XXL Nutrition

Kwark (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Haagse bluf maak je ook met rouwe eieren (wat bessensap en suiker erbij en ff mixen)
Dat is verdomd lekker :D, me moeder maakt het zo nu en dan wel eens klaar :D.

Kwark wordt ook wel gebruikt in taart (Kwark taart) kwark hebben ze overal, zelfs danoontje is kwark (Als ik me niet vergis).
Alleen moet je de magere kwark hebben. En die vind ik persoonlijk niet te eten :| Je hebt bij de aldi wel met fruit enzo erdoor heen maar dat is dan weer geen magere kwark en bevat dus niet de hoge hoeveelheid aan eiwitten :(
 
klopt, ik zat zelf ook te kijken.. Bij C1000 hadden ze voor 61cent een halve kilo magere normandische kwark. Punt is dat ik dat niet in een keer weg krijg
 
...plus dat die kwark veel minder eiwitten bevat (7,5 gr per 100 gram d8 ik).
 
Originally posted by f*cking ecto
...plus dat die kwark veel minder eiwitten bevat (7,5 gr per 100 gram d8 ik).

Die van C1000 bevat 12g/100g , dus dat valt wel mee. Hij is mager he, volle bevat idd een stuk minder eiwitten
 
een verschil tussen melk en kwark wat in dit topic nog niet genoemd werd, is dat kwark geen of nauwelijks vet bevat. Melk wel, dus ik raad aan om altijd magere melk te drinken.
 
omdat kwark en dan wel de magere geen vet bevat raad je dus ook aan om magere melk te drinken.
Wel pak eens een glas volle melk en daarna een glas magere... proost :(
als je bulk kun je volle melk gebruiken. Als je cut moet je zo min mogelijk melkproducten gebruiken. Dus magere melk komt bij mij niet eens in gedachten. zoek daarbij de melk thread maar eens op.
 
Originally posted by Ksteinz
een verschil tussen melk en kwark wat in dit topic nog niet genoemd werd, is dat kwark geen of nauwelijks vet bevat. Melk wel, dus ik raad aan om altijd magere melk te drinken.
Volle kwark bestaat ook, melk drink je beter niet mager want dan verlies je heel veel van de kwaliteit ervan.
 
in melk zit en veel minder eiwitten en het vet wat er in magere melk zit is ook veelal verzadigd
 
YUup, je kan beter magere kwark nemen dan melk.
Maar je kan weer beter volle melk nemen dan magere melk. complicated isn't it.
 
Originally posted by admin

Volle kwark bestaat ook, melk drink je beter niet mager want dan verlies je heel veel van de kwaliteit ervan.

En die langer houdbaar melk die ze bij de aldi en lidl verkopen??
Is die net zo goed als gewone verse melk??
 
Goede vraag wat ik gebruik ook langhoudbare magere melk.

dus dat wil ik ook wel weten???
 
die pakken houdbare melk kun je beter niet gebruiken. Daar zit allemaal troep in om die melk niet te laten bederven. De kwaliteit word er niet echt beter op.
 
magere melk heeft ook geen kwaliteit, tis net water. Alleen vind ik die magere melk net ff wat lekkerder in me shake dan water.
 
der zit helemaal geen troep in om de melk houdbaar te houden!! de melk word voor een bepaalde periode verhit waardoor ie houdbaar word! goed verpaking lezen! als er conserveermiddelen in gebruikt worden word dat wel vermeld en vaak zijn conserveermiddelen helemaal niet slecht het zijn vaak natuurlijke producten als citroenzuur!

mvgmartijn
 
Naast verse melk bestaat ook houdbare melk. Deze is in de fabriek zodanig verhit dat de meeste bacteriën zijn gedood. Daardoor kan houdbare melk_enkele maanden worden bewaard.

Afhankelijk van de methode spreken we van gesteriliseerde melk (enkele minuten verhit op 100 graden Celcius) of UHT-melk (zeer kort verhit op 135 graden Celcius).
 
Originally posted by Elmar
YUup, je kan beter magere kwark nemen dan melk.
Maar je kan weer beter volle melk nemen dan magere melk. complicated isn't it.

??? Beter volle melk?? Ik dacht dat je beter magere melk kon nemen.. Er zitten trouwens ietsje meer eiwitten in mager melk + er zit geen vet in.. Waarom zou je dan volle melk nemen?? Voor de smaak.. Dan heeft u nooit lekkere mager melk gedronken.. Ik kon de magere melk van de aldi ook nooit binnenkrijgen, maar heb onlangs magere melk van stassano geprobeerd. En dat was heel wat lekkerder, heel wat anders dan die van Milsano van de aldi.
 
Heb juist mn eerste potje van 500gr "platte mager kaas" (of op zn hollands "kwark") op, maar ik krijg het niet op :tong: KAn je dat spul lang bewaren? Gewoon in de ijkast zetten of in het vervolg helemaal opeten.. Kwark is lekker, vooral met bruine suiker, maar een halve kilo kwark lijkt me net ietsje teveel...

:suicide:
 
Om de kwark iets eetbaarder te maken doe ik er altijd een paar drupjes vloeibare zoetstof door. Vervolgens meng ik het met wat naturel cruesli (granen) en dan is het lekker! Eerst vond ik 500ml ook wat veel, maar nu eet ik er dagelijks twee!

Suc6
 
de kwark van optimel is ook goed in de smaken aardbei en abrikos geen suiker geen vet vel eiwitten maar wel en betje duur....500 gram veel?? hmm zit soms wel op 750gram per keer! hehe komt mischien omdat ik lekker vind!op me werk hebben zeme es geklokt:500gram kwark in 54 sec :-)

gr martijn
 
Originally posted by Scighera
in melk zit en veel minder eiwitten en het vet wat er in magere melk zit is ook veelal verzadigd
Vet in magere melk verzadigd? Als er geen vet inzit wat maakt het dan uit of het verzadigd is?

Daarbij, slechts een deel van de vetten in melk zijn verzadigd niet allemaal.
En trouwens, een bepaalde hoeveelheid vetten heb je nodig, of dat nu verzadigde zijn dat speelt nog geen rol, zolang je er maar niet teveel binnenkrijgt. (Liefst een hoger% onverzadigde uiteraard)
Voorts bestaat er ook volle kwark, wat veel meer verzadigde vetten bevat, dus dat is net hetzelfde.

1 liter verse melk bevat 35 gram eiwit. 500 gram kwark bevat 37 gram eiwit, meeste mensen drinken sneller dan ze eten dus die melk is een veel snellere en effectievere eiwitbron.
 
Back
Naar boven