Fitness Seller

Sticky L-Tryptofaan en antidepressiva (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik weet waarom ik het slik.
Ik hoef niet te weten wat wetenschappelijke naamgevingen zijn ;)
Ik denk trouwens dat de meeste mensen die dit nemen niet weten dat het een ssri is

Ja maar als je denkt dat je een sup niet kan nemen omdat je je afvraagt of je MAO-remmers slikt sta je te kijken wat je allemaal niet mag met MAO-remmers.. Dus vandaar WEET wat je slikt gozer. Nou kan je bij prozac alles eten maar wordt er wel aangeraden om geen alchol erbij te drinken bijvoorbeeld

"Van de volgende producten mag u per maaltijd een beperkte hoeveelheid eten bij gebruik van MAO-remmers:

* Salami (max. 15 gram, 1 plak) of
* Cervelaatworst (max. 15 gram, 1 plak) of
* Rookvlees, (max. 15 gram, 1 plak) of
* Rauwe ham (max. 15 gram, 1 plak) of
* Vleeswaren die hierop lijken (max. 15 gram, 1 plak) of
* Paté (max. 15 gram) of
* Ansjovis (max. 15 gram).

De volgende producten mag u niet eten:

* Rauw vlees, rauwe vis en ongare kip
* Gerookte vis, zoals bijvoorbeeld gerookte makreel en gerookte zalm
* Vleesvervangers op basis van noten
* Trassi (garnalenpasta)."

bron: http://www.lumc.nl/home/0001/12556/19997/80513033937441
 
tsss nou daar hou ik mij dus totaal niet aan je
Ik vreet alles wat ik wil en drink ook af en toe. En niet zo'n beetje ook een tijd trug
Maar goed als dat allemaal niet mag ga ik van de prozac af.
Want wil eten kunnen wat ik wel

Ps
Ik ben nu al jaren an de prozac voor stemmings wisselingen 20mg per dag
 
tsss nou daar hou ik mij dus totaal niet aan je
Ik vreet alles wat ik wil en drink ook af en toe. En niet zo'n beetje ook een tijd trug
Maar goed als dat allemaal niet mag ga ik van de prozac af.
Want wil eten kunnen wat ik wel

Ps
Ik ben nu al jaren an de prozac voor stemmings wisselingen 20mg per dag

nee die voedingsadviezen gaan op voor de MAO-remmers niet op voor prozac.. :)

ik zou niet stoppen met de prozac, als je het goed verdraagt en je stemmingswisselingen in de hand houdt.
 
OOOO gelukkig maar. Prozac en drank vond de dokter niet goed.
Maar ik zelf wel in het weekend. Behalve nu ik cut
 
OOOO gelukkig maar. Prozac en drank vond de dokter niet goed.
Maar ik zelf wel in het weekend. Behalve nu ik cut

Anti-depressiva gaat perfect met alcohol, wordt je alleen een beetje suf van soms..
 
Ja maar als je denkt dat je een sup niet kan nemen omdat je je afvraagt of je MAO-remmers slikt sta je te kijken wat je allemaal niet mag met MAO-remmers.. Dus vandaar WEET wat je slikt gozer. Nou kan je bij prozac alles eten maar wordt er wel aangeraden om geen alchol erbij te drinken bijvoorbeeld

"Van de volgende producten mag u per maaltijd een beperkte hoeveelheid eten bij gebruik van MAO-remmers:

* Salami (max. 15 gram, 1 plak) of
* Cervelaatworst (max. 15 gram, 1 plak) of
* Rookvlees, (max. 15 gram, 1 plak) of
* Rauwe ham (max. 15 gram, 1 plak) of
* Vleeswaren die hierop lijken (max. 15 gram, 1 plak) of
* Paté (max. 15 gram) of
* Ansjovis (max. 15 gram).

De volgende producten mag u niet eten:

* Rauw vlees, rauwe vis en ongare kip
* Gerookte vis, zoals bijvoorbeeld gerookte makreel en gerookte zalm
* Vleesvervangers op basis van noten
* Trassi (garnalenpasta)."

bron: http://www.lumc.nl/home/0001/12556/19997/80513033937441
als hij aan maoi had voorgeschreven gekregen ben ik er wel vrij zeker van dat zijn arts hem op de hoogte brengt van wat hij wel en niet moet eten

maakt dus niet zoveel uit of hij ze medicatie kent of niet
 
als hij aan maoi had voorgeschreven gekregen ben ik er wel vrij zeker van dat zijn arts hem op de hoogte brengt van wat hij wel en niet moet eten

maakt dus niet zoveel uit of hij ze medicatie kent of niet

ik bedoel maar te zeggen als hij weet wat prozac is weet ie ook dat het geen maoi is.. bedoel weet je dan wel wat prozac precies doet met je.. wat misschien wel handig is, tenminste ik zou dat wel willen weten :)
 
ik zou het ook willen weten, maar de meeste mensen denken daar niet aan:p
 
Anti-depressiva gaat perfect met alcohol, wordt je alleen een beetje suf van soms..

Ik slik zelf ook al enige tijd anti-depressiva. Wanneer ik drink raak ik in een roes, maar zodra ik s'morgens op sta krijg ik paniekaanvallen en een onrustig gevoel, met andere woorden, de alcohol verergert mijn klachten dus eigenlijk en het gaat absoluut niet samen met mijn medicijnen. Erg vervelend..

Overigens heb ik zelf ook aan mijn psychiater gevraagd hoe dat zat met L-Tryptofaan en anti-depressiva en hij verzekerde mij dat het te verwaarlozen is en dat Whey shakes geen enkel probleem vormen.
 
Ik slik zelf ook al enige tijd anti-depressiva. Wanneer ik drink raak ik in een roes, maar zodra ik s'morgens op sta krijg ik paniekaanvallen en een onrustig gevoel, met andere woorden, de alcohol verergert mijn klachten dus eigenlijk en het gaat absoluut niet samen met mijn medicijnen. Erg vervelend..

Overigens heb ik zelf ook aan mijn psychiater gevraagd hoe dat zat met L-Tryptofaan en anti-depressiva en hij verzekerde mij dat het te verwaarlozen is en dat Whey shakes geen enkel probleem vormen.

Het vreemde is, is dat de meeste mensen met paniekaanvallen alle paniek 'vergeten' als ze drinken, maar bij mij wordt het juist veel erger, dus ik kan absoluut niet tegen alchol, het enige wat ik me dan bedenk is dat ik in elkaar stort of heel erg suf wordt (tja ik weet dat het retarded is)
 
Mensen met MAO remmers zijn chickens...

SSRI mensen mogen XTC!!!

Er wordt hier trouwens ZWAAR overdreven in dit topic:roflol: Alsof voeding nu ineens een gevaar is en een serotininesyndroom kan veroorzaken. NOT!
 
Ik slik zelf ook al enige tijd anti-depressiva. Wanneer ik drink raak ik in een roes, maar zodra ik s'morgens op sta krijg ik paniekaanvallen en een onrustig gevoel, met andere woorden, de alcohol verergert mijn klachten dus eigenlijk en het gaat absoluut niet samen met mijn medicijnen. Erg vervelend..

Overigens heb ik zelf ook aan mijn psychiater gevraagd hoe dat zat met L-Tryptofaan en anti-depressiva en hij verzekerde mij dat het te verwaarlozen is en dat Whey shakes geen enkel probleem vormen.

Idd, zit nu ook met het probleem dat de dag na alcohol, mijn probleem (angst en verkeerd beeld (negatief, kwaadaardig) omgeving) enorm veel erger is.. Erg vervelend..
 
Ik drink in de weekenden ook geregeld een biertje i.c.m antidepressieva...

Ik heb nog nooit ergens last van gehad...ook niet de volgende dag...

Misschien heeft het met de hoeveelheid drank te maken...

Groet
 
Het serotoninesyndroom is een vergiftiging met serotonine door gebruik van medicijnen die de serotonine-spiegel verhogen. Het syndroom wordt meestal veroorzaakt door minimaal twee geneesmiddelen die de serotonine-spiegel verhogen, waarvan minimaal één SSRI of MAO-remmer. Kort na het verhogen van de dosis of na toevoegen van een tweede serotonerg middel kan het syndroom ontstaan. Veel artsen in Nederland kennen het serotoninesyndroom niet goed en hebben hierdoor moeite met het herkennen van de symptomen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Serotoninesyndroom
 
Ik gebruik (helaas) dagelijks antidepressiva (ssri's). Dit medicijn heeft invloed op je serotoninehuishouding, het remt de heropname van serotonine. Met deze medicijnen is het de bedoeling dat je geen stoffen tot je neemt die ook invloed hebben op je serotoninehuishouding, zoals drugs, andere medicijnen, en Tryptofaan, omdat je dan de kans op het serotoninesyndroom verhoogd. Alleen nu zag ik dat er in whey (xxl) ook Tryptofaan zit: L-Tryptofaan 1400 mg

Nou gebruik ik al ruim een half jaar whey en leef ik nog steeds, Maar Is er iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen, over de hoeveelheden tryptofaan ofso?



Dit heeft niet direct betrekking op de vraag maar ik wil het toch even kwijt.

Die anti-depressiva kunnen ook een averechts effect hebben. Daar zijn genoeg voorbeelden van. Tot aan zelfmoorden toe.

Ik had OCS en kreeg daarvoor anti-depressiva. Ik heb geen last van depressies normaliter. Maar van die SSRI's werd ik na 8 maanden depressief. Ik ben toen 6 maanden zwaar depressief geweest tot ik ermee stopte. Daarna was ik binnen 6 weken weer boven Jan maar voelde al meteen de 1ste dag al beter. Als je eenmaal depressief bent kun je gaan geloven dat je die pillen ook nog nodig hebt ook.

Voor tryptoaan hetzelfde. Heb ik genomen om de OCS te bestrijden maar het had juist een averechts en deprimerend effect.

Er zijn echter (veel) mensen die niet zonder die pillen kunnen en die er (apart van de bijwerkingen) veel baat bij hebben.

Als je SSRI's neemt dan zou ik goed nadenken, in de gaten houden en realiseren welk effect het heeft op je depressie of gemoedstoestand.

Dit geldt ook voor de visolie.


Depressief?

Wandelen en rennen als is mogelijk. En trainen natuurlijk. Maar ook stretch en yoga. Probeer in beweging te blijven, goed te blijven eten en je gedachten op werk of creativiteit te focussen als het kan. Vermijd stressvolle situaties en negatieve mensen. Blijf in contact met mensen maar met name met vertrouwde personen waarmee je weet waar je aan toe bent.

Geen fastfood en te veel vetten. Vermijd suikers (snoep). Olijfolie; extra virgen in plaats van boter om te bakken. Drink geen kraanwater (kopersulfaat) maar bronwater. Dit alles zou kunnen helpen.

Tot slot: alcohol en cannabis zijn heel slecht voor mensen die aanleg hebben voor depressies. Sigaretten zijn ook niet goed.

Groet :)

LA
 
Laatst bewerkt:
Dit heeft niet direct betrekking op de vraag maar ik wil het toch even kwijt.

Die anti-depressiva kunnen ook een averechts effect hebben. Daar zijn genoeg voorbeelden van. Tot aan zelfmoorden toe.

Ik had OCS en kreeg daarvoor anti-depressiva. Ik heb geen last van depressies normaliter. Maar van die SSRI's werd ik na 8 maanden depressief. Ik ben toen 6 maanden zwaar depressief geweest tot ik ermee stopte. Daarna was ik binnen 6 weken weer boven Jan maar voelde al meteen de 1ste dag al beter. Als je eenmaal depressief bent kun je gaan geloven dat je die pillen ook nog nodig hebt ook.

Voor tryptoaan hetzelfde. Heb ik genomen om de OCS te bestrijden maar het had juist een averechts en deprimerend effect.

Er zijn echter (veel) mensen die niet zonder die pillen kunnen en die er (apart van de bijwerkingen) veel baat bij hebben.

Als je SSRI's neemt dan zou ik goed nadenken, in de gaten houden en realiseren welk effect het heeft op je depressie of gemoedstoestand.

Dit geldt ook voor de visolie.


Depressief?

Wandelen en rennen als is mogelijk. En trainen natuurlijk. Maar ook stretch en yoga. Probeer in beweging te blijven, goed te blijven eten en je gedachten op werk of creativiteit te focussen als het kan. Vermijd stressvolle situaties en negatieve mensen. Blijf in contact met mensen maar met name met vertrouwde personen waarmee je weet waar je aan toe bent.

Geen fastfood en te veel vetten. Vermijd suikers (snoep). Olijfolie; extra virgen in plaats van boter om te bakken. Drink geen kraanwater (kopersulfaat) maar bronwater. Dit alles zou kunnen helpen.

Tot slot: alcohol, cannabis en sigaretten zijn heel slecht voor mensen die aanleg hebben voor depressies.

Groet :)

LA
De normale Antidepressiva (de SSRI's) hebben eigenlijk een verschrikkelijk inefficiente manier van werken omdat ze de hoeveelheid serotonine verhogen en daarmee dus ook "slechte" serotonine receptoren gaan activeren, daarom veroorzaken ze soms een verergering van de klachten. Na een aantal weken dan zullen er een aantal receptoren minder gevoelig worden waaronder de 5HT1A autoreceptoren die eigenlijk een tegenovergesteld hebben dan wat de bedoeling is. 5HT2B, 5HT2C, 5HT3, 5HT6, 5HT7 kunnen een negatief effect hebben wanneer ze geactiveerd worden. Daarom zijn SSRI's eigenlijk erg vuile antidepressiva. De nieuwe generatie die uitkomt zal een stuk efficienter zijn met minder bijeffecten. Momenteel zijn er echter wel een aantal efficientere Antidepressiva uit waaronder agomelatine.

Agomelatine werkt door als een antagonist te werken op de 5HT2C receptor (een slechte serotonine receptor) en heeft daar mee een vergelijk antidepressiva werking als de andere SSRI's echter zonder alle bijeffecten. Agomelatine werkt ook als een melatine agonist waardoor het kan helpen met de slapen zonder dat je er door de dag moe van word.

De MAOI's zijn van de oude generatie maar wel verschrikkelijk effectie voor sociale angst waar SSRI's veel bij falen. Je moet er idd een speciaal dieet bij volgen maar dat kan voorkomen worden door er reboxetine bij te nemen in een lage dosis.

Tianeptine is ook intressant en werkt door de hoeveelheid serotonine te verlagen, alleen jammer genoeg niet verkrijgbaar in Belgie.
 
Laatst bewerkt:
De normale Antidepressiva (de SSRI's) hebben eigenlijk een verschrikkelijk inefficiente manier van werken omdat ze de hoeveelheid serotonine verhogen en daarmee dus ook "slechte" serotonine receptoren gaan activeren, daarom veroorzaken ze soms een verergering van de klachten. Na een aantal weken dan zullen er een aantal receptoren minder gevoelig worden waaronder de 5HT1A autoreceptoren die eigenlijk een tegenovergesteld hebben dan wat de bedoeling is. 5HT2B, 5HT2C, 5HT3, 5HT6, 5HT7 kunnen een negatief effect hebben wanneer ze geactiveerd worden. Daarom zijn SSRI's eigenlijk erg vuile antidepressiva. De nieuwe generatie die uitkomt zal een stuk efficienter zijn met minder bijeffecten. Momenteel zijn er echter wel een aantal efficientere Antidepressiva uit waaronder agomelatine.

Agomelatine werkt door als een antagonist te werken op de 5HT2C receptor (een slechte serotonine receptor) en heeft daar mee een vergelijk antidepressiva werking als de andere SSRI's echter zonder alle bijeffecten. Agomelatine werkt ook als een melatine agonist waardoor het kan helpen met de slapen zonder dat je er door de dag moe van word.

De MAOI's zijn van de oude generatie maar wel verschrikkelijk effectie voor sociale angst waar SSRI's veel bij falen. Je moet er idd een speciaal dieet bij volgen maar dat kan voorkomen worden door er reboxetine bij te nemen in een lage dosis.



Zo zit dat dus met die SSRI's als ze een averechtse uitwerking hebben. En nu zijn er betere anti-depressiva? Dit zijn interessante inzichten.

Het probleem is echter dat ik niet aan depressies lijdt en dus ook geen anti-depressiva hoef. Mijn serotonine level is in orde. Ik heb OCS en dus een te hoog dopamine gehalte.

Ik heb dopamine blokkers en anti-psychotica geprobeerd maar met zwaar averechts resultaat.

Het lijkt erop dat mijn hersenen niet voldoende in staat zijn om de dopamine te recyclen. En ik dus structureel een te hoog dopaminegehalte heb waardoor de informatieopname en verwerking niet goed werkt.

Mensen met OCS hebben (normaliter) een te hoog dopaminegehalte en of problemen in de dopamine processen. Mensen met ADHD en Parkinson hebben in vele gevallen zoals ik heb begrepen een te laag dopaminegehalte.

Mijn ervaring is dat alcohol en drugs, sigaretten, koffie en thee, chocola, snoep en vetten, bakboter en kraanwater tot een verhoging van mijn dopaminegehalte leiden. En leidt dus tot een versterking van de OCS.

Sporten, bewegen en gezonde voeding verlagen mijn dopaminegehalte.

Wat zeg je ervan? Heb je nog tips of info?

Groet :)

LA
 
Zo zit dat dus met die SSRI's als ze een averechtse uitwerking hebben. En nu zijn er betere anti-depressiva? Dit zijn interessante inzichten.

Het probleem is echter dat ik niet aan depressies lijdt en dus ook geen anti-depressiva hoef. Mijn serotonine level is in orde. Ik heb OCS en dus een te hoog dopamine gehalte.

Ik heb dopamine blokkers en anti-psychotica geprobeerd maar met zwaar averechts resultaat.

Het lijkt erop dat mijn hersenen niet voldoende in staat zijn om de dopamine te recyclen. En ik dus structureel een te hoog dopaminegehalte heb waardoor de informatieopname en verwerking niet goed werkt.

Mensen met OCS hebben (normaliter) een te hoog dopaminegehalte en of problemen in de dopamine processen. Mensen met ADHD en Parkinson hebben in vele gevallen zoals ik heb begrepen een te laag dopaminegehalte.

Mijn ervaring is dat alcohol en drugs, sigaretten, koffie en thee, chocola, snoep en vetten, bakboter en kraanwater tot een verhoging van mijn dopaminegehalte leiden. En leidt dus tot een versterking van de OCS.

Sporten, bewegen en gezonde voeding verlagen mijn dopaminegehalte.

Wat zeg je ervan? Heb je nog tips of info?

Groet :)

LA

Te hoog dopamine gehalte??? Complete onzin, wat we weten over ocd (engelse afkorting) is dit:
Dopamine blockers kunnen wel een positief effect hebben op OCD doordat ze als antagonisten werken op de 5HT2A receptor en dus een slechte serotonine receptor blocken.
Dat er iets mis zou zijn met het serotonine gehalte van depressieve mensen is trouwens ook onzin.
OCD primarily involves[vague] the brain regions of the striatum, the orbitofrontal cortex and the cingulate cortex. OCD involves several different receptors, mostly H2, M4, NK1, NMDA, and non-NMDA glutamate receptors.[citation needed] The receptors 5-HT1D, 5-HT2C, and the μ opioid receptor exert a secondary effect.[clarification needed] The H2, M4, NK1, and non-NMDA glutamate receptors are active in the striatum, whereas the NMDA receptors are active in the cingulate cortex.
The activity of certain receptors is positively correlated to the severity of OCD, whereas the activity of certain other receptors is negatively correlated to the severity of OCD. Correlations where activity is positively correlated to severity include the histamine receptor (H2); the Muscarinic acetylcholine receptor(M4); the Tachykinin receptor (NK1); and non-NMDA glutamate receptors. Correlations where activity is negatively correlated to severity include the NMDA receptor (NMDA); the Mu opioid receptor (μ opioid); and two types of 5-HT receptors (5-HT1D and 5-HT2C) The central dysfunction[clarification needed] of OCD may involve the receptors nk1, non-NMDA glutamate receptors, and NMDA, whereas the other receptors could simply exert secondary modulatory effects.
Pharmaceuticals that may directly counteract the core mechanisms are aprepitant (nk1 antagonist), riluzole (glutamate release inhibitor), and tautomycin (NMDA receptor sensitizer). Also, the anti-Alzheimer's drug memantine is being studied by the OC Foundation in its efficacy in reducing OCD symptoms due to it being an NMDA antagonist.[clarification needed] One case study published in The American Journal of Psychiatry suggests that "memantine may be an option for treatment-resistant OCD, but controlled studies are needed to substantiate this observation."[1] The drugs that are popularly used to fight OCD may be limited by their inaction upon what are believed to be the core mechanisms. Many trials are currently underway to investigate the efficacy of a variety of agents that affect these 'core' neurotransmitters, particularly glutamatergic agents.[1] Other genes and receptors under investigation for possible links to OCD include GABBR1, SLC1A1, GRIN2B, TPH2, DRD2, DRD3, DRD4, COMT, and MAO-A.
There is an association between brain-derived neurotrophic factor (BDNF) and OCD.[2]

Serotonine:
SSRI's
Agomelatine (wat ik aanraad omdat duidelijk is dat 5HT2C betrokken is bij OCD)
Hallucogene middelen die direct op de serotonine receptoren werken.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6210694.stm
En hier nog een intressante case report:
http://www.maps.org/news-letters/v12n2/12217rs.html

Histamine H2 antagonisten zijn te krijgen in elke apotheek maar dat is een theoretische aanpak aangezien ik nog niet veel anecdotisch heb gezien over deze aanpak.

NK1 antagonist bestaat maar is verschrikkelijk duur en ook hier heb ik weinig anecdotisch gezien.

NMDA antagonisten zijn beschikbaar en die raad ik ook aan, memantine is de beste optie.
Memantine augmentation in treatment-resistant obsessive-compulsive disorder: an open-label trial.

Aboujaoude E, Barry JJ, Gamel N.
Department of Psychiatry and Behavioral Sciences, Stanford University School of Medicine, Stanford, CA 94305, USA. eaboujaoude@stanford.edu
BACKGROUND: Data from the fields of genetics, neuroimaging, and animal studies, along with case reports and small clinical trials, point to a role for glutamatergic dysfunction in the pathophysiology of obsessive-compulsive disorder (OCD). We report on the first open-label study to test the hypothesis that memantine, a noncompetitive glutamate antagonist, will result in a clinically meaningful reduction in OCD symptoms in adults with treatment-resistant OCD. METHODS: We recruited 15 adult subjects with Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fourth Edition-defined OCD and a baseline Yale-Brown Obsessive-Compulsive Scale (Y-BOCS) of 18 or higher, who had failed to respond to treatment with a serotonin reuptake inhibitor (SRI), given at an adequate and stable dose for at least 12 weeks. The duration of memantine treatment was 12 weeks, and the dose was gradually increased to a target of 20 mg/d. Response was defined as a 25% or greater reduction in the Y-BOCS score at study end and a Clinical Global Impression-Improvement scale rating of "much" or "very much" improved. RESULTS: Data from 14 subjects were analyzable. Mean baseline Y-BOCS score was 27.4 (SD, 5.0). Subjects had failed an average of 2.8 (SD, 1.8) SRI trials; 6 subjects had failed augmentation with atypical antipsychotics. At study end, 6 subjects (42.9%) were responders, and response was achieved by EOW4. Responders had significantly lower baseline Y-BOCS scores (2-tailed t tests, P < 0.05, t = 2.2) and had failed fewer SRIs (P <or= 0.05, t = 2.2). Side effects to memantine were mild and transient, and no subject withdrew from the study for an adverse event. SUMMARY: In this open-label augmentation trial of memantine in treatment-resistant OCD, almost half the subjects had a meaningful improvement in symptoms. Our study was limited by its small size, presence of comorbidities, and lack of control. Large double-blind placebo-controlled trials are needed to further test our findings.

Opiaten werken duidelijk ook voor OCD maar hebben een aantal issues waaronder verslaving en tolerantie, nu is gebleken dat NMDA antagonisten de tolerantie enorm vertragen voor opiaten, dus ik kan me wel indenken dat een combinatie van memantine plus een opiaat effecties zal zijn. Voorzichtigheid is wel geboden om een verslaving te voorkomen.

Er zijn ook een aantal positieve studies omtrent acetylcysteine wat je gwn bij de apotheek kan halen. Ook inositol is al positief bevonden bij dosissen rond de 12 gram per dag.

Er zijn nog genoeg opties buiten de SSRI's alleen zijn de artsen daar niet van op de hoogte en beginnen ze met absurde dinge te gooien zoals de anti psychotica die niet zonder risico zijn.

Ik zou zeggen dat een agomelatine + memantine combo een goeie start is.
 
Laatst bewerkt:
Te hoog dopamine gehalte??? Complete onzin

Dat weet ik zo net nog niet. Ik weet al 9 jaar dat ik OCS heb en heb ik die tijd aardig wat studie gedaan. Ik kom daar niet zomaar bij.

De oorzaak van OCS ligt met name in de basal ganglia (nucleus accumbens, amydala en het striatum) en beinvloedt van daaruit met name ook de cingulate gyrus en de prefrontale cortex.


Hoogleraar prof Damiaan Denys (die van deep brain stimulation operaties) is de eerste die me bewust maakte van het feit dat OCS (normaliter) wordt veroorzaakt door een te hoog dopaminegehalte.

En als ik dat koppel aan mijn praktijk belevingen. Dan kom ik tot de conclusie dat (in ieder geval in mijn geval) de OCS wordt veroorzaakt door een onvermogen om dopamine en norephrineprine voldoende te recyclen. Een niet goed functionerend "comt" gen is over het algemeen de oorzaak. Niet iedereen met een niet goed functionerend comt gen (25 %) ontwikkelt OCS. Maar mensen met OCS hebben normaliter een niet goed functionerend comt gen.

Dopamine gerelateerde producten zoals vetten, suikers, weed, cocaine, alcohol en cafeine zijn slecht voor de OCS. Terwijl niet sterk dopamine gerelateerde producten zoals brood, rijst, pasta, groenten en fruit goed zijn voor de OCS.

Na het slapen (wat het dopamineniveau verhoogt) is de OCS altijd meer.

Een lege maag/hongergevoel (wat zal leiden tot een interpretatie van een hoog dopaminegehalte door de hersenen) doet de OCS (heel) slecht.

Vermoeidheid wat het dopamineniveau verlaagt vermindert ook de OCS.

Ik ben van mening dat OCS maar ook in vele gevallen schizofrenie en psychoses worden veroorzaakt of mede worden veroorzaakt door een te hoog dopaminegehalte en of niet goed functionerende dopamineprocessen.

Met name de realisatie van de invloed van dopamine, de studie daarna en de toepassingen als gevolg daarvan hebben mij een beter en completer inzicht gegeven in de OCS en hoe die door middel van leefsT, voeding en therapie te bestrijden. De praktijk bevestigt dat ook.

Jij hebt aardig wat verstand van deze zaken maar dat zou ik toch nog maar eens onderzoeken.




Serotonine:
SSRI's

Dat heeft bij mij een averechts effect gehad tot 2 keer toe (seroxtat en anafranil). Daar geloof ik niet meer in.



Hallucogene middelen die direct op de serotonine receptoren werken.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6210694.stm
En hier nog een intressante case report:
http://www.maps.org/news-letters/v12n2/12217rs.html

Klopt dat heb ik ook gelezen. En geprobeerd. Het heeft maanden geduurd voor ik weer helemaal de oude was. Psilocybin heeft bij mij een averechts effect.


Histamine H2 antagonisten zijn te krijgen in elke apotheek maar dat is een theoretische aanpak aangezien ik nog niet veel anecdotisch heb gezien over deze aanpak.

NK1 antagonist bestaat maar is verschrikkelijk duur en ook hier heb ik weinig anecdotisch gezien.

NMDA antagonisten zijn beschikbaar en die raad ik ook aan, memantine is de beste optie.

Zijn dat anti-psychotica? Want die heb ik geprobeerd (haldol, risperdal en nog een). Allemaal een averechts effect.



Opiaten werken duidelijk ook voor OCD maar hebben een aantal issues waaronder verslaving en tolerantie, nu is gebleken dat NMDA antagonisten de tolerantie enorm vertragen voor opiaten, dus ik kan me wel indenken dat een combinatie van memantine plus een opiaat effecties zal zijn. Voorzichtigheid is wel geboden om een verslaving te voorkomen.

Is psylocybin niet ook een (soort van) opiaat? Hoe dan ook. In de drugs geloof ik niet meer.



Er zijn ook een aantal positieve studies omtrent acetylcysteine wat je gwn bij de apotheek kan halen. Ook inositol is al positief bevonden bij dosissen rond de 12 gram per dag.

Vitamine B's, zink, selenium en aardig wat andere suppletie heb ik geprobeerd. Allemaal averechts resultaat.



Er zijn nog genoeg opties buiten de SSRI's alleen zijn de artsen daar niet van op de hoogte en beginnen ze met absurde dinge te gooien zoals de anti psychotica die niet zonder risico zijn.

Ik heb zelfs codeine geprobeerd. Averechts resultaat.



Ik zou zeggen dat een agomelatine + memantine combo een goeie start is.

Dat ga ik eens nakijken. Maar veel vetrouwen heb ik er niet in.



Bedankt voor de info

Groeten van LA :)
 
Laatst bewerkt:
Ik neem zelf citalopram (30mg), ben ik erg over te spreken, maar ik weet niet waarom je het gebruikt dus weet niet of ik het je dan kan aanraden, maar neem maar aan dat je onbeperkt whey kan scheppen.

Mag ik je wat vragen over de Citalopram?

Ga je hier goed op?

Ik heb dit ooit voorgeschreven gehad maar ben er na een week of 2 mee gekapt want ik zat gewoon in een hel, kon niet meer eten en was heel erg angstig wat ik nooit eerder had gehad, heb toen die citalopram gekregen omdat ik me best wel down voelde destijds na mijn scheiding,maar zo een angstig gevoel had ik nog nooit in mijn leven gehad, helaas komt het gewoon 7 jaar later soms weer onaangekondigd terug.
Ook heb ik er maagklachten aan overgehouden.
 
Back
Naar boven