MuscleMeat

Kwark (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Is kwark beter als andere zuivel zoals melk???
Eet het dus om aan mijn eiwitten te komen maar vraag mij af of ik niet net zo goed 1 liter melk meer kan drinken ipv 500 gram kwark.
 
hmm nou kwark heeft een hogere concentratie eiwitten.. melk heeft maar 3.5 gram per 100 gram en kwark rond de 10-12 gram per 100 gram... dus zo gezien is kwark beter

maar ik denk dat de kwaliteit van de eiwitten gelijk zijn
 
en kwark heeft iets minder kh dan melk
 
Of het beter is zou ik niet zeggen, het bevat meer eiwit maar eiwit is net zo goed als dat van melk.
Voordeel van melk is dat je er havermout in kan doen ed bij kwark gaat dat minder.
Ik eet/drink ze gewoon beiden.
 
eh.. ik weet wel 20 andere dingen die ik lekkerder vind in kwark dan in melk :p

nouja 20... overdrijven is ook een vak hoor.
 
Ach..persoonlijke smaak, ik drink al bijna 15 jaar 2-3 liter melk per dag me lichaam is er gewoon beter op afgestemd, kwark eet ik halve tot 1 kilo per dag dus benik ook niet vies van maar meestal zuiver uit de pot om de fruit/zuivel combi te mijden. Heb je nog ideeën in die '20' dingen? :)
 
ik moet zeggen... ik heb heel lang geen melkproducten gebruikt.. kreeg altijd jeuk van met zwerende bultjes.
Nu heb ik tijden melk gedronken totdat ik de jeuk te erg vond. ging weer zonder melk om het te laten genezen, daarna weer aan de melk etc..
zo ben ik nu al een 1/2 jaar bezig en het resultaat is nu dat ik geen last meer er van heb.
 
Klinkt als een allergie... melk bevat wel een enzym dat de huid versterkt, zeg maar dikker maakt. Maar bij sommigen blijkt dit nadelig te zijn en voor allergieën te zorgen.
Zelf heb ik wel wat last van acné, maar dat heb ik zonder melk te drinken ook altijd gehad.
 
Kwark, klinkt me nogal hollands. Sry hoor jongens, heb gewoon nog nooit van kwark gehoord. Misschien geven wij het een andere naam ofzo, kan zijn.. Weet er soms iemand waar je "kwark" kan vinden, heb het nog nooit tegen gekomen..
 
"In de winkel" mag je voor jezelf houden..
 
Originally posted by Bracke
Kwark, klinkt me nogal hollands. Sry hoor jongens, heb gewoon nog nooit van kwark gehoord. Misschien geven wij het een andere naam ofzo, kan zijn.. Weet er soms iemand waar je "kwark" kan vinden, heb het nog nooit tegen gekomen..

Kwark is eigenlijk ongerijpte verse, zachte kaas. Kwark wordt gemaakt van verse melk, die wordt aangezuurd met speciale melkzuurbacteriën. Door het gebruik van stremsel wordt kwark dik. Dit verdikkingsproces heet 'stremmen'. Tijdens het stremmen scheiden de vaste stoffen van de melk, zoals eiwitten, melkvet, melksuiker, zich van het vocht: de zogenaamde wei. Als we de wei laten weglopen, houden we de wrongel over. Dit noemen we kwark. Het is een heel natuurlijk, veelzijdig product. Kwark is rijk aan eiwitten en calcium, en is licht verteerbaar. Bijna alle kwarkproducten bevatten meer dan 90% rechtsdraaiend melkzuur


[Abeelding niet meer beschikbaar]

URpsL8_kpyUc-in76jXhrz9dBie1BPgc.jpeg


URpsL8_kpyUc-in76jXhrz9dBie1BPgc.jpeg
 
platte kaas wordt het in Belgie genoemd, toch?
 
Originally posted by Frenkpie
hmm nou kwark heeft een hogere concentratie eiwitten.. melk heeft maar 3.5 gram per 100 gram en kwark rond de 10-12 gram per 100 gram... dus zo gezien is kwark beter

maar ik denk dat de kwaliteit van de eiwitten gelijk zijn

ik vind melk drinken echt veel makkelijker als kwark eten.
Vind kwark op zich wel ok maar als ik weinig tijd heb en/of geen honger heb is het soms weleens lastig en dan drink ik voortaan liever melk.
En handiger van melk is dat er die melk is die veel langer houdbaar is, ik koop dan een paar dozen en kan weer een tijdje voorruit:)
 
Originally posted by Elmar


Kwark is eigenlijk ongerijpte verse, zachte kaas. Kwark wordt gemaakt van verse melk, die wordt aangezuurd met speciale melkzuurbacteriën. Door het gebruik van stremsel wordt kwark dik. Dit verdikkingsproces heet 'stremmen'. Tijdens het stremmen scheiden de vaste stoffen van de melk, zoals eiwitten, melkvet, melksuiker, zich van het vocht: de zogenaamde wei. Als we de wei laten weglopen, houden we de wrongel over. Dit noemen we kwark. Het is een heel natuurlijk, veelzijdig product. Kwark is rijk aan eiwitten en calcium, en is licht verteerbaar. Bijna alle kwarkproducten bevatten meer dan 90% rechtsdraaiend melkzuur


Maar is het dan niet gezonder als melk door al dat rechtsdraaiende gedoe???
 
Originally posted by Elmar


Kwark is eigenlijk ongerijpte verse, zachte kaas. Kwark wordt gemaakt van verse melk, die wordt aangezuurd met speciale melkzuurbacteriën. Door het gebruik van stremsel wordt kwark dik. Dit verdikkingsproces heet 'stremmen'. Tijdens het stremmen scheiden de vaste stoffen van de melk, zoals eiwitten, melkvet, melksuiker, zich van het vocht: de zogenaamde wei. Als we de wei laten weglopen, houden we de wrongel over. Dit noemen we kwark. Het is een heel natuurlijk, veelzijdig product. Kwark is rijk aan eiwitten en calcium, en is licht verteerbaar. Bijna alle kwarkproducten bevatten meer dan 90% rechtsdraaiend melkzuur


[Abeelding niet meer beschikbaar]

UrUrAR40AOlyYTz1yleaCbbA19hGIU9X.jpeg


UrUrAR40AOlyYTz1yleaCbbA19hGIU9X.jpeg

Lijkt me iets om van te brokken :barf: .. En hoe begin je er dan aan?? Je opent de pot "platte kaas" of "kwark" en je begint gewoon te schrokken? Of is het de bedoeling om het goedje tussen een boterham te kiepen?

Hou niet zo van blubberige goedjes :shake: :shake:
 
Originally posted by Bracke


Lijkt me iets om van te brokken :barf: .. En hoe begin je er dan aan?? Je opent de pot "platte kaas" of "kwark" en je begint gewoon te schrokken? Of is het de bedoeling om het goedje tussen een boterham te kiepen?

Hou niet zo van blubberige goedjes :shake: :shake:

Gewoon scheppen inderdaad.
Is wel een beetje zuur maar dat kan ook lekker zijn.
Wat trouwens lekker is is kwark met een blikje ananas en dan in de blender, kan evt ook nog brinta bij voor de koolhydraatjes maar dan moet je er wel extra melk bij doen.
 
Je moet je niet voorstellen dat het echt een kaas is ofzo.
Het is gewoon een soort karnemelk maar dan erg verdikt.
Maar je kan er idd ananas door gooien en op je brood doen lijkt me niet zo'n goed idee. Kwark word in het "normale" leven meestal als 'toetje' of 'nagerecht' geserveerd. Kwark met vruchten is (Vind ik) veel lekkerder dan Franse Magere kwark. Maar zit weer veel suiker in en minder eiwit. Dus vandaar dat Magere Kwark (Franse meestal) vaak gegeten word door dat er veel eiwit in zit.
 
je kan er at ananas doorheen doen of wat natrena is best te eten hoor,

mvg martijn
 
Zal het vanavond of morgen thuis eens opslaan, ben benieuwd hoe het proeft.. De gedachte van zurige platte kaas met gele broken ananas erdoorheen lijkt me spijtig genoeg niet erg aantrekkelijk... Wou overlaatst ook es rambo uithangen door een rauw ei binnen te spelen.. Is spijtig genoeg niet gelukt :(

Volgende keer beter..
 
Haha. nee joh moet je ook niet doen. Maar kwark zal je echt meevallen. Haal je gedacht bij kaas weg en bij zuur ook. Lijkt met schimmelkaassmurry waar jij aan denkt ofzo. Gewoon verdikte yogurt zo kan je het ook zien.
Succes met proberen.
 
Back
Naar boven