MuscleMeat

laag lh en fsh en kinderen willen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

beachman

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
13 jul 2005
Berichten
288
Waardering
0
Hoi

Ik heb een vraag
ik heb 5 maanden geleden een kuur gedaan
test 500 mg pw
deca 400 mg pw
en dianabol week 1 t/m 4
heb toen nagekuurd met nolvadex

nu wil ik en mijn vrouwtje graag kinderen maar zijn er bij mij maar 40000 zaadcellen gevonden.
de bloed waarde
LH 0.6 normaal 1.7 - 6.8
FSH 0.6 normaal 1.5 - 12.4
TESTERON 14.6 normaal 8.6 - 29

me kuur was afgelopen 5 maanden geleden.
wat kan ik doen zou ik niet goed hebben nagekuurt of was het misschien fake nolvadex?

is het nog zinvol om nu met preghyl te starten en nolvadex samen om de lh en fsh weer aan te sporen om zaadcellen te maken?

groet roy
 

Niet, want dan gaat je hypofyse nog minder werken. Clomid gedurende een tijdje kan eventueel gebruikt worden om je hypofyse aan het werk te zetten. HCG legt je hypofyse plat, clomid doet ze werken. Het is wel normaal dat je hypofyse niet veel stuurhormonen produceert als je testlevel al normaal is, maar hier zitten ze wel ver onder het gemiddelde. Ik vind het een raar beeld want een paar weken na een kuur heb ik juist het tegenovergestelde. Testosteron dat nog te laag is en stuurhormonen die boven de maximumwaardes zijn.
 
ik zat te denken om hcg 2x inject te doen van 2500 iu en dan naar 5 dagen 1x 1500 iu en vanaf de 2 de week nolvadex gebruiken en deze nog 2 weken langer gebruiken dan hcg.
 
Hoi

Ik heb een vraag
ik heb 5 maanden geleden een kuur gedaan
test 500 mg pw
deca 400 mg pw
en dianabol week 1 t/m 4
heb toen nagekuurd met nolvadex

nu wil ik en mijn vrouwtje graag kinderen maar zijn er bij mij maar 40000 zaadcellen gevonden.
de bloed waarde
LH 0.6 normaal 1.7 - 6.8
FSH 0.6 normaal 1.5 - 12.4
TESTERON 14.6 normaal 8.6 - 29

me kuur was afgelopen 5 maanden geleden.
wat kan ik doen zou ik niet goed hebben nagekuurt of was het misschien fake nolvadex?

is het nog zinvol om nu met preghyl te starten en nolvadex samen om de lh en fsh weer aan te sporen om zaadcellen te maken?

groet roy
Kerel, 40000 zaadcellen zijn genoeg om haar direct zwanger te maken! Maatje van mij deed 3 jaar geleden ook een zaad test en kreeg te horen dat er iets van 1/2% levend zaad is of zo weet het niet meer precies, dus hij dacht dat hij lekker zonder condoom kan rammen. 1 maand later vrouwtje zwanger! Dus maak je niet teveel zorgen, gewoon lekker blijven rammen en komt het vanzelf wel.
 
Kerel, 40000 zaadcellen zijn genoeg om haar direct zwanger te maken! Maatje van mij deed 3 jaar geleden ook een zaad test en kreeg te horen dat er iets van 1/2% levend zaad is of zo weet het niet meer precies, dus hij dacht dat hij lekker zonder condoom kan rammen. 1 maand later vrouwtje zwanger! Dus maak je niet teveel zorgen, gewoon lekker blijven rammen en komt het vanzelf wel.

Dat heet geluk hebben
 
Kerel, 40000 zaadcellen zijn genoeg om haar direct zwanger te maken! Maatje van mij deed 3 jaar geleden ook een zaad test en kreeg te horen dat er iets van 1/2% levend zaad is of zo weet het niet meer precies, dus hij dacht dat hij lekker zonder condoom kan rammen. 1 maand later vrouwtje zwanger! Dus maak je niet teveel zorgen, gewoon lekker blijven rammen en komt het vanzelf wel.
Verre van. De cut-off voor oligospermie is al 20 miljoen zaadcellen per milliliter, en dit is dan 500x minder dan dat.
 
Heb zelf langere tijd op Clomid 25mg perdag gezeten.

En zat toen weer op de gewenste resultaat kwa zaadcellen.
 
Hoi Ik heb een vraag ik heb 5 maanden geleden een kuur gedaan test 500 mg pw deca 400 mg pw en dianabol week 1 t/m 4 heb toen nagekuurd met nolvadex nu wil ik en mijn vrouwtje graag kinderen maar zijn er bij mij maar 40000 zaadcellen gevonden. de bloed waarde LH 0.6 normaal 1.7 - 6.8 FSH 0.6 normaal 1.5 - 12.4 TESTERON 14.6 normaal 8.6 - 29 me kuur was afgelopen 5 maanden geleden. wat kan ik doen zou ik niet goed hebben nagekuurt of was het misschien fake nolvadex? is het nog zinvol om nu met preghyl te starten en nolvadex samen om de lh en fsh weer aan te sporen om zaadcellen te maken? groet roy


hmg stimuleert lh en fsh

---------- Toegevoegd om 08:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:54 ----------

Niet, want dan gaat je hypofyse nog minder werken. Clomid gedurende een tijdje kan eventueel gebruikt worden om je hypofyse aan het werk te zetten. HCG legt je hypofyse plat, clomid doet ze werken. Het is wel normaal dat je hypofyse niet veel stuurhormonen produceert als je testlevel al normaal is, maar hier zitten ze wel ver onder het gemiddelde. Ik vind het een raar beeld want een paar weken na een kuur heb ik juist het tegenovergestelde. Testosteron dat nog te laag is en stuurhormonen die boven de maximumwaardes zijn.


hmmm,ik krijg juist het advies bij de anabolenpoli om alleen hcg te nemen 2x1500iu p/w als nakuur
ivm kinderwens.
dr.de ronde beweert dat de meerwaarde van nolva en clomid in een nakuur niet bewezen is.
hmg helpt ook heel goed vanaf het moment dat je produktie enigszins weer opgestart is,als die nog helemaal plat ligt helpt het nog niet goed.
dit zijn zijn woorden,je zou denken dat die man er inmiddels wel verstand van heeft.
 
Neem 3 maanden dit: (en tot aan je je vriendin zwanger hebt)
3 x 500iu hcg per week
3 x 75iu hmg per week (dit kan daarna naar 2x per week)

In de meeste gevallen ben je flink vruchtbaar. In mijn geval ben je van vrijwel onvruchtbaar naar vruchtbaar gegaan, maar bij mij was het toen in ieder genoeg voor IVF.
 
Verre van. De cut-off voor oligospermie is al 20 miljoen zaadcellen per milliliter, en dit is dan 500x minder dan dat.

En nog heb je maar 1 zaadcel nodig ;)
 
En nog heb je maar 1 zaadcel nodig ;)

In theorie wel, maar om IVF te kunnen doen is het minimum 1 miljoen zaadcellen NA opwerking waarbij alleen A kwaliteit zaadcellen overblijven.
Bij een lager aantal moeten ze ISCI doen, wat betekent dat ze handmatig de zaadcel in het eitje brengen.

Dus op de natuurlijke manier mag je wel een héél stuk meer zaadcellen hebben :D
 
Herstel kan 6 maanden tot 1 jaar duren afhankelijk van gevoeligheid (ook gerelateerd met leeftijd) met deca.

Je LH en FSH lijkt laag. Maar je LH receptoren in de teelballen zijn weer gevoelig dan gezien je testosteron waarde.

Je FSH doet zijn werk dan weer wat minder gezien je lage aantal spermacellen. Ik zeg afwachten, maar er zou hmg en hcg kunnen gebruikt worden met natuurlijk nadien nolva of clomid (dit wel max 2 weken en hcg+hmg 15 dagen/3 injecties om de 5 dagen).

Clomid zou ik voor gaan (kan op zichzelf al voldoende zijn). hcg+vooral hmg verhogen sowieso al de vruchtbaarheid en clomid ook. Alleen hcg+hmg gaat je herstel weer een stapje terug zetten gezien het ook je eigen aanmaak onderdrukt.

Het blijven wel vreemde waardes. LH en FSH zou je hoger verwachten tijdens herstel.
 
Laatst bewerkt:
hmg stimuleert lh en fsh

---------- Toegevoegd om 08:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:54 ----------




hmmm,ik krijg juist het advies bij de anabolenpoli om alleen hcg te nemen 2x1500iu p/w als nakuur
ivm kinderwens.
dr.de ronde beweert dat de meerwaarde van nolva en clomid in een nakuur niet bewezen is.
hmg helpt ook heel goed vanaf het moment dat je produktie enigszins weer opgestart is,als die nog helemaal plat ligt helpt het nog niet goed.
dit zijn zijn woorden,je zou denken dat die man er inmiddels wel verstand van heeft.

Wat ik schreef over HCG had niets met kinderwens te maken maar met onderdrukking van fsh-lh stuurhormonen ivm zijn herstel. HMG stimuleert fsf-lh??? Is dat zo?
 
Wat ik schreef over HCG had niets met kinderwens te maken maar met onderdrukking van fsh-lh stuurhormonen ivm zijn herstel. HMG stimuleert fsf-lh??? Is dat zo?

HMG bevat LH en FSH. Dus het vervangt je eigen aanmaak. Maar alleen de FSH is eigenlijk actief erin gezien de zeer korte halfwaardetijd van LH.

Dus hcg altijd icm hmg.

Na of tijdens eens deca kuur (voor je nakuur alvast) is dit ook altijd aan te raden gezien het moeilijke herstel bij deca.
 
HMG bevat LH en FSH. Dus het vervangt je eigen aanmaak. Maar alleen de FSH is eigenlijk actief erin gezien de zeer korte halfwaardetijd van LH.

Dus hcg altijd icm hmg.

Na of tijdens eens deca kuur (voor je nakuur alvast) is dit ook altijd aan te raden gezien het moeilijke herstel bij deca.

Wat ik niet begrijp, is het feit dat hcg-hmg aangeraden wordt aan iemand wiens fsh en lh waarden veel te laag zijn. Ik zou net denken dat die persoon zijn probleem hiermee verergert en juist clomid zou moeten nemen om zijn hypofyse meer fsh en lh te laten aanmaken. Volgens mij werken zijn teelballen goed want er circuleert genoeg testosteron in zijn lijf maar werkt zijn hypofyse niet goed en die gaat hij met hcg-hmg nog meer platleggen. Dat je hcg en hmg best tesamen neemt, kan best zijn.
 
Wat ik niet begrijp, is het feit dat hcg-hmg aangeraden wordt aan iemand wiens fsh en lh waarden veel te laag zijn. Ik zou net denken dat die persoon zijn probleem hiermee verergert en juist clomid zou moeten nemen om zijn hypofyse meer fsh en lh te laten aanmaken. Volgens mij werken zijn teelballen goed want er circuleert genoeg testosteron in zijn lijf maar werkt zijn hypofyse niet goed en die gaat hij met hcg-hmg nog meer platleggen. Dat je hcg en hmg best tesamen neemt, kan best zijn.

Inderdaad dit dacht is dus ook.. Je hebt helemaal geen hcg en hmg nodig, ballen doen het perfect gezien de testosteronwaarde.
 
wie zegt of waarom denk je dat je zaad zo is door die kuur.
Denk eerder dat het altijd al zo geweest is.
 
Back
Naar boven