1. Ontzet Notitie

Nieuws L3tty s logboek

Topic in 'Training Dagboeken' gestart door L3tty, 17 mrt 2019.

XXL Nutrition Vrouwen2

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. L3tty

L3tty Cool Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    803
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m62
    Vetpercentage:
    29%
    Omdat het leuk is later terug te lezen toch maar een logboek aangemaakt.
    Vandaag zei de weegschaal 63,2 kilo. Vetpercentage 27,1 is niet betrouwbaar ik weet het maar huidplooi meting met veel los vel is ook niet alles.
    Gisteren een baggerdagje gehad qua eten de stad in geweest om te winkelen en een verjaardag gehad. Wel op de fiets naar de verjaardag gegaan. En savonds nog gewandeld.
    Vandaag eerst een uur gewandeld, toen nog veel in de huishouding gedaan ramen wassen enzo, boodschappen gedaan. Vanavond nog een blokje krachttraining in de planning. Waarschijnlijk wel meer armen en buik. Heb nog spierpijn aan de achterkant van mijn bovenbenen. Ik had vrijdagavond wat nieuwe oefeningen toegevoegd voor mijn billen maar dat voel ik nu dus in mijn bovenbeen.
    Qua eten gaat het iets beter, ik kom soms al bijna in de de buurt van de macros . Gisteren gewoon 1700 kcal naar binnen geschoven ???? alleen in de verkeerde verhoudingen.
    Ontbijt een Barebell eiwit reep , zo fout maar zo lekker. Ik moet ongesteld worden want ik zit vandaag echt in de chocolade cravings.
    Tussendoor halve liter chocomel van Melkunie proteïne, 25 gram eiwit binnen
    Lunch volkoren wasa cracker met runderrookvlees en gekookt ei
    Tussendoor half choco havermout eiwit taartje met mango en kokos
    Avond eten wordt een tartaartje en gekookte wortels met peterselie had niet echt inspiratie
    Avondsnack weet ik nog niet.
    Tot nu toe 1030 kcal , 88 gram eiwit, 48 gram vet, 62 gram koolhydraten
    Hoe houden jullie de progressie bij ? Aangezien de weegschaal niet altijd alles zegt. Maken jullie foto's of meten jullie centimeters ?
    Of kijk je of je de oefening vaker cq zwaarder kunt doen.

Laatst bewerkt: 17 mrt 2019
  2. Valandinz

Valandinz Ripped Bodybuilder Elite Member Relnicht IG Beheerder

Leuk Bevonden:
    3.028
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Vetmeting met los vel is prima te doen :) Gewoon de hele huidplooi vastpakken en wat aantrekken.
    Ik hou zelf m'n progressie bij d.m.v. vetpercentage meten. Ook track ik gewicht en kijk ik in de spiegel.

3. marina1975

marina1975 Never give up! Elite Member

Leuk Bevonden:
    9.488
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    Welkom en ik volg :)
    iig alvast succes!!

Super resultaat al en je bent een actieve damen in ieder geval. Je maagverkleining heeft in ieder geval al veel voor je opgeleverd.
    Wat betreft vetmetingen. Ook een huidplooimeting is niet 100% accuraat. Maar het geeft wel een beter beeld dan een weegschaal. Net zoals @Valandinz ook al zegt.

Je eten klinkt in ieder geval wel of je het lekker vind. En so what met je barebell reep.. moet kunnen een keer he! ;)

Je eet wel redelijk vetarm maar dat zal zijn omdat je maar kleine porties kan eten.

Waar hou je van qua avondsnack? Zoet of hartig? Moet het eiwitrijk zijn?

Je kan best lekkere hapjes maken. Qua zoet ben ik zelf niet zo van dus daar heb ik niet zoveel mee.
    Maar misschien ook lekker is bijvoorbeeld een appel in stukjes met wat rozijnen erbij en wat kaneel (en evt cacao) erover in de magnetron. Net warm en een beetje zacht. Of wat fruit oid waar je een smoothie van maakt. Dan kan je ook inviezen als ijs. Watermeloen pureren en in ijsco houders invriezen. Lekker voor de zomer. :)

Qua hartig kan je denken aan bijvoorbeeld (ik denk ook even in klein volume.. ):
    plakjes ham of kip oprollen met wat huttenkase of roomkaas erin
    wat tonijn uit blik met augurk en wat ketchup (evt beetje mayo)
    eitje in parten met plakjes rookvlees eromheen
    Lofblaadjes vullen met bijvoorbeeld die tonijnsalade hierboven of wat huttenkase met kruiden
    Ommeletje met wat groente
    Rauwkost met dip (kwark-kruiden / yoghurt-kerrie / salsa saus / quacamole etc)
    Snacktomaatjes vullen met wat huttenkase
    Garnalen met wat komkommer/tomaat/augurk (evt sausje)

en zo weet ik nog wel meer. Je kan wel merken dat ik meer van hartig ben. :D

Wat betreft je spierpijn... das vaak zo als je net een nieuwe oefening doet. Dat wordt vanzelf minder. ;)

Valandinz vindt dit leuk.
  4. Valandinz

Valandinz Ripped Bodybuilder Elite Member Relnicht IG Beheerder

Leuk Bevonden:
    3.028
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Huidplooimeting niet 100% accuraat moet je wel even nuanceren.
    Het initiële resultaat is niet accuraat. Er zit zo'n +-1-5% vet foutmarge op.
    Echter, als je elke meting hetzelfde punt opmeet is de progressie die je maakt wel accuraat.
    Stel je bent in realiteit 20%, de meting geeft 17% aan. De volgende meting ben je 16%, ben je toch 1% vet verloren. Ookal klopt het vetpercentage in werkelijkheid niet.
    Dus het is niet om een perfect beeld van je vetpercentage te krijgen, maar wel een goed idee van je progressie van week tot week, maand tot maand.

marina1975 vindt dit leuk.
  5. L3tty

Leuk Bevonden:
    803
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m62
    Vetpercentage:
    29%
    Ik ben normaal ook meer van hartig hoor. Maar 2 a 3 dagen per maand.....
    Overigens moet ik wel opletten met zoet, echt veel suiker kan ik niet eten dan krijg ik een dumping, ook te vet denk bijv aan een saucijzenbroodje lukt niet. Noten en avocado gaan gelukkig wel goed. Banaan ook. Ik hartje crackers met pindakaas en banaan !
    Ik kan per keer ongeveer 100 a 150 gram eten. Dus ik eet 6 x echt die hoeveelheid. Mijn snacks zijn qua portie grootte dus net zo groot als een maaltijd anders krijg ik niet voldoende binnen.
    Ik had berekend dat ik aan de hand van de excel dat ik aan 130 gram eiwit moest komen per dag 65 gram vet en 101 koolhydraten dus mijn Avondsnack mag zowel vet als eiwitrijk zijn. Misschien iets met pindakaas ?

6. marina1975

Leuk Bevonden:
    9.488
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    @Valandinz Klopt :) goede meting van progressie zeker!

@L3tty Ik snap het. :)
    De dingen die ik noemde kan je sowieso in een klein volume nemen ;)

Met pindakaas kan je ook van alles doen.
    - banaan en pindakaas op crackers wat je zegt.
    - banaan en pindakaas pureren.. (soort van appelmoes maar dan anders) kan je ook een beetje warm maken.
    - chocolademelk maken met pindakaas smaak.. ;)
    - Maak bij wat rauwkost een dipsaus van pindakaas met wat melk of water en sambal. ;) satehsaus
    - plakjes kip in smeren met pindakaas (met of zonder crackers) eventueel plakje ananas erbij. Snackt makkelijk weg
    - mini pindasoepje. eetlepel pindakaas mengen met wat cocosmelk en wat bouillon. eventueel wat gecrushte pinda erbovenop.

Misschien als je je havermout taartje met chocolade maakt daar wat pindakaas door?

Wat vind je nog meer erg lekker? we denken wel mee hoor :D

7. L3tty

Leuk Bevonden:
    803
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m62
    Vetpercentage:
    29%
    Wel eng foto's maar dit is dus het startpunt. nog genoeg werk aan de winkel :)
    Doel is meer billen, minder buik, meer spier, minder slappe hap. 20181027_105523 (1) (2).jpg 20181027_105542 (1).jpg

8. marina1975

Leuk Bevonden:
    9.488
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    Elk startpunt is er een!!
    En zeker geen slechte basis hoor!
    Het is vooral doorzetten en geduld. Soms behoorlijk lastig maar wij kunnen je er hier ook bij helpen.
    Beetje steun is altijd wel fijn :)

Heel veel succes!

L3tty vindt dit leuk.
  9. L3tty

Leuk Bevonden:
    803
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m62
    Vetpercentage:
    29%
    Na het eten een half uurtje gewandeld. Daarna toch een blokje krachttraining gedaan.
    3 x 20 push ups
    3 x 20 buikspieren laag
    3x20 buikspieren hoog
    3x 20 dips
    2 x 10 x glute bridge
    3 x 20 met dumbells van 3,6 kg per stuk boven mijn hoofd gedaan
    3 x 20 Squads
    3 x 20 inner thy raise
    Nu lekker een kopje thee en op de bank soof kijken
    Denk dat mijn late night snack een eiwit omelette wordt met de rest van de peterselie wat lenteui en een plakje rauwe ham

10. marina1975

Leuk Bevonden:
    9.488
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    Train je thuis?
    Je kan met dumbells ook deadlifts doen of one legged deadlift (effe googlen).

Je doet nl niets voor rug.
    Misschien ook eens kijken voor powerbands. Daar kan je ook meer mee doen. Kost bijna niets en erg veelzijdig.

Eet smakelijk :)

11. L3tty

Leuk Bevonden:
    803
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m62
    Vetpercentage:
    29%
    Ja ik train thuis.
    Ik heb gegoogld en zal deadlift toevoegen de volgende keer. Dank voor de tip.
    De oefening die ik al deed met de dumbells heet trouwens dumbell overhead press zie ik nu op google. Weer wat geleerd.
    Heb ook nog een paar gerookte amandelen gegeten na de omelette. Dag totaal 1300 calorien 103 gr eiwit, 69 vet.

12. L3tty

Leuk Bevonden:
    803
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m62
    Vetpercentage:
    29%
    Ik stap nu op de fiets richting werk. Dit gaat er allemaal mee aan eten en drinken.

IMG_0032.JPG
    Chocomel
    Appel in stukjes zonder Schil, spa blauw met koude kamille thee, wrap met kip en avocado. boeterham zonder korst met 30 plus kaas, zoute pindas

13. marina1975

Leuk Bevonden:
    9.488
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
  14. L3tty

Leuk Bevonden:
    803
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m62
    Vetpercentage:
    29%
    Dat is een handing linkje, dankjewel. Ga vanavond een paar oefeningen er van proberen. Geen volle bak training maar meer focus op techniek en houding. Vandaag verkeerde volgorde gedaan, eerst Netflix gekeken, dus ik moet me nu nog van de bank hijsen.
    Eten ging best goed vandaag tot nu toe 1400 kcal 120 eiwit, 57 vet , 101 khd dat is excl avondsnack, die moet nog. Vandaag al wel een half uur gewandeld en op de fiets naar het werk geweest.

15. L3tty

Leuk Bevonden:
    803
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m62
    Vetpercentage:
    29%
    Zo ik heb spierpijn ondanks dat ik gisteren niet volle bak Ben gegaan :knipoog:. Met name mijn Buik en bovenbenen. Heb ook nog geplankt, voelde me een beetje een kneus kan het welgeteld 2 x20 sec volhouden.
    Nou ja alle begin is moeilijk. Net 1,5 wasa cracker met huttenkase naar binnen geschoven hebben we de eerste eiwitten van de dag weer binnen. Vanavond staat een koolhydraatarme ovenschotel op het menu. Nu eerst stemmen en dan richting werk.

16. marina1975

Leuk Bevonden:
    9.488
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
  17. L3tty

Leuk Bevonden:
    803
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m62
    Vetpercentage:
    29%
    Net een uurtje gezwommen. Nu Ben ik aan het online shoppen. Heb weerstandsbanden in mijn winkelmandje. Nu wil ik ook zwaardere dumbells Erin doen. Ik train nu met dumbells van 3,8 kg per stuk. Nu twijfel ik wat ik zal bestellen dumbells van 5 kg of 6 kg per stuk. Wat denken jullie ?

18. marina1975

Leuk Bevonden:
    9.488
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    Waarom niet een verstelbare set?

Ik heb ooit bij de kijkshop een verstelbare set aangeschaft van 12 kg per db max. Gekocht voor 30 euro. Daar kan je meer mee dan vaste gewichten.

johnyjordaan vindt dit leuk.
  19. L3tty

Leuk Bevonden:
    803
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m62
    Vetpercentage:
    29%
    Vandaag geen goede dag, vraag me niet hoe maar ik heb 2400 calorien gegeten ! mijn maag voelde echt als een bodemloze put, ik bleef honger houden . Wel is waar ook 162 gram eiwit maar toch. Dat moet morgen echt beter. Wel flink stuk gewandeld en een behoorlijk blok krachtraining gedaan dus het is niet allemaal ellende. Ook op de fiets naar mijn werk gegaan.

20. HertogSandBox

HertogSandBox Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.173
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    65kg
    Vetpercentage:
    12%
    Waarom boterham zonder korst ?

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie