XXL Nutrition

kwark vraagje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mouzer

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2003
Berichten
1.394
Waardering
3
Mijn mams heeft toenstrax van mij kwark van mona meegenomen. Hier zit 5,5 gram eiwit per 100g in. Is dit niet een beetje weinig? Volgens mij haal ik nog meer uit een beker melk :P
 
Uit een beker melk haal je ongeveer 4 gram eiwitten.
Ik heb Magere kwark van Ravensberger die bevat 11,1gram eiwitten dus totaal 55,5 gram per pak.
 
Dus hier zit gewoon belachelijk weinig eiwit in voor 100 g?
Wel jammer, ik vond 'm superlekker

en hoeveel gram noem jij 1 bak?
 
Laatst bewerkt:
koop gewoon de magere kwark van de c1000, er zit in heel de bak 35 gram eiwit en als je er wat zoetstof bij gooit dan word hij echt heel erg lekker. het is een van de weinige kwark die niet zo dik is.
heel goedkoop 63 euro per bak
 
Originally posted by Mouzer
Dus hier zit gewoon belachelijk weinig eiwit in voor 100 g?
Wel jammer, ik vond 'm superlekker

en hoeveel gram noem jij 1 bak?

500 gram
 
Ja maarja ik laat het mijn moeder inkopen, en die koopt altijd bij super de boer in. Ik kan d'r niet zomaar naar een andere supermarkt sturen :P

Weet iemand goede en lekkere kwark wat je bij super de boer kan krijgen?
 
Originally posted by Big Steve
Uit een beker melk haal je ongeveer 4 gram eiwitten.
Ik heb Magere kwark van Ravensberger die bevat 11,1gram eiwitten dus totaal 55,5 gram per pak.

:clap: Die heb ik oohook... Alleen die bakjes zijn wat slap. Je kan er beter niet mee gooien dus. ;)
 
Ik koop mijn kwark ook soms bij super de boer of bij Deen, Vomar, Dirk v/d Broek.

Maar dan spring je toch op de brommer/fiets en ga je zelf een paar potten halen.
 
Originally posted by ccnp
koop gewoon de magere kwark van de c1000, er zit in heel de bak 35 gram eiwit en als je er wat zoetstof bij gooit dan word hij echt heel erg lekker. het is een van de weinige kwark die niet zo dik is.
heel goedkoop 63 euro per bak

Ja, dat is zeker die magere franse kwark? Die heb ik ook, maar gebruik ik enkel voor door mn shakes. De Ravensberger is om zo te bikken.
 
Originally posted by Mouzer
Ja maarja ik laat het mijn moeder inkopen, en die koopt altijd bij super de boer in. Ik kan d'r niet zomaar naar een andere supermarkt sturen :P

Weet iemand goede en lekkere kwark wat je bij super de boer kan krijgen?

Bij super de boer hebben ze meerdere soorten ook die van 11,1gr. En is nog vele malen goedkoper dan die van mona ook.
 
Originally posted by Robin


:clap: Die heb ik oohook... Alleen die bakjes zijn wat slap. Je kan er beter niet mee gooien dus. ;)

Ja die zijn erg slap, ik liet er van de week 3 vallen maar dat was
meteen een grote bende op de grond. Die bakjes schuren meteen, het gebeurde gelukkig in de winkel :D
 
Originally posted by Mouzer
Dus hier zit gewoon belachelijk weinig eiwit in voor 100 g?
Wel jammer, ik vond 'm superlekker

en hoeveel gram noem jij 1 bak?

hoeveel suiker zit erin?>
Mona klinkt iig wel duur dus zal je ma blij zin met ene goedkoper merk waar meestal meer eiwitten inzitten. ga uit van 11 gram eiti per 100 gram en 4 gram suikers max. in een bak zit 500 gram.

anders ga je zelf een keer een blik wagen en koop je erzelf een en laat je die aan je ma zien zodat zij weet welke zij moet kopen.

ik heb zelf van Ah die bevat 11 eiwit en 4 gr. kh.

van de edah is die lekkerder maar die heeft 7,6 gra eiwit meen ik en 5 gram suiker. dat zal m lekkerder maken en daar gaat t niet om he.;)
 
idd ga zelf es op die fiets en boodschappen doen !

bij de aldi kan je al bijna alles halen wat je nodig hebt: kwark,vis,kip,magere melk

die kwark daar is goed te eten.. 55 cent per bak en 11 gram eiwitten per 100 gram. eetze :)

ps als t te dik is.. laat je t ff een half uurtje uit de koelkast.. dan wordt t vloeibaarder.

succes :thumb:
 
Ik laat de kwark uitlekken nu omdat ik vermoed dat de lactose waar ik niet tegenkan vnl. in de vloeibare fractie zit van de kwark.
Na geknoei met theedoeken nu de beste oplossing gevonden.
Nieuw koffiefilter gekocht bij de Hema en papieren filters..
Inhoud bak er in mikken en rond een half uur later is de kwark uitgelekt.. en kun je het papier weggooien nadat de kwark vrij makkelijk in een bakje glijdt.. zonder geknoei. Kan aangelengd worden met siroop of vruchtensap o.i.d. maar ook gegeten worden met bijv kokos...

Espi
 
Er is een enorme verscheidenheid aan kwarken. Ik heb er nu een waar 7.5 per 100 in zit, de vorige was 11. Een andere die ik ooit eens getest had was maar 5.
 
Die met suiker hebben steevast minder eiwit, de vloeibare hebben OOK minder eiwit/100 g.. is logisch!

Espi
 
haha sommige hier lijken mijn moeder wel (niet verkeerd bedoeld hoor :D), want die zei dat gister ook zo van "dan ga je toch lekker zelf 's een potje halen"..

Maarja zei en jullie hebben gelijk. Ik zal morgen eens op mijn brommer naar de super racen ;) Iig die van mona is vet lekker, die banaan iig, net ijs vind ik het :P
Maar volgens mij weet mijn moeder niet dat ik wel 1 zo'n bak van 500 gram per dag van plan ben naar binnen te werken, en dan wordt mona beetje duur ja ;)

Achja, ik zal morgen eens paar verschillende merken inkopen en ze allemaal uitproberen :)

Iig dus eentje pakken met 11g eiwit per 100 g?
 
ik heb er nu een met 11,1 g eiwit per 100 g, een paar pakken van 500 g meteen meegenomen. Margere kwark.
 
Originally posted by Big Steve
Uit een beker melk haal je ongeveer 4 gram eiwitten.
Ik heb Magere kwark van Ravensberger die bevat 11,1gram eiwitten dus totaal 55,5 gram per pak.

Ja die ravensberg kwark is ideaal. Ik haal wekelijks zo'n 28 bakken uit de supermarkt. Ik gooi die bende door m'n blender met wat water erbij en drink het dan zo op, anders krijg ik die droge troep niet door m'n strot
 
Back
Naar boven