weekend ook eens proberen. heb wel geen PAM spray meer en ik ga bloem gebruiken hopelijk werkt dat ook. tnx voor recept ;)
 
Zonnebloemolie en plantaardige margarine op basis van zonnebloemolie zou het hart beschermen tegen ziekten, maar het omgekeerde is waar. Zonnebloemolie bevat linolzuur wat erg slecht voor het hart is. Linolzuur veroorzaakt o.a. ontstekingen aan vaatwanden en arterioclerose.

Gebruik liever kokosolie om te bakken/frituren.
 
Zonnebloemolie en plantaardige margarine op basis van zonnebloemolie zou het hart beschermen tegen ziekten, maar het omgekeerde is waar. Zonnebloemolie bevat linolzuur wat erg slecht voor het hart is. Linolzuur veroorzaakt o.a. ontstekingen aan vaatwanden en arterioclerose.

Gebruik liever kokosolie om te bakken/frituren.

Bakken en frituren doe ik sowieso altijd in olijfolie of Pamspray.

Ik gebruik dus wel Syntha-6 shakes...zeeer smakelijk trouwens,
maar deze bevatten buiten MCT poeder om ook zonnebloempoeder.
Het totale vetgehalte van een shake is 6gr waarvan 2 verzadigd.
Zou jij het daarom al niet nemen?
 
Linolzuur is omega 6?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Linolzuur

Edit: Ik probeer trouwens niet vervelend te doen met al die bijdehante vragen en opmerkingen maar er zijn al zoveel verschillende meningen en wetenschappelijk bewezen 'feiten' over voeding dat het denk voor het beste is om alles zo duidelijk mogelijk te houden.
 
dubbel
 
Laatst bewerkt:
Bakken en frituren doe ik sowieso altijd in olijfolie of Pamspray.

Ik gebruik dus wel Syntha-6 shakes...zeeer smakelijk trouwens,
maar deze bevatten buiten MCT poeder om ook zonnebloempoeder.
Het totale vetgehalte van een shake is 6gr waarvan 2 verzadigd.
Zou jij het daarom al niet nemen?


Goede vraag. Een waar ik niet 100% het antwoord op weet. Misschien andere?

Voor zover ik nu kan redeneren: linolzuur zit in de olie van de zonnebloempit. In zonnebloemolie zal het dus geconcentreerder zijn dan in poeder. Het is de vraag hoeveel vet/olie er nog in dat poeder zit?

Linolzuur hebben we wel nodig en voor wie de hele week uit de muur vd Febo eet is het nemen van linolzuur misschien zelfs wel een hele verbetering, maar iemand die enigszins op zijn voeding let, hoeft zich om een tekort hieraan geen zorgen te maken, eerder aan een teveel (mbt de ratio omega3:6). Gevoelsmatig denk ik dat het geen kwaad kan, als je er vanuit mag gaan dat de poeder slechts een bepaald percentage van het geheel uitmaakt en daarbij het poeder waarschijnlijk een klein deel vet/olie bevat waar die linolzuur in voorkomt.
 
Goede vraag. Een waar ik niet 100% het antwoord op weet. Misschien andere?

Voor zover ik nu kan redeneren: linolzuur zit in de olie van de zonnebloempit. In zonnebloemolie zal het dus geconcentreerder zijn dan in poeder. Het is de vraag hoeveel vet/olie er nog in dat poeder zit?

Linolzuur hebben we wel nodig en voor wie de hele week uit de muur vd Febo eet is het nemen van linolzuur misschien zelfs wel een hele verbetering, maar iemand die enigszins op zijn voeding let, hoeft zich om een tekort hieraan geen zorgen te maken, eerder aan een teveel (mbt de ratio omega3:6). Gevoelsmatig denk ik dat het geen kwaad kan, als je er vanuit mag gaan dat de poeder slechts een bepaald percentage van het geheel uitmaakt en daarbij het poeder waarschijnlijk een klein deel vet/olie bevat waar die linolzuur in voorkomt.

Ik denk het ook, vooral omdat we het over minder dan 6% in poedervorm hebben.
Ik neem ook maar 1 shake per dag, een enkele keer 2.
De smaak van die shakes vind ik nl zo lekker, dat ik blij ben dat ik niet weer op zoek moet gaan naar een enigszinds drinkbare...
 
Ja denk ook dat het te verwaarlozen is. :thumbs:
 
Back
Naar boven