AndroidHealthClinic

Kwelk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
2.026
Waardering
5
Wie kent er kwelk? Weinig calorieen, veel eiwitten..
100g eiwitten per liter, dus 25g eiwitten per mok..

Je smijt gewoon 0.5kilo magere kwark in 0.5L magere melk, 46gram (porties) whey erbij en klaar is kwelk;)
 
'k houd niet van melk! Bah.. ik leng weipoeder gewoon aan met water, moutsuiker en vruchtenconcentraat of limonadesiroop.
Maar als je er wel tegen kunt is het een mooie drank. Doe er nog een banaan en snufje kaneel bij in de mixer en het is een perfecte weight gainer.

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
'k houd niet van melk! Bah.. ik leng weipoeder gewoon aan met water, moutsuiker en vruchtenconcentraat of limonadesiroop.
Maar als je er wel tegen kunt is het een mooie drank. Doe er nog een banaan en snufje kaneel bij in de mixer en het is een perfecte weight gainer.

Espi

Ocharme Espi, mag jij geen melk? Dat is een zonde.. Volgens mij is melk een van de meest prima eiwitbronnen. Niet wat de waarde betreft misschien, maar wel de gebruiksvriendelijkheid.. Lekker koel in een glaasje, mhhhhh

Mmmmmmmmelk :lick:
 
Mogen is anders dan kunnen. Ik dronk zaterdagochtend een 2/3e mok koffie met een halve mok warme melk erin.

Dezelfde dag reed ik dat brevet en ik weet niet of het aan de melk lag, maar ik heb zowat 1 liter snot vergoten. Dat overkomt me altijd zodra ik melkprodukten gebruik.. dacht altijd dat ik steeds verkouden was, blijkt het lactose-intolerantie te zijn. Komt helaas ook bij kwark voor..
Het is vooral zonde van de lekkere toetjes: krijg het nu helaas ook al van ijs :sob:. Gelukkig is sorbet op waterbasis.
Wil eens goed napluizen waar de lactose in zit. Opgehangen kwark (ga experimenteren met koffiefilters, ophangen in theedoek is nogal een gedoe) is zowat lactose-vrij denk ik...

Melk is dus idd erg goede en goedkope eiwitbron ALS je er tegen kunt!

Espi
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Esperantisto
Mogen is anders dan kunnen. Ik dronk zaterdagochtend een 2/3e mok koffie met een halve mok warme melk erin.

Dezelfde dag reed ik dat brevet en ik weet niet of het aan de melk lag, maar ik heb zowat 1 liter snot vergoten. Dat overkomt me altijd zodra ik melkprodukten gebruik.. dacht altijd dat ik steeds verkouden was, blijkt het lactose-intolerantie te zijn. Komt helaas ook bij kwark voor..
Het is vooral zonde van de lekkere toetjes: krijg het nu helaas ook al van ijs :sob:. Gelukkig is sorbet op waterbasis.
Wil eens goed napluizen waar de lactose in zit. Opgehangen kwark (ga experimenteren met koffiefilters, ophangen in theedoek is nogal een gedoe) is zowat lactose-vrij denk ik...

Melk is dus idd erg goede en goedkope eiwitbron ALS je er tegen kunt!

Espi


Kwark ook al niet? Ocharme, maar dat is een ramp?!!! 11.9g eiwitten per 100g en dat voor 50cent de halve kilo, dat moet jij missen? Ben ik even blij dat ik tolerant ben voor lactose ;)

Ik ben een echte zuivelduivel, 2L melk per dag, halve kilo kwark/dag, havermout in melk elke dag, zonder zuivel sta ik nergens.. Niet omdat het het enigste is dat ik mag, neen, ik mag alles toenijn, kip enz... Maar zuivel is relatief goedkoop, vandaar dat het wel van pas kan komen..

Greetz Bracke ;)
 
Blijf daar vooral mee doorgaan Bracke, broerlief is (en vader was) melkveehouder dus mensen als jij kunnen we goed gebruiken.

Espi
 
Ik heb wel een ander soort melk voor je espi :p
 
CQ_Demolisher zei:
tja der zitten naar het schijnt ook veel eiwitten in, jammer dat ik er zoveel verloren doe dan elke dag :dance:
 
Back
Naar boven