Fitness Seller

Kwarkmixer's log: Nu het echte werk! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Fuuuuuu wat een discussies weer...

Wat een geluk dat ik weer een training heb te posten ter compensatie...

Zoals ik vorige week al aangaf ga ik het bench press probleem proberen op te lossen door meer op de reps te gaan focussen. Zo is de doorbloeding beter en wordt ik toch op termijn sterker. Welnu, deze aanpak is nu al succesvol! Ik heb minder pijn, en geleidelijk aan kan ik beter banken.

Ik ga um zo posten.
 
dat is goed nieuws kwark

ik durf niet meer te rellen in jou log:angstig:
 
Fuuuuuu wat een discussies weer...

Wat een geluk dat ik weer een training heb te posten ter compensatie...

Zoals ik vorige week al aangaf ga ik het bench press probleem proberen op te lossen door meer op de reps te gaan focussen. Zo is de doorbloeding beter en wordt ik toch op termijn sterker. Welnu, deze aanpak is nu al succesvol! Ik heb minder pijn, en geleidelijk aan kan ik beter banken.

Ik ga um zo posten.

Bij last van je schouders kan het geen kwaad om de schouders even op te warmen 5 min ofzo, heel erg veel reps 4x 20x front shoulder press in smith ofzo (WEL GECONCENTREERD DOEN) zonder gewicht. Als je zwaarder wilt banken is het belangrijk dat je techniek goed is, veel mensen weten gebruiken niet de juiste techniek bij het banken en hebben daarom allemaal last van hun schouders of komen niet vooruit. Kijk hier eens naar voor de juiste techniek:

http://www.youtube.com/watch?v=Dh3t6T-nqP0

Ook zit het zwaarder benchen voor een groot deel in je kop, je moet wel durven en scheit hebben aan het gewicht. Veel mensen hebben ook onbewust angst en denken dat het te zwaar is. En precies wat dave zegt, je lichaam van de barbell afduwen en niet de barbell van je lichaam afduwen.

Ook niet teveel reps bij het opwarmen, even rust nemen tussen iedere set.

bijvoorbeeld:

Stel je duwt 3x 70kg

Opwarmen 7x 30
daarna setje van 5x 50
daarna 3x 70

Wat bij mij ook heeft geholpen zijn halve reps, dus bijvoorbeeld als je een setje van 70kg maakt en na 2x is het te zwaar. Even op je borst laten rusten, 10 sec wachten en dan rustig weer verder gaan. En zeker niet met de barbell gaan gooien maar heeeeel rustig en geconcentreerd drukken, dan ga je veel sneller vooruit.

Misschien heb je niks aan mijn advies maar bij mij heeft het iig allemaal een stuk geholpen daarom post ik het maar.
 
Training van vandaag:

Warmup

Rekken en strekken

Bench Press

30x25
20x40
12x60
10x60
8x60
3x70
3x70
3x70 > flink tempo erin, heerlijk. Niks forceren, lekker doorbloeden die handel. GEEN PIJN! Wat fijn!

Incline bench press

12x50
10x50
10x50
10x60
10x60 > Verrukkelijk!

Incline db bench press

20x16
15x18
12x22
12x24 > Lekkere pomp, zalig!

db fly's

12x18
10x22
10x22
10x22 > Right on, boy!

Cable Cross

15x23
15x23
15x23
15x23 > flink tempo erin, heerlijk!

schouders

db press

20x16
15x18
15x22
15x22 > Wel moe nu door de vele reps. Ik laat het hier ff bij, :D

Buik

eindeloos schuin crunches

Conclusie:

Dit is de juiste richting voor Kwarkie. De vele reps zorgen voor optimale doorbloeding en maken mijn spieren goed warm, waardoor ik met aanzienlijk minder pijn kan banken. Voorlopig hou ik het op deze strategie. Ik heb sowieso het gevoel dat veel reps maken veel beter voor mij werkt. Helemaal top dit! De gewichten zijn niet meer schokkend, maar op deze manier wordt ik ook sterker. Eindelijk zonder pijn banken! Het is een nieuwe dimensie voor mij :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 15:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:16 ----------

Bij last van je schouders kan het geen kwaad om de schouders even op te warmen 5 min ofzo, heel erg veel reps 4x 20x front shoulder press in smith ofzo (WEL GECONCENTREERD DOEN) zonder gewicht. Als je zwaarder wilt banken is het belangrijk dat je techniek goed is, veel mensen weten gebruiken niet de juiste techniek bij het banken en hebben daarom allemaal last van hun schouders of komen niet vooruit. Kijk hier eens naar voor de juiste techniek:

http://www.youtube.com/watch?v=Dh3t6T-nqP0

Ook zit het zwaarder benchen voor een groot deel in je kop, je moet wel durven en scheit hebben aan het gewicht. Veel mensen hebben ook onbewust angst en denken dat het te zwaar is. En precies wat dave zegt, je lichaam van de barbell afduwen en niet de barbell van je lichaam afduwen.

Ook niet teveel reps bij het opwarmen, even rust nemen tussen iedere set.

bijvoorbeeld:

Stel je duwt 3x 70kg

Opwarmen 7x 30
daarna setje van 5x 50
daarna 3x 70

Wat bij mij ook heeft geholpen zijn halve reps, dus bijvoorbeeld als je een setje van 70kg maakt en na 2x is het te zwaar. Even op je borst laten rusten, 10 sec wachten en dan rustig weer verder gaan. En zeker niet met de barbell gaan gooien maar heeeeel rustig en geconcentreerd drukken, dan ga je veel sneller vooruit.

Misschien heb je niks aan mijn advies maar bij mij heeft het iig allemaal een stuk geholpen daarom post ik het maar.

Thnx voor je feedback! Is een waarheid als een koe, want ik heb het zojuist in de praktijk gebracht! Al geloof ik wel in meer reps, dit is voor mij noodzakelijk om de doorbloeding te verbeteren. Welkom in mijn (chaos) log ! :D Karma on the way ;)
 
Het is Kwark zijn log. Als je het mij vraagt: het is een trainingslog, rellen is voor kinderen.
 
Fijn om meteen weer een training te zien, netjes dan nog ook!

Ik moet erbij zeggen dat als ik meer dan 1 pagina moest terug zoeken ik hem niet verder zou zijn gaan zoeken, zou jammer zijn geweest
 
Ik vind het prima als er af en toe wat off topic gebeurt, maar betekenisloze boodschappen vind ik meer wat voor andere logs.

Nogmaals, ik vind het top als er wat gelachen wordt hierzo, maar post liever een mop of hilarisch filmpje ofzo. Geen boring stuff please...

Nu, nu zijn de lijnen uitgezet, en iedereen blijft natuurlijk welkom! Graag zelfs :rolleyes:
 
Bij last van je schouders kan het geen kwaad om de schouders even op te warmen 5 min ofzo, heel erg veel reps 4x 20x front shoulder press in smith ofzo (WEL GECONCENTREERD DOEN) zonder gewicht. Als je zwaarder wilt banken is het belangrijk dat je techniek goed is, veel mensen weten gebruiken niet de juiste techniek bij het banken en hebben daarom allemaal last van hun schouders of komen niet vooruit. Kijk hier eens naar voor de juiste techniek:

*filmpje*

Ook zit het zwaarder benchen voor een groot deel in je kop, je moet wel durven en scheit hebben aan het gewicht. Veel mensen hebben ook onbewust angst en denken dat het te zwaar is. En precies wat dave zegt, je lichaam van de barbell afduwen en niet de barbell van je lichaam afduwen.

Ook niet teveel reps bij het opwarmen, even rust nemen tussen iedere set.

bijvoorbeeld:

Stel je duwt 3x 70kg

Opwarmen 7x 30
daarna setje van 5x 50
daarna 3x 70

Wat bij mij ook heeft geholpen zijn halve reps, dus bijvoorbeeld als je een setje van 70kg maakt en na 2x is het te zwaar. Even op je borst laten rusten, 10 sec wachten en dan rustig weer verder gaan. En zeker niet met de barbell gaan gooien maar heeeeel rustig en geconcentreerd drukken, dan ga je veel sneller vooruit.

Misschien heb je niks aan mijn advies maar bij mij heeft het iig allemaal een stuk geholpen daarom post ik het maar.
Vergeet niet dat wat Tate zegt een pl-bench is. Niet iedereen wilt op deze wijze benchen. Techniek is volledig gericht om zoveel mogelijk gewicht te verplaatsen. Hierdoor hanteren ze een korte rom. Zelf gaat mijn voorkeur naar een lange rom bij iedere oefening.

Er zijn nog meerdere mogelijkheden om je techniek op de bench te verbeteren en je schouders te ontlasten.

Verder vind ik dat je wel erg veel oefeningen voor de borst doet kwark. Vergeet niet dat less more is. ;)
 
clear kwark.

nette training man!!! succes met je nieuwe aanpak voor je schouder pijn bij BP;)
 
ja mensen, aan mijn inzet ligt het niet. Meestal zijn er hier 4 of 5 trainingen per week te zien... maja, als niemand ze meer vind is het ook vervelend, Ik wil juist feedback lezen en motivatie van jullie!

---------- Toegevoegd om 15:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:32 ----------

Vergeet niet dat wat Tate zegt een pl-bench is. Niet iedereen wilt op deze wijze benchen. Techniek is volledig gericht om zoveel mogelijk gewicht te verplaatsen. Hierdoor hanteren ze een korte rom. Zelf gaat mijn voorkeur naar een lange rom bij iedere oefening.

Er zijn nog meerdere mogelijkheden om je techniek op de bench te verbeteren en je schouders te ontlasten.

Verder vind ik dat je wel erg veel oefeningen voor de bench doet kwark. Vergeet niet dat less more is. ;)

Weet ik, maar ik train de borst niet echt op kracht... Ik voel me niet gebroken ofzo. Thnx kerel. ;)
 
ja mensen, aan mijn inzet ligt het niet. Meestal zijn er hier 4 of 5 trainingen per week te zien... maja, als niemand ze meer vind is het ook vervelend, Ik wil juist feedback lezen en motivatie van jullie!


ik heb dat ook. ik wil ook lezen wat er niet klopt in mn training/voeding/lichaam.
het is natuurlijk wel leuk om te horen dat je een best bent enz enz enz. maar je hebt er weinig aan ;)

tip: zet onderaan de training dat je onderbouwde kritiek wil... ik doe dat af en toe ook wel eens ;)
 
Ik vind het prima als er af en toe wat off topic gebeurt, maar betekenisloze boodschappen vind ik meer wat voor andere logs.

Nogmaals, ik vind het top als er wat gelachen wordt hierzo, maar post liever een mop of hilarisch filmpje ofzo. Geen boring stuff please...

Nu, nu zijn de lijnen uitgezet, en iedereen blijft natuurlijk welkom! Graag zelfs :rolleyes:

Yes Sir!
Ik heb toch geen tijd meer voor off topic zooi omdat ik heel druk ben, ben alleen maar online voor me trainingen posten en andere mensen hun logje bekijke voor trainingen. :(
 
Juist wanneer je niet op kracht traint moet je niet teveel oefeningen doen. Overtraining/belasting heeft een negatieve invloed op je spierontwikkeling. Tevens kan het herstel tegenwerken of blessures tot gevolg hebben.
 
Juist wanneer je niet op kracht traint moet je niet teveel oefeningen doen. Overtraining/belasting heeft een negatieve invloed op je spierontwikkeling. Tevens kan het herstel tegenwerken of blessures tot gevolg hebben.

okee... naja, misschien ben ik een beetje eigenwijs :D
Maar ik zal er rekening mee houden. Thnx maat!
 
Nog een paar puntjes en mijn e-derde been wordt doorlopend :rolleyes:
 
Ik vind het prima als er af en toe wat off topic gebeurt, maar betekenisloze boodschappen vind ik meer wat voor andere logs.

Nogmaals, ik vind het top als er wat gelachen wordt hierzo, maar post liever een mop of hilarisch filmpje ofzo. Geen boring stuff please...

Nu, nu zijn de lijnen uitgezet, en iedereen blijft natuurlijk welkom! Graag zelfs :rolleyes:

Ik voel me niet meer welkom!
Hierbij verlaat de relkoning jou log.
Over en uit.






Jk, ik snap het.:D
 
Dus weer billenkoek, lees ik dat goed?
 
okee... naja, misschien ben ik een beetje eigenwijs :D
Maar ik zal er rekening mee houden. Thnx maat!
Laat ik het anders formuleren. Net als mij heb ook jij de draad weer net opgepakt. Wij moeten eerst dikke massa winnen eerdat we eventueel voor definitie gaan. Al die oefeningen, met name isolatie is imo om alles in de juiste proporties te krijgen. Dikke massa win je het beste met compound oefeningen en voor je borst heb je imo genoeg aan 2 misschien 3 oefeningen meer niet. Dus 2 presses zijn meer dan genoeg, 3 of 4 presses zijn overkill.

Ik zou wat meer terug naar de basis gaan. Daarnaast ben ik er onlangs achter gekomen dat je niet altijd allout hoeft te gaan om maximaal resultaat te boeken. Kies je belangrijkste oefeningen en ga daar all the way en de overige draai je op redelijk volume (lekker pompen ;)) zo bespaar je je lichaam heel wat ellende. Hoop dat die blessure van je snel voorbij is.
 
Aardig aantal reps scoor je weer kerel ... hoe lang duurt gemiddeld zo'n sessie bij jou?
 
Laat ik het anders formuleren. Net als mij heb ook jij de draad weer net opgepakt. Wij moeten eerst dikke massa winnen eerdat we eventueel voor definitie gaan. Al die oefeningen, met name isolatie is imo om alles in de juiste proporties te krijgen. Dikke massa win je het beste met compound oefeningen en voor je borst heb je imo genoeg aan 2 misschien 3 oefeningen meer niet. Dus 2 presses zijn meer dan genoeg, 3 of 4 presses zijn overkill.

Ik zou wat meer terug naar de basis gaan. Daarnaast ben ik er onlangs achter gekomen dat je niet altijd allout hoeft te gaan om maximaal resultaat te boeken. Kies je belangrijkste oefeningen en ga daar all the way en de overige draai je op redelijk volume (lekker pompen ;)) zo bespaar je je lichaam heel wat ellende. Hoop dat die blessure van je snel voorbij is.

Ah, ok helder. Ik moet ook zeggen dat ik mormaal gesproken alleen 2 press oefeningen doe. Was vandaag gewoon een beetje pomp hungry. Wat je zegt snijdt natuurlijk hout, ik ga ook wel back TO basics, thnx maat.

---------- Toegevoegd om 16:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:50 ----------

Aardig aantal reps scoor je weer kerel ... hoe lang duurt gemiddeld zo'n sessie bij jou?

Hehe was wel een lekkere training idd :D
muah... Was iets van 80 min, kep er goed de vaaart in gehouden dit keer.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven