Fitness Seller

Kwark voor slapen als ik al genoeg eiwitten op heb?

Bezoekers in dit topic

FGVH

Cool Novice
Lid geworden
26 nov 2012
Berichten
144
Waardering
71
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
9%
Ik heb een klein vraagje die me toch vaak bezighoudt. Ik heb namelijk vaak dat ik rond 21:00 na mijn laatste maaltijd al mijn eiwitten al binnen heb en vaak nog een overschot. Nu hoor ik ook dat het goed is om kwark te eten voor het slapen vanwege herstel in de nacht door de caseïne eiwitten etcetera. Mijn vraag is dus: als ik al ruim genoeg eiwitten op heb een paar uur voor ik ga slapen, is het dan nog nodig om ook nog kwark te eten vlak voor ik naar bed ga?
ik ben benieuwd naar jullie mening!
 
Nee dat is dan niet echt meer nodig. Maar als je er prettiger bij voelt dan zou ik lekker die kwark nemen voor het slapen. Dan skip je die eiwitten die je uit die kwark haalt overdag toch ergens, zodat je gewoon uitkomt met je eiwitten?
 
Vlak voor het slapen eten is sowieso niet goed.
 
Er zijn aanwijzingen dat een gelijkmatige spreiding over de dag, en tevens ook dus voor het slapen, de spiergroei verder bevordert. De impact lijkt weliswaar gering. Ga dus voor jezelf na of het praktisch is om vlak voor het slapen nog een bak kwark te nemen.
 
Als je al aanke benodigde eiwitten zit is het zeker geen aangename meerwaarde.

Uit persoonlijke ervaring vind ik het wel handiger, als je ergens anders de eiwitten verminderd, want een pot kwark is toch wel een aanrader voor het slapen in mijn ogen, of het lekker is..
 
oke top bedankt voor de wijsheden. ik laat het dan deze keer achterwege, ook omdat mijn laatste maaltijd 2 uur was voor het slapengaan, dus ik zal niet met een lege maag naar bed gaan. Ik zal dan voortaan even kijken of ik mijn macros zo kan verspreiden dat ik nog wat eiwitten over heb 's avonds voor een bakje kwark voor het slapen.
 
Back
Naar boven