XXL Nutrition

Laag eigen testosteron niveau (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gym4life

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 mrt 2015
Berichten
405
Waardering
164
Lengte
1m75
Massa
92kg
Vetpercentage
10%
Hallo iedereen,

Kort even voorstellen, ik ben 21 jaar en train al van mijn 14 jaar. De eerste 4 a 5 jaar was op eigen houtje, zit nu 2 a 3 jaar bij een coach.

Nu heb ik mijn bloedwaarden laten testen, alles is in orde buiten mijn testosteron niveau.
Lh. 1.0
FSH 2.9
DHEA sulfaat 228
Testosteron totaal 2.02

Nu heb ik volgende woensdag een afspraak bij een endocrinoloog voor verder onderzoek. Want het is niet normaal op jonge leeftijd zo een laag testosteron niveau te hebben. Ik heb nog geen ervaringen met Aas gehad.

Iemand hier hetzelfde probleem gehad ? Zoja ? Hoe hebben ze je hier mee geholpen ?

Alvast bedankt,
 
Is GnRH en SHBG bepaald?

Grote kans dat je in eerste instantie wordt behandeld met clomifeen citraat icm eventueel hCG.
Mocht dit niet werken dan zal de endocrinoloog waarschijnlijk overstappen op TRT (bijvoorbeeld sustanon of gel).
 
Hypofyse werkt niet zoals het hoort en dat zou normaal gezien behandeld kunnen worden met clomid die de hypofyse zal activeren.
 
Hallo iedereen,

Kort even voorstellen, ik ben 21 jaar en train al van mijn 14 jaar. De eerste 4 a 5 jaar was op eigen houtje, zit nu 2 a 3 jaar bij een coach.

Nu heb ik mijn bloedwaarden laten testen, alles is in orde buiten mijn testosteron niveau.
Lh. 1.0
FSH 2.9
DHEA sulfaat 228
Testosteron totaal 2.02

Nu heb ik volgende woensdag een afspraak bij een endocrinoloog voor verder onderzoek. Want het is niet normaal op jonge leeftijd zo een laag testosteron niveau te hebben. Ik heb nog geen ervaringen met Aas gehad.

Iemand hier hetzelfde probleem gehad ? Zoja ? Hoe hebben ze je hier mee geholpen ?

Alvast bedankt,
Heb je een normale puberteit doorgemaakt?
 
Is GnRH en SHBG bepaald?

Grote kans dat je in eerste instantie wordt behandeld met clomifeen citraat icm eventueel hCG.
Mocht dit niet werken dan zal de endocrinoloog waarschijnlijk overstappen op TRT (bijvoorbeeld sustanon of gel).

Woensdag weet ik hoe het zit met SHBG, onderzoek bij de endocrinoloog zal hopelijk alles duidelijk maken.
 
Heb je een normale puberteit doorgemaakt?

Ja hoor, nergens klachten gehad, in die periode ook bloedwaardes laten controleren en alles was toen normaal.

Enig idee wat de oorzaak kan zijn ? Overbelasting van het lichaam ?
 
Ja hoor, nergens klachten gehad, in die periode ook bloedwaardes laten controleren en alles was toen normaal.

Enig idee wat de oorzaak kan zijn ? Overbelasting van het lichaam ?
Waarom wou je die waarden weten toen je aan het puberen was? Was er toch een vermoeden oid?
 
Waarom wou je die waarden weten toen je aan het puberen was? Was er toch een vermoeden oid?

Moest toen voor stage die ik moest doen. Was verplicht
 
waarschijnlijk een stageplek bij een medicijnfabriek net als msd
 
Een algemene bloedwaarde test waar ook het testosteron niveau bijzat. . Iedereen heeft toch al eens ooit in zijn leven test niveau laten testen .

Ondertussen 2de bloedtest gehad en het heft te maken met de hypofyse, LH en FSH zijn te laag. Hersenen geven niet het signaal om testosteron aan te maken.

Woensdag bij de endocrinoloog waarschijnlijk een scan van de hersenen. Daaruit zal blijken of het voor het leven is. Kans is groot. Dokter zegt dat het brute pech is en dat ik het altijd al gehad zal hebben .
 
Een algemene bloedwaarde test waar ook het testosteron niveau bijzat. . Iedereen heeft toch al eens ooit in zijn leven test niveau laten testen .
Nee, pas op oudere leeftijd toen ik dat speciaal aangevraagd had. Indien daar geen reden voor is, wordt dat niet gedaan. Bij normale bloedonderzoeken meten ze die waardes niet.
 
Nee, pas op oudere leeftijd toen ik dat speciaal aangevraagd had. Indien daar geen reden voor is, wordt dat niet gedaan. Bij normale bloedonderzoeken meten ze die waardes niet.

Negatief. Ik had er vroeger niet speciaal om gevraagd en deze zaten er ook bij.Was langsgegaan bij de huisarts voor een gewoon bloedonderzoek.
 
Grote kans dat het verschilt per huisarts wat ze allemaal testen in het algemene bloedonderzoek.
Kopen jullie trouwens allemaal gewoon zo'n bloedonderzoek of proberen jullie ze gratis te krijgen via de huisarts? Moet je er bij de huisarts echt beslist specifieke klachten voor hebben?
 
Grote kans dat het verschilt per huisarts wat ze allemaal testen in het algemene bloedonderzoek.
Kopen jullie trouwens allemaal gewoon zo'n bloedonderzoek of proberen jullie ze gratis te krijgen via de huisarts? Moet je er bij de huisarts echt beslist specifieke klachten voor hebben?
Afhankelijk van je huisarts. Sommigen zullen het afwijzen omdat je geen geldige reden hebt om een bloedtest te laten doen (en terecht eigenlijk, kost de maarschappij over het algemeen alleen maar geld). Anderen zijn er gemakkelijker in en zullen je daarin voorzien (ook stukje eigen risico natuurlijk dat je gebruikt).
 
Grote kans dat het verschilt per huisarts wat ze allemaal testen in het algemene bloedonderzoek.
Kopen jullie trouwens allemaal gewoon zo'n bloedonderzoek of proberen jullie ze gratis te krijgen via de huisarts? Moet je er bij de huisarts echt beslist specifieke klachten voor hebben?

Bloedonderzoek in BE is niet gratis. Ik krijg achteraf steeds een factuur in de bus.
 
In België idd niet gratis.
 
Negatief. Ik had er vroeger niet speciaal om gevraagd en deze zaten er ook bij.Was langsgegaan bij de huisarts voor een gewoon bloedonderzoek.
Dat zal dan toch zeer zelden gebeuren. In principe gebeurt dit niet met een algemeen bloedonderzoek.
 
Back
Naar boven