AndroidHealthClinic

Laag test. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Builder01

Novice
Lid geworden
26 feb 2019
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m80
Beste forumleden,

Ik loop al meer als een jaar rond met een laag testosteron voor mijn leeftijd (34) Misschien wel langer. Maar sinds vorig jaar begon ik het echt te voelen.

Dus bij huisarts geweest diverse bloed geprikt en daaruit kwam dit uitslag:

Testosteron 11
Prolactine 600
SHBG 30
Albumine 47
Lh 6.6
Fsh 3.5

Ik had problemen met moeilijke erectie en laag libido. Dit komt allemaal door langdurige stress.
Hierop doorgestuurd naar endocrinoloog. Deze vond prolactine wel verhoogd maar niet om zorgen te maken. Hierop kreeg ik dostinex half tabletje per week. Dit werkt heel goed en slik ik nu nog steeds. Alleen merk ik dat de eerste paar dagen mijn eigen goed voel en daarna weer kut. Dit aangekaart bij dokter maar die vind verhogen niet nodig. Want prolactine blijft nu mooi laag. Schommelt tussen 15-20.
Testosteron was gestegen tot 17. Voelde me wel iets beter maar nog niet wat ik eigelijk gewend was. Laatste meting is weer gezakt naar 12 en prolactine weer laag 15.

Dokter vind verdere behandeling niet nodig en wilt verder gaan met dostinex half tabletje per week.

Ik wil oorzaak weten maar dokter kan hierop geen antwoord geven. Na veel zeuren kreeg ik testosteron gel. 25 mg elke dag smeren. Dit werkt goed. Kreeg weer energie en libido kwam terug. Maar na een week gebruik zie ik dat ik borsten ontwikkel. Gyno heet dat als ik het goed heb. Moet volgende maand weer op controle. Weten jullie hoe dit komt en dit aan dokter kan vertellen hoe en wat?
Want ben inmiddels gestopt met testosteron gel. Want werd er ook beetje agresief van en kort lontje. En ook had ik een vettig huid gekregen hierdoor. Teveel bijwerkingen waar je niet blij van wordt.

Ik wil graag de oorzaak weten. En wil niet heel mijn leven dit gaan smeren teveel risico’s. Want zag dat mijn balzak begon te krimpen.

Wat ik ook al heel lang merk is dat mijn testikels warm aanvoelen altijd. Dit is geen goed teken. Dit aangekaart bij dokter. En die heeft even gekeken maar vond er niks vreemds aan.

Weet iemand nog iets wat ik kan vragen bij dokter om mijn eigen test weer omhoog te krijgen. Ik heb al van alles geprobeerd

Clomid om de dag 25 mg
Mucuna pruriens
Zink
Magnesium
Vit d

Niks werkt. Er wordt vereld zit tussen oren. Dat klopt ook wel beetje maar wat verwacht je anders van iemand die net in de bloei van zijn leven zoiets meemaakt...

Ik hoor het graag van jullie
 
Back
Naar boven