Fitness Seller

Kwik in vis schadelijk? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Net lees ik dit:

Kwik in vis niet gevaarlijk bij normale consumptie

Weet iemand hier meer over?

Wat is bv 'normale consumptie'?

Ik vertelde Reinier net dit !!! HAHA

Een review uit 2003 vermeld:

"The general population does not face a significant health risk from methyl mercury, although certain groups with high fish consumption may attain blood levels associated with a low risk of neurological damage to adults"

(Since there is a risk to the fetus in particular, pregnant women should avoid a high intake of certain fish, such as shark, swordfish and tuna; fish (such as pike, walleye and bass) taken from polluted fresh waters should especially be avoided)

Hazards of heavy metal contamination.
Br Med Bull. 2003;68:167-82.
Järup L.

Voor de mensen die niet weten wat precies een review is, het betreft een artikel dat gepubliceerd is (goedgekeurd door een wetenschappelijke toetsingscommissie) en dat de huidige literatuur (wetenschappelijke onderzoeken) over een bepaald onderwerp onder de loep neemt, soms omdat een onderwerp discutabel is, soms om een mooie samenvatting te geven van wat bekend is en linken te leggen...

Aangezien veel wetenschappelijke onderzoeken niet tot dezelfde resultaten leiden (zelfde effect, groter of minder effect, geen effect of tegenovergesteld effect) wordt door de auteur(s) een balans opgemaakt en door hem een conclusie gegeven...

Bij een discutabel onderwerp (bijv. wel of geen schade door kwik) word het aantal pro onderzoeken vergeleken met het aantal neutrale of contra onderzoeken en worden de onderzoeken individueel beoordeeld op hun onderzoeksmethode en gekeken of ze wel significant zijn en of de onderszoekmethode wel betrouwbaar is....

Dus als hij zegt:

high fish consumption [/B]may attain blood levels associated with a low risk of neurological damage to adults...

Moet je zelf maar kijken of je dit lage risico wil lopen... Denk dat autorijden gevaarlijker is risicowise....
 
Net lees ik dit:

Kwik in vis niet gevaarlijk bij normale consumptie

Weet iemand hier meer over?

Wat is bv 'normale consumptie'?

Staat in het artikel zelf :rolleyes:

"Dat is 70-280 gram vis per week."

En ik heb vandaag alleen al 450 gram tonijnsteak naar binnen gewerkt :D


Ik stel voor dat iedereen op grote schaal tonijn in het vijvertje van zijn tuin begint te kweken. Weet je tenminste wat er in het water gaat.
 
maak je niet druk , de tonijn is binnenkort op
 
Neem dan koolvis. Heb in een test gelezen dat in koolvis het minste dioxines, kwik en andere zooi zit.
 
Back
Naar boven