MuscleMeat

Laag testosteron (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Scarface1

Cool Novice
Lid geworden
18 aug 2015
Berichten
32
Waardering
4
Lengte
1m78
Massa
82kg
Vetpercentage
12%
Heeft iemand hier ervaring met een laag testosteron. Ik ben 25 en loop al een paar jaar met klachten zoals geen conditie, geen ochtend erectie, geen motivatie en geen libido. Ik ben al een paar keer bij de dokter geweest en kon het niet anders verwoorden dan dat ik me depressief voel en niet meer mannelijk voel. Ik ben heel de dag slecht gehumeurd en voel me soms net een wijf, loop nog net niet met een slap handje. Ik ben al een paar keer getest op mijn testosteron en die was rond de 11,5 (weet de benaming niet). Volgens de dokter moet hij onder de 11 zijn en sommigen dokters hanteren een waarde van 8 voordat ze er iets aan doen.

Heeft iemand ook zoiets gehad, ik heb wel eens mensen aan een kuurtje gezien en nadat ze ermee stopten kregen ze hun pik niet meer omhoog en sommigen begonnen zelf vrouwelijke trekjes te vertonen.
 
Geef jezelf een schop onder je hol. Je bent verdomme 25 man, nog een heel bloeiend leven voor je.
Dit is puur mentaal, er is niks mis met je testosteron zoals de bloedtest zegt.

Ga trainen, ga goed en gezond eten en verzorg jezelf. Werk aan jezelf en ga van jezelf houden.
 
Heb je een goed dieet? stress? zinc,d3? train je hard genoeg? probeer eerst de dingen te fixen die je in de hand hebt, doe dan over een paar maand weer een test en kijk hoe het is.
 
Bedankt voor de reacties, ik Train regelmatig, als ik 3x in de week train en erbij hardloop 2x in de week dan ben ik na 2 weken kapot. Spierpijn houd soms tot wel 4 a 5 dagen aan. Voor de rest heb ik veel stress wat me slaap waarschijnlijk zwaar beïnvloed. Heb een tijdje geleden geprobeerd goed te eten, een vast slaapritme( ook in het weekend, wel saai om dan 10 uur in je bed te liggen ) en vaak te trainen. Ik moet zeggen dat ik toen na 2 weken goed wakker werd, spieren "opgepomd", ochtend erecties en een beter humeur. Ik probeer het nu een beetje na te streven, maar er lijkt niet echt verbetering in te komen.

Ik neem nu vitamine D3, multi, Zma en creatine. Iemand tips of ervaringen met voeding en slaapritme en dat soort dingen. Hoe zwaar telt het mee bijvoorbeeld. Ik slik ook een hele lichte dosis antipsychotica wat mijn motivatie denk ik belemmerd, maar het niet nemen ervan lokt angt en paniek uit( niet perse psychotisch). Iemand misschien tips tegen stress( angst ), dit is denk ik de grootste boosdoener. Bedankt voor de reacties alsnog!
 
Als 3 x krachttraining en 2x hardlopen te veel is, doe dan minder.
2x krachttraining en 2x kort hardlopen.
Zorg dat je daar van herstelt.
Iedereen heeft stress, daar is dat sporten goed voor, kun je je hoofd leeg maken en iets nuttigs voor jezelf doen.
En je angst klachten, is er gevaar in je leven?
 
Ik neem nu vitamine D3, multi, Zma en creatine. Iemand tips of ervaringen met voeding en slaapritme en dat soort dingen. Hoe zwaar telt het mee bijvoorbeeld. Ik slik ook een hele lichte dosis antipsychotica wat mijn motivatie denk ik belemmerd, maar het niet nemen ervan lokt angt en paniek uit( niet perse psychotisch). Iemand misschien tips tegen stress( angst ), dit is denk ik de grootste boosdoener. Bedankt voor de reacties alsnog!
Slaapgebrek is wel aardig slecht voor je testosteron, maar zeker antipsychotica kunnen je testosteron en libido significant verlagen. Bespreek dit met je dokter, misschien heb je een ander middel nodig of andere dosering of hebben ze een oplossing voor het indirecte pad waarmee het testosteron verlaagt.

Is je stress en angst niet van een/dezelfde stoornis als je er antipsychotica voor hebt gekregen? Moet je dat niet ook met je dokter overleggen? Is ook misschien door nog niet de goede dosering of het juiste middel, of heb je nog andere therapeutische ondersteuning nodig.

Zeker niet zelf gaan kuren als je antipsychotica neemt.
 
Laatst bewerkt:
Slaapgebrek is wel aardig slecht voor je testosteron, maar zeker antipsychotica kunnen je testosteron en libido significant verlagen. Bespreek dit met je dokter, misschien heb je een ander middel nodig of andere dosering of hebben ze een oplossing voor het indirecte pad waarmee het testosteron verlaagt.

Is je stress en angst niet van een/dezelfde stoornis als je er antipsychotica voor hebt gekregen? Moet je dat niet ook met je dokter overleggen? Is ook misschien door nog niet de goede dosering of het juiste middel, of heb je nog andere therapeutische ondersteuning nodig.

Zeker niet zelf gaan kuren als je antipsychotica neemt.

Ik zit een beetje in een visieuze cirkel heb ik het idee(al 5 jaar). Ik loop nu bij een goede psycholoog en probeer geen suikers en caffeine te nemen. Ook probeer ik een goed slaapritme te volgen. Had toevallig deze week een dag dat ik beter in me vel zat, na 2 a 3 uur gewerkt te hebben( alsof het vanzelf ging in plaats van na 5 minuten al verzuurd te raken) wou ik ook nog gaan hardlopen. Het zal wel op elkaar in spelen allemaal-->angst, weinig beweging, geen vaste baan, slecht slapen, medicatie, negatieve gedachten. Maar bloed prikken en op mijn slaapritme, voeding en beweging letten... Bedankt voor de reacties
 
Ik zit een beetje in een visieuze cirkel heb ik het idee(al 5 jaar). Ik loop nu bij een goede psycholoog en probeer geen suikers en caffeine te nemen. Ook probeer ik een goed slaapritme te volgen. Had toevallig deze week een dag dat ik beter in me vel zat, na 2 a 3 uur gewerkt te hebben( alsof het vanzelf ging in plaats van na 5 minuten al verzuurd te raken) wou ik ook nog gaan hardlopen. Het zal wel op elkaar in spelen allemaal-->angst, weinig beweging, geen vaste baan, slecht slapen, medicatie, negatieve gedachten. Maar bloed prikken en op mijn slaapritme, voeding en beweging letten... Bedankt voor de reacties
Is veel dat je beseft dat je in een vicieuze cirkel zit en goed dat je hulp zoekt.
Veel beweging, goede voeding en dingen zoeken om je zelf vertrouwen op te krikken gaan je alleen maar helpen, veel succes
 
Back
Naar boven