AndroidHealthClinic

Kwark voor het slapen gaan overbodig?

Bezoekers in dit topic

ConQuestador

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 mrt 2008
Berichten
130
Waardering
20
Lengte
1m94
Massa
81kg
Vetpercentage
9%
Al sinds lange tijd eet ik voor het slapen gaan een half bakje kwark, simpelweg omdat ik steevast lees dat het goed is langzame eiwitten te eten zodat je lichaam die 's nachts kan gebruiken.

Maar de laatste tijd lees ik steeds vaker dat de tijdstippen en dergelijke er minder toe doen dan altijd gedacht werd.

Nu zit ik dus nog eens naar mijn eetschema te kijken, en eigenlijk heb ik die kwark helemaal niet nodig. Ik zit qua eiwitten al boven mijn 1,8g/kg. Bovendien eten we vaak erg laat (rond 19:30) en daarbij zit altijd wel zo'n 30 - 40 gram eiwitten.

Vervolgens eet ik dus rond 22uur nog wat kwark, terwijl ik dan eigenlijk nog gevuld ben van het eten. In de cut vond ik het heerlijk, maar nu in de bulk vraag ik me af hoeveel het nog toevoegd. Voor mijn eiwitten per dag heb ik het niet nodig, dus ik zou het dan puur doen "voor de nacht".. maar ik geloof er geen snars van dat mijn kippetjes van 19:30 dan al verwerkt zijn.

Kortom: Hoeveel voegt die kwark nog toe (behalve dat kwark lekker is)?
 
Er wordt veel gezegd. Vooralsnog zou ik zeggen: stick to the basics. Als je logisch nadenkt kun je natuurlijk bedenken dat wanneer je slaapt én daarbij voorzien wordt van eiwitten/voedingsstoffen je in een anaboleren staat bent dan wanneer je het niet doet.
 
Er wordt veel gezegd. Vooralsnog zou ik zeggen: stick to the basics. Als je logisch nadenkt kun je natuurlijk bedenken dat wanneer je slaapt én daarbij voorzien wordt van eiwitten/voedingsstoffen je in een anaboleren staat bent dan wanneer je het niet doet.

ik merk wel als je minder eet voor je gaat slapen en geen water drinkt dat je slaap beter is
 
ik merk wel als je minder eet voor je gaat slapen en geen water drinkt dat je slaap beter is

per individu verschillend, bij sommige personen is het juist andersom (vooral carbs)
 
(behalve dat kwark lekker is)?
Dat is toch ook belangrijk, een lekkere avondsnack?
Als het niet nodig is, is het niet nodig en kan je het inderdaad prima achterwege laten, maar ik eet kwark ook uit pure gewoonte als avondsnack, handje nootjes met bak kwark. Of ik nou allang over mn eiwitten heenzit of niet.
 
Dat is toch ook belangrijk, een lekkere avondsnack?
Als het niet nodig is, is het niet nodig en kan je het inderdaad prima achterwege laten, maar ik eet kwark ook uit pure gewoonte als avondsnack, handje nootjes met bak kwark. Of ik nou allang over mn eiwitten heenzit of niet.

Kwark met pindakaas moet je maar eens proberen! Ben er verslaafd aan :p
 
Nee, is inderdaad niet nodig, als jouw schema prima is zonder de kwark, gewoon de kwark weglaten. De meerwaarde van "voor het slapen gaan veel langzame eiwitten nemen die over de nacht werken" is miniem aangezien je zoals je zelf zegt gewoon al voldoende eiwitten in je schema binnen krijgt, of dit nou om 7 uur 's avonds is of 10 uur 's avonds maakt echt niet uit voor je.
 
Nee, is inderdaad niet nodig, als jouw schema prima is zonder de kwark, gewoon de kwark weglaten. De meerwaarde van "voor het slapen gaan veel langzame eiwitten nemen die over de nacht werken" is miniem aangezien je zoals je zelf zegt gewoon al voldoende eiwitten in je schema binnen krijgt, of dit nou om 7 uur 's avonds is of 10 uur 's avonds maakt echt niet uit voor je.
Dit is ook een beetje mijn gedachte dus..
 
Langzame eiwitten voor het slapen gaan is onzin
Kcal in vs kcal out per dag is de basis en daarbinnen de juiste verhouding eiwitten
 
Ik vind kwark (met fruit) ook heerlijk en eet het als avondsnack. Echter niet te kort voor het slapen gaan, liever om een uur of acht en dan rond 23u naar bed. Ik merk dat als ik kwark eet vlak voor het slapen gaan, mijn slaap veel minder goed is en ik er snachts vaker uit moet om te plassen.
 
2x kwark gegeten nooit meer.

Minpuntjes:
weinig eiwitten
ik met er veel van plassen
net of ik iets vreemds in me mond heb

pluspunten:
leuk plastig bakje met deksel
 
Als ik het zo plan dat ik savonds nog eiwitten nodig heb neem ik een lekker bakkie kwark (zoals 90% van de avonden :P)

Minder eiwitten nog nodig? Lekker bosvruchtenyoghurt met schuddebuikjes momnom

Kh nodig? Lekker bammetjes voor het slapen

Its all about IIFYM.. 2,2g/kg eiwit, doel stellen voor je vetten en de rest lekker carben.. EN MyFitnessPal op je telefoon gooien uiteraard.
 
2x kwark gegeten nooit meer.

Minpuntjes:
weinig eiwitten
ik met er veel van plassen
net of ik iets vreemds in me mond heb

pluspunten:
leuk plastig bakje met deksel
50 gram per bakje niet veel eiwit?
 
Heb altijd die van de Aldi; 42g per bak. Volgens mij is dat veruit de hoogste of niet?
Heb wel eens 10 gram per 100 gram gezien. Maar 42 is alsnog veel :p
 
50 gram per bakje niet veel eiwit?

zn bakje is 250gr 500gr 1000gr meende ik het is veel ja tuurlijk, ma geen persoonlijk fan van eigenlijk eet liever 400gr kip
 
Back
Naar boven