XXL Nutrition

Laag libido tijdens cruise | Vergoeding gyno na bloedonderzoek

Bezoekers in dit topic

marijuice

Novice
Lid geworden
1 dec 2020
Berichten
19
Waardering
4
Lengte
1m83
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Heb dus een tijdje een laag libido tijdens een cruise van 200mg test e. Ik prik op ma/woe/vr. Ging een tijdje top tot ineens alle zin wel weg lijkt te zijn.

Ik zou dus graag bloedonderzoek willen laten doen, maar ben benieuwd of daardoor een eventuele vergoeding op een gyno operatie tegen zou gaan. Ik heb namelijk sinds de pubertijd al gyno en de huisarts heeft al gezegd dat ik doorverwezen kan worden voor een vergoeding. Maar ik ben dus bang dat als ik nu mijn bloed laat testen er duidelijk zal zijn dat m'n hormoonwaardes te hoog zijn, en de operatie niet meer vergoed wordt.

Iemand hier ervaring mee? Wat is slim?
 
Kans is klein dat je vergoed word in Nederland.

In België heb je wel een kans. Als je een goede verhouding hebt met je dokter zal hij wel een oogje dichtknijpen bij het zien van die hormoonwaardes en ook aangezien dit al vanaf jonge leeftijd aanwezig is, tenminste als je dit nog kan aantonen.
 
Is je libido laag vergeleken met tijdens een blast? Of is je libido lager dan toen je natty was?

Kan sowieso veel redenen hebben, maar bij overgang van blast naar cruise ga je sws verschil merken. Zelf vind ik het wel fijn om na een blast weer een wat normaler libido te hebben.

Als je zin in seks echter helemaal nul is dan wordt het natuurlijk storend. Sowieso stress goed managen, gevarieerd eten en genoeg slapen.
 
Kans is klein dat je vergoed word in Nederland.

In België heb je wel een kans. Als je een goede verhouding hebt met je dokter zal hij wel een oogje dichtknijpen bij het zien van die hormoonwaardes en ook aangezien dit al vanaf jonge leeftijd aanwezig is, tenminste als je dit nog kan aantonen.
Mn huisarts heeft mn bloedwaardes gezien voor ik on ging, en toen al gezegd me door te willen verwijzen. Wie weet dan wel geluk

Is je libido laag vergeleken met tijdens een blast? Of is je libido lager dan toen je natty was?

Kan sowieso veel redenen hebben, maar bij overgang van blast naar cruise ga je sws verschil merken. Zelf vind ik het wel fijn om na een blast weer een wat normaler libido te hebben.

Als je zin in seks echter helemaal nul is dan wordt het natuurlijk storend. Sowieso stress goed managen, gevarieerd eten en genoeg slapen.
Blast was zon 5 weken geleden en het is lager dan toen, maar tijdens de blast was het ook wel lager dan de cruise daar voor.

Zit inderdaad helaas dichtbij nul en ik weet vrijwel zeker dat het komt door te hoge oestrogeen, maar wil dit eigenlijk niet met tamoxifen of dergelijke weer de grond in krijgen. Iemand ervaring daarmee?
 
Volgens mij zit je een beetje te hoog...600 mg. pw? 3 x pinnen in de week...in cruise mode?

Je zou naar 125 / 150 mg. kunnen gaan...om de 6 dagen.
 
Volgens mij zit je een beetje te hoog...600 mg. pw? 3 x pinnen in de week...in cruise mode?

Je zou naar 125 / 150 mg. kunnen gaan...om de 6 dagen.
Nee 200mg totaal per week. 600 pw voor een cruise is inderdaad enthousiast haha
 
Oke...dan zou je toch nog naar 125 / 150 mg. kunnen gaan, wellicht gaat je libido weer omhoog...

Je denk als ik minder test zet gaat mijn libido toch omlaag, maar zo werkt het niet...
 
Oke...dan zou je toch nog naar 125 / 150 mg. kunnen gaan, wellicht gaat je libido weer omhoog...

Je denk als ik minder test zet gaat mijn libido toch omlaag, maar zo werkt het niet...
Onzin om daarvanuit te gaan

Begin eens met bloedprikken van je hormonen speelt zoveel meer bij libido dan alleen testo
 
Ik doe 144mg pw meer dan 150 is niet nodig boor trt
 
Ging er ook niet van uit dat hoger testosteron een hoger libido betekent. Zal eens 150mg proberen voor een tijdje om te kijken of het voor het probleem helpt.

Op 150mg zal in een bloedonderzoek voor een gyno operatie niet perse te merken zijn dat ik on ben toch?

Edit: Thanks voor de reacties trouwens!
 
Als ze lh en fsh gaan bepalen zien ze het gelijk, want die zijn nagenoeg 0
 
Gyno wordt in principe veroorzaakt door een verstoring in de balans tussen androgenen en oestrogenen.
Dus als ze willen checken of er sprake is van hypogonadisme en waardoor het veroorzaakt wordt dan zou ik wel verwachten dat ze LH, FSH, SHBG, TEST gaan bepalen en daarnaast ook PROL en OEST.
 
Ja dan sowieso. Nemen ze die waardes voor een gyno operatie?
Er wordt geen bloedonderzoek verricht voor een gyno-operatie. Wel wordt er daarvoor al bloedonderzoek verricht om een oorzaak van je gyno vast te stellen. Initieel worden hier meestal hCG, LH, testosteron, oestradiol en prolactine voor geprikt. Soms ook aangevuld met TSH en fT4.
 
Ik ga voor de lage libido naar 150mg teste/pw en nu wel bloedonderzoek doen, en dan voor de operatie een tijdje off gaan. Thanks voor de reacties!
 
Ik ga voor de lage libido naar 150mg teste/pw en nu wel bloedonderzoek doen, en dan voor de operatie een tijdje off gaan. Thanks voor de reacties!
Ik lees nu pas je oorspronkelijke post. Als je aangeeft dat je het al sinds de puberteit hebt heeft het weinig zin voor een huisarts om onderzoek te gaan doen naar de oorzaak. Dus ik betwijfel dat die dan nog bloedonderzoek gaat aanvragen.
 
Top doe ik dat. Mn huisarts zei inderdaad al dat ze me zou doorverwijzen en als er toch een onderzoek geplant wordt stel ik het uit.
 
Ik lees nu pas je oorspronkelijke post. Als je aangeeft dat je het al sinds de puberteit hebt heeft het weinig zin voor een huisarts om onderzoek te gaan doen naar de oorzaak. Dus ik betwijfel dat die dan nog bloedonderzoek gaat aanvragen.

Dit. Heb een drietal aantal gyno operaties gezien in het ziekenhuis. Van geen enkele persoon waren die bloedwaarden bepaald. Overigens kleine kans dat de verzekeraar het gaat vergoeden. Je kunt misschien die kans wat vergroten door ook te zeggen dat je pijnklachten ervaart van de gyno. Dan is het geen puur cosmetische kwestie meer. (Maar dit weet ik niet zeker).
 
Dit. Heb een drietal aantal gyno operaties gezien in het ziekenhuis. Van geen enkele persoon waren die bloedwaarden bepaald. Overigens kleine kans dat de verzekeraar het gaat vergoeden. Je kunt misschien die kans wat vergroten door ook te zeggen dat je pijnklachten ervaart van de gyno. Dan is het geen puur cosmetische kwestie meer. (Maar dit weet ik niet zeker).
Okay goed om te weten thanks. Zal een update plaatsen zodra het gebeurt is mochten anderen het zich ook afvragen. Duurt overigens nog wel een tijdje voordat ik het ga doen
 
Back
Naar boven