AndroidHealthClinic

L1sannes Log

Bezoekers in dit topic

L1sanne

Cool Novice
Lid geworden
16 okt 2013
Berichten
180
Waardering
15
Lengte
1m73
Massa
52kg
Oke, ik ben dus een absolute beginner dus dit wordt echt een faal log ;) Maar ik doe het meer voor mezelf voor motivatie en om blijven te gaan, dus het is niet erg als iemand mee leest :p
Meer informatie over mij in mijn voorsteltopic (zie onderschrift)

-----------

24 oktober 2013
vandaag voor de derde keer gegaan

Squat:
10x3kg
10x4kg
10x6kg

Lying row
10x3kg
10x4kg
10x4kg

Lunges
10x4kg
10x6kg
10x6kg

Fly
10x3kg
10x3kg
10x3kg

Schouderdrukken
10x3kg
10x3kg
10x3kg

Dumbell curl
10x4kg
10x4kg
10x4kg

Squat
10x8kg
10x8kg
10x8kg

Kickback
10x4kg
10x4kg
10x4kg

Voor het eerst een whey shake genomen, best lekker! Maar het vult wel heel erg en ik dacht dat ik dan zo makkelijk eiwitten kon binnen krijgen zonder dat het plaats neemt in mijn maag...

Vraagje: ik houd in elke hand één dumbbell, moet ik het gewicht nou keer twee doen of niet? Nu heb ik het gewicht van één hand opgeschreven.
 
Leuk dat je ook logt!

zo is het goed hoe je het schrijft. ik zou wel even achter oefeningen zetten dat je het met dumbells uitvoert als het niet gebruikelijk is. bijvoorbeeld bij de squat.

waarom doe je alles met dumbells trouwens?
 
Oke, ik ben dus een absolute beginner dus dit wordt echt een faal log ;) Maar ik doe het meer voor mezelf voor motivatie en om blijven te gaan, dus het is niet erg als iemand mee leest :p
Meer informatie over mij in mijn voorsteltopic (zie onderschrift)

-----------

24 oktober 2013
vandaag voor de derde keer gegaan

Squat:
10x3kg
10x4kg
10x6kg

Lying row
10x3kg
10x4kg
10x4kg

Lunges
10x4kg
10x6kg
10x6kg

Fly
10x3kg
10x3kg
10x3kg

Schouderdrukken
10x3kg
10x3kg
10x3kg

Dumbell curl
10x4kg
10x4kg
10x4kg

Squat
10x8kg
10x8kg
10x8kg

Kickback
10x4kg
10x4kg
10x4kg

Voor het eerst een whey shake genomen, best lekker! Maar het vult wel heel erg en ik dacht dat ik dan zo makkelijk eiwitten kon binnen krijgen zonder dat het plaats neemt in mijn maag...

Vraagje: ik houd in elke hand één dumbbell, moet ik het gewicht nou keer twee doen of niet? Nu heb ik het gewicht van één hand opgeschreven.

Een dumbell curl reken je idd per hand, als je squat met dumbells tellen beide dumbells.
Welkom en succes met je doelen! Gewichten maken niks uit, zeker als beginner niet, niks van aantrekken!
 
Waarom squat je niet met barbell?

Succes
 
Goed dat je hier gestart bent. Kan je zelf met de tijd ook je progressie terugzien. :)

Gewichten die je pakt maakt niets uit. Je begint ergens en als jij een lekkere training hebt waarbij je je spieren goed uitput dan is het prima. Zorg eerst voor techniek en dan pas gewicht opbouwen.
succes
 
Leuk dat je ook logt!

zo is het goed hoe je het schrijft. ik zou wel even achter oefeningen zetten dat je het met dumbells uitvoert als het niet gebruikelijk is. bijvoorbeeld bij de squat.

waarom doe je alles met dumbells trouwens?

Dat stond in het beginnerschema van dit forum! En ik weet niet eens hoe zo'n stang werkt etc en ze hangen op apparaten, dadelijk maak ik iets kapot :O

---------- Post toegevoegd 24 October 2013 om 17:27 ----------

Waarom squat je niet met barbell?

Succes

Omdat ik niet weet hoe dat moet :o
 
ze hebben toch wel een losse barbell bij jullie op de sportschool? (en hopelijk ook een squatrek, tenzij je bij basic fit traint).

gewoon lekker met losse stang squaten, ik vind het een beetje een vreemd schema waarbij je 2x los van elkaar gaat squaten..
 
Vanochtend vroeg (5 voor 8!) gegaan, dadelijke en lange dag op de universiteit!

Squat (dumbbell in elk hand)
10x4kg
10x6kg
10x8kg

Lying row
10x3kg
10x4kg
10x4kg

Bankdrukken
10x4kg
10x4kg
10x4kg

Schouderdrukken
10x4kg
8x4kg (hield het niet vol :P)
10x3kg

Kickback
10x4kg
10x4kg
12x4kg


Heel veel boterhammen gesmeerd en een havermout cake gemaakt om te eten aangezien ik lang van huis ben :)
Vanavond ga ik logjes van andere mensen lezen!

---------- Post toegevoegd 28 October 2013 om 09:07 ----------

ze hebben toch wel een losse barbell bij jullie op de sportschool? (en hopelijk ook een squatrek, tenzij je bij basic fit traint).

gewoon lekker met losse stang squaten, ik vind het een beetje een vreemd schema waarbij je 2x los van elkaar gaat squaten..

ik weet eigenlijk ook niet hoe die techniek gaat met zo'n stang in je rug, en dat squaten had ik zelf voor de tweede keer erbij gedaan *oeps
 
Lekkere training!
gewoon veel filmpjes op internet kijken. Staat genoeg op om te zien hoe de techniek is.
En anders gewoon vragen aan iemand die staat te squatten. ;) Vinden ze echt niet erg!
 
Oke paar keer een training overgeslagen omdat ik niet echt verandering zag, dom, want dan weet je zeker dat je daarna geen verandering gaat zien :mad: Maar ik heb me weer bij elkaar geraapt en besloten nog meer proberen te gaan eten omdat ik het gevoel heb dat ik juist vermagerd ben? Althans dat zij mijn moeder toen ze me in het weekend weer zag...

Heb niet echt goed gelogd, maar ik moet wel zeggen dat de dumbbell curls van 4kg nu echt super makkelijk gaan! Alleen de 6 kg is iets te zwaar.. Maar er is dus wel progressie!

En mijn buik, daar ben ik nu wel trots op dus ik heb een foto!!!
Dit zijn toch wel beginnende buikspieren? En ik zie er toch niet meer uit dat ik 10 jaar in afrika heb gewoond toch??

qqbr72i.png


Aaaah ik wil zo graag een six pack :o

---------- Toegevoegd om 09:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:16 ----------

Lekkere training!
gewoon veel filmpjes op internet kijken. Staat genoeg op om te zien hoe de techniek is.
En anders gewoon vragen aan iemand die staat te squatten. ;) Vinden ze echt niet erg!

er was een aardig meisje dat me heeft geholpen met de lunges, als ze er weer is ga ik het squatten vragen

maar zij heeft echt een mooi gespierd lichaam, echt mooie vormen in dr benen (door de strakke broek te zien) en dan kom ik met mijn sateprikkers :P
helaas waren de vorige keren alleen van die vage jongens/mannen in een singlet
 
Jammer is dat he lisanne, als je de techniek graag wilt leren, maar je niet echt een spotter hebt!.
Het is zo belangrijk dat je een oefening goed uitvoert. Ik loop zelf iig wel tegen dat probleem aan. Ga morgen voor het eerst deadliften, ALS iemand mij wil spotten:D

Succes !!!!!
 
Bah bah bah zo slecht gegaan afgelopen week. Wel getraind, maar bijna niks volgehouden. Ik heb 2500 kcal per dag gegeten, maar ik ben zelfs afgevallen ten opzichte van 2/3 weken geleden... Had nog zo mijn best gedaan met nootjes en alles, maar wel een beetje weinig eiwitten soms. Nu een nieuwe week en ik ga me strak aan mijn schema houden!
Wat eten betreft gewoon 6 goede eetmomenten in plaats van de hele dag door eten aangezien ik daar zo vol van word (denk ik).

Concept eetschema:

7:30 2 kommen havermout, whey shake, eetlepel pindakaas
10:30 250 gram kwark met 30 gram all bran flakes, eetlepel pindakaas
13:30 3 boterhammen met 80 g kalkoenfilet
15:30 3 boterhammen met pindakaas
18:00 1 boterham met 20 g kalkoenfilet
19:30 whey shake (post workout)
20:00 400 gram roerbakgroenten, stukje vlees/loempia/omelet
21:00 250 gram kwark met caseine en eetlepel pindakaas

de e/k/v verhoudingen nog niet uitgerekend, eerst maar wat huiswerk doen. hopelijk houd ik me aan dit schema!
 
Kop op meid. Als je afvalt moet je meer eten. Hoe lastig ook. Weet zelf hoe dat is.
Misschien ligt je onderhoud gewoon wat hoger dan de berekeningen. Het zijn immers berekeningen en je echte onderhoud kan je alleen bepalen door te doen.
Misschien als het kan wat brood inruilen voor rijst. Vult minder en kom je makkelijker aan wat meer kcal.
Ik zie overigens nergens in je schema de nootjes terug waar je het over hebt. :o Of heb je die vervangen door pindakaas?
zet hem op!
 
Hoi L1sanne!
Wat een mooie platte buik heb je al, ik ben er in ieder geval rete jaloers op!
De abs komen vanzelf :) het kost volgens mij helaas erg veel tijd voordat je buikspieren goed zichtbaar worden. Don't give up :) geef het tijd.

Wat marina al zegt is het denk ik wel belangrijk dat je je onderhoud berekend en kijkt of je daar dan boven of onder wil gaan zitten. Het is ook wel belangrijk om te weten wat je dus dagelijks precies binnenkrijgt aan macro's. Zoek de voedingswaarden eens op, dan weet je het helemaal zeker :) (kost ook wat tijd :P maar als je het eenmaal bij elkaar hebt dan is het gemakkelijk).

Zet m op meid!
 
In 2 maanden tijd veel verandert, eet nu 2700 kcal en kom (langzaam) aan. Echt ziek veel moet ik eten, maarja. Helaas is de gym heel druk en kan ik niet in het krachthonk omdat daar echt vet veel jongens en mannen zijn. Dus nu gebruik ik de apparaten, en ik vind dat er zeker progressie te zien is nu ik veel meer eet! Echt niet te geloven dat ik kon overleven op bijna 1000 minder...
 
Hoe ziet jouw voedingsschema er nu uit? Ik moet ook meer gaan eten, maar vind het enorm lastig omdat ik altijd vol zit!
 
waarom kan je er niet in omdat daar veel jongens en mannen zijn?
gewoon niet mee inzitten en je ding doen tussen de mannen :p
 
Hoe ziet jouw voedingsschema er nu uit? Ik moet ook meer gaan eten, maar vind het enorm lastig omdat ik altijd vol zit!

O: 65 gram havermout, stuk fruit, whey shake
T: twee stuks fruit (of havermout met fruit)
L: 4 boterhammen met kaas
T: havermout met fruit
A: 140 gram pasta, blik tonijn, tomatenpuree en groente
- trainen -
T: bak kwark, whey shake, 40 gram havermout, fruit

maar ik varieer ook, dus soms crackers, soms brood ipv havermout

---------- Toegevoegd om 16:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:38 ----------

waarom kan je er niet in omdat daar veel jongens en mannen zijn?
gewoon niet mee inzitten en je ding doen tussen de mannen :p

misschien als mijn armen/benen niet meer formaat tandenstoker zijn :clown:
 
Back
Naar boven