Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volg het forum via Google Nieuws
Originally posted by Bracke
Kwark, klinkt me nogal hollands. Sry hoor jongens, heb gewoon nog nooit van kwark gehoord. Misschien geven wij het een andere naam ofzo, kan zijn.. Weet er soms iemand waar je "kwark" kan vinden, heb het nog nooit tegen gekomen..
Originally posted by Frenkpie
hmm nou kwark heeft een hogere concentratie eiwitten.. melk heeft maar 3.5 gram per 100 gram en kwark rond de 10-12 gram per 100 gram... dus zo gezien is kwark beter
maar ik denk dat de kwaliteit van de eiwitten gelijk zijn
Originally posted by Elmar
Kwark is eigenlijk ongerijpte verse, zachte kaas. Kwark wordt gemaakt van verse melk, die wordt aangezuurd met speciale melkzuurbacteriën. Door het gebruik van stremsel wordt kwark dik. Dit verdikkingsproces heet 'stremmen'. Tijdens het stremmen scheiden de vaste stoffen van de melk, zoals eiwitten, melkvet, melksuiker, zich van het vocht: de zogenaamde wei. Als we de wei laten weglopen, houden we de wrongel over. Dit noemen we kwark. Het is een heel natuurlijk, veelzijdig product. Kwark is rijk aan eiwitten en calcium, en is licht verteerbaar. Bijna alle kwarkproducten bevatten meer dan 90% rechtsdraaiend melkzuur
Originally posted by Elmar
Kwark is eigenlijk ongerijpte verse, zachte kaas. Kwark wordt gemaakt van verse melk, die wordt aangezuurd met speciale melkzuurbacteriën. Door het gebruik van stremsel wordt kwark dik. Dit verdikkingsproces heet 'stremmen'. Tijdens het stremmen scheiden de vaste stoffen van de melk, zoals eiwitten, melkvet, melksuiker, zich van het vocht: de zogenaamde wei. Als we de wei laten weglopen, houden we de wrongel over. Dit noemen we kwark. Het is een heel natuurlijk, veelzijdig product. Kwark is rijk aan eiwitten en calcium, en is licht verteerbaar. Bijna alle kwarkproducten bevatten meer dan 90% rechtsdraaiend melkzuur
[Abeelding niet meer beschikbaar]
Originally posted by Bracke
Lijkt me iets om van te brokken .. En hoe begin je er dan aan?? Je opent de pot "platte kaas" of "kwark" en je begint gewoon te schrokken? Of is het de bedoeling om het goedje tussen een boterham te kiepen?
Hou niet zo van blubberige goedjes