Fitness Seller

Kwark (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Ik heb twee verschillende geprobeerd.

Die van de Aldi en van Albert Heijn.

Aldi
Deze kostte me 55 euro cent. Voor een inhoud van 500 gram.

Jogging
Magere kwark met Bio-Culturen.

Magere kwark waaraan o.a. De Bio-Culturen B. Bifidum en L. Acidopillus zijn toegevoegd.

Bevat rechtsdraaiend melkzuur.

Voedingswaarde wijzer per 100 gram
250 KiloJoule 60 Kilocalorie
Eiwit 10,31 g
Koolhydraten 4 g
waarvan suikers 4 g
Vet 0,18 g
waarvan cholesterol 25 mg
voedingsvezel 0 g
Natrium 0,041 g
Zout 0 g
Weet wat je eet

Albert Heijn
Deze kostte me 93 euro cent (dat is een stuk duurder), voor een inhoud van 500 gram.

Biogarde Magere kwark
Bevat rechtsdraaiend melkzuur. Niet bereid volgens de biologische productiemethode (bedoelen ze te zeggen dat het niet biologisch is ??? ).

Ingredienten
magere kwark op basis van de orginele biogradecultures ( B. Bifidum, L. Acidophilus, Sc. Thermophilus)

Voedingswaarde per 100 g
energie 250 KJ 60 Kcal
eiwit 11 g
koolhydraten 3,0 g
waarvan suikers 3,0 g
vet 0 g
waarvan verzadigd 0 g
voedingsvezel 0 g
natrium 0,04 g

Percentage van de ADH:
Calcium 15% 120mg





Vertel welke volgens jullie beter is en waarom en misschien nog andere merken, liefst goedkoop. En wat doet dat rechtsdraaiend melkzuur ?
En wat doen: B. Bifidum, L. Acidophilus, Sc. Thermophilus

En nog meer informatie graag over deze producten zou ik graag willen weten, en dat cholesterol is toch niet goed?
 
ik haal altijd die kwark van de aldi..

imo t beste qua prijs en hoeveelheid eiwitten je ervan krijgt ..

smaakverschil is minimaal imo
 
Helaas kwam ik er achter dat er in kwark te veel lactose zit. Eet sinds een paar dagen weer kwark, en prompt heb ik weer een snotterneus.
En verdomd, net 4 potten gekocht. 2 hele dure biologische volvette kwark van maar liefst 1,54 euro (geen aanduidingen) en goedkope 0,61 euro van C-1000.
Voor het vet kun je dan nog goedkoper slagroom toevoegen, 1 potje van 250 ml is volgens mij nog geen euro en je vult er minimaal 6-8 potten kwark mee aan tot een aanvaardbaar keto-vet%. Of mascarpone.. heerlijk spul is dat: vaste slagroom, heerlijk met oploskoffiepoeder (espresso van Nescafé)

Mgoed: ff kijken: Montebourg /Maîtres Laitiers magere Franse kwark = 43 kcal of 183 kJ/100 g met 7,5 g eiwit, 3,3 g KH en 0g vet.

De volvette was erg lekker.. de andere nog niet geproefd.
Naar men zegt is die van Edah het beste qua eiwitgehalte is ook vrij vast.

Espi, die ws gaat proberen de vloeistoffractie van de kwark te verminderen door het op te 'hangen' in een theedoek, dat zou de lactose doen verdwijnen ???
 
Laatst bewerkt:
bij kwark kan je wel op hoeveelheid eiwitten letten, maar alstie echt niet naar binnen te werken is dan heb je er ook nix aan.

heb zelf ook een tijdje van die echte kwark gegeten met 11 gram eiwitten per 100 gr, maar dat raak je sneller beu dan kwark met minder eiwitten maar die lekkerder is.
 
ik koop die vitalinea kwark altijd met aardbei bij AH

o gram vet
en 11 gram eiwit per 100 gr.
50 gr. kh

kost wel 2 euro ofzo maar ik vind t superlekker :D
 
2 euro ? daar kan je 4 potten van halen bij de aldi.

da scheelt toch een hoop geld per week voor mij :P

jaja ben nie voor nix nederlander he :D
 
Originally posted by bodybuilder0102
ik koop die vitalinea kwark altijd met aardbei bij AH

o gram vet
en 11 gram eiwit per 100 gr.
50 gr. kh

kost wel 2 euro ofzo maar ik vind t superlekker :D

Idd, 0 gram vet, maar wel 50 kh suikers wat net zo slecht is als vet (als het niet nog slechter is), lekker voor af en toe, maar ik zou het niet elke dag gaan vreten.
 
Originally posted by Reinier


Idd, 0 gram vet, maar wel 50 kh suikers wat net zo slecht is als vet (als het niet nog slechter is), lekker voor af en toe, maar ik zou het niet elke dag gaan vreten.

huh? maar in die gewone kwark zitte toch ook 50 kh ofzo?
ik koop morge maar is voor de verandering die naturel kwark (nooit geproefd) ff tjekke of dat was is.
 
Originally posted by Esperantisto


De volvette was erg lekker.. de andere nog niet geproefd.
Naar men zegt is die van Edah het beste qua eiwitgehalte is ook vrij vast.


die van edah bevat 7,6 gram eiwitten per 100 gram en 4,0 gram suikers. Is wel errug lekker, lekker smeuig en niet geheel onbelangrijk, 77 eurocenten. Goed te doen dus, alleen wel minder eiwitten.
Wat bedoel je eigenlijk met vrij vast?
 
wat doet de stof lactose, en waar is het goed voor
 
Oh, maar bij Edah is toch kwark te koop met 11 g eiwit/100 g?

Het probleem met lactose is dat iha alleen baby's genoeg van het enzym lactase hebben om het om te zetten.
Volwassenen in Azië hebben helemaal geen lactase meer en in Westerse landen wisselt dat.
Zelf heb ik ontdekt dat de bijna voortdurende loopneus die ik heb een gevolg is van het gebruik van melkprodukten. Ik kon in de VS geen kwark kopen, alleen hüttenkäse (cottage cheese) en ik had er minder last van, maar het kan ook komen omdat ik dat spul bijna nooit kocht.
Ergo: ik kon maar het beste die kwark niet meer kopen, of zoals Wateengedoe2 suggereerde, de vloeistoffractie wegfilteren door het bijv. in een zeef met een schone theedoek te gieten. Lactose zit nl vooral in de vloeistof en zijn de op het label vermelde KH. (is gewoon een disaccharide, ben even kwijt welke 2 componenten).

Espi
 
Lactose wordt afgebroken naar galactose en glucose. Galactose wordt net zoals fructose eerst opgeslagen in de lever.
 
Originally posted by bodybuilder0102


huh? maar in die gewone kwark zitte toch ook 50 kh ofzo?
ik koop morge maar is voor de verandering die naturel kwark (nooit geproefd) ff tjekke of dat was is.

In de kwark die ik altijd eet zit 11 gram eiwit, d8 0 gram vet, en 3/4 gram kh
 
Originally posted by bodybuilder0102
ik koop die vitalinea kwark altijd met aardbei bij AH

o gram vet
en 11 gram eiwit per 100 gr.
50 gr. kh

kost wel 2 euro ofzo maar ik vind t superlekker :D
fok heb het verkeerd geschreven sorry..
het is helemaal niet 50 kh. maar ook gewoon 4kh per 100 gram
en toch super lekker :D plus het is 1,77 euro ipv 2

is het dan alsnog slecht nee toch? heb t vandaag niet gekocht omdat iemand hier zei dat t niet goed was oid :S

kheb vandaag wel 2 flesjes vitalinea drinke gekocht met maar 38 kc. per 100 gram.. 1 flesje is 600 gr.
met bosbesse smaak maar het is eeeeeeeecht suppppper lekker... dus khad r 2 gedronke :$
wel maar 4gr. eiwit ofzo per 100 gr. mja tis lekka :D
 
Even melden dat ik straks een pot kwark heb 'opgehangen' .. er kwam ongeveer 100 ml vloeistof vanaf en ws nog wel meer omdat de doek zich volzoog met vloeistof.
Lekker hoor: minder zuur dan gewone kwark . Kun je ook met yoghurt doen.

Het geeft alleen vreselijk veel troep omdat je het van de (schone) theedoek af moet schrapen.
Weet iemand een handiger manier om kwark of yoghurt van vloeistof te doen? Ik dacht aan filterpapier onder in de zeef leggen (het is een vlakke metaalzeef), maar een koffiefilter is bijv. te klein...

En nu maar hopen dat het meeste lactose verdwenen is...

Espi, die de kwark weer aangelengd heeft met plm 25 ml ongesuikerd passievruchtenconcentraat (laastste fles uit Brazilië), 2 lepels mascarpone voor het broodnodige vet, paar lepeltjes aspartaam, aantal snufjes kaneel en toen toch maar 'r favoriet: een paar flinke theelepels espressokoffiepoeder... jammie!
 
Laatst bewerkt:
Moet je ook nog die vloeistof eruit halen?
En kan het kwaad om er wat jam ofzo door heen te gooien voor de smaak?

greetz, appie
 
Nou, als de lactose vnl in de vloeistof zit en je bent er zo gevoelig voor als ik, dan wel.
Ik doe geen suiker erbij, dus ook geen jam.. maar had suikervrije geconcentreerde vruchtenconcentraat en gooide er verder aspartaam, oploskoffiepoeder, kaneel en voor het vet mascarpone doorheen...

Maar je kunt het ook zo opeten natuurlijk!

Espi
 
Originally posted by Appie
Moet je ook nog die vloeistof eruit halen?
En kan het kwaad om er wat jam ofzo door heen te gooien voor de smaak?

greetz, appie

dan raad ik honing aan. zorgt niety voor grote insulineschommelingen
 
Back
Naar boven