Fitness Seller

Laag testosteron

Bezoekers in dit topic

Silke29

Novice
Lid geworden
13 dec 2020
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
77kg
Vetpercentage
9%
Ik heb een paar dagen geleden een hormoontest gedaan (LH, SHBG, testosteron). Kan iemand me uitleggen waarom mijn SHBG en testosteron zo laag zijn terwijl mijn LH wel normaal is.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210329-191432_Word.jpg
    Screenshot_20210329-191432_Word.jpg
    75,4 KB · Weergaven: 170
Waarom vraag je het niet aan je dokter ?
I'm not a doctor.
 
Dat betekend dat de lage testosteron niet het probleem in de hypofyse zit
 
Snap ik, waar zou het dan aan kunnen liggen?
 
Op welk tijdstip van de dag is je bloed afgenomen voor deze meting?
Waarom heb je de meting uit laten voeren?
Heb je AAS gebruikt?
 
Was vooral uit nieuwsgierigheid. Heb rond 3 uur de bloedafname gedaan (niet nuchter) dus dat is sowieso al niet optimaal. Ik heb een rad-140 kuur gedaan voor 6 weken zonder nakuur. Dat is ongeveer 3 maanden geleden.
 
hoe is je fsh waarde
 
10 vind ik trouwens niet overdreven laag
 
Hoeveel zou ongeveer normaal zijn
Boven de 12 nmol/l wordt als normaal beschouwd, maar pas onder de 8 nmol/l wordt gesproken van een tekort. Doorgaans wordt 's ochtends gemeten (van nature hoogste waarde na het ontwaken). Dus ik zou mij niet direct zo'n zorgen maken. En anders even met je huisarts bespreken.

Maar uuh.. gewoon uit nieuwsgierigheid gemeten? Waar komt die nieuwsgierigheid vandaan dan? Heb je ooit iets gebruikt waardoor je twijfeld? Klachten?
 
Ja ik was benieuwd hoe de waarden nu waren na de rad-140. Ja wel vermoeidheid maar dat had ik ook daarvoor al.
 
Een testosteronwaarde van 10,8 is niet te laag. Dit lab hanteert blijkbaar hogere normen. Dit forum staat vol met posts over normale waarden, zoek eens rond zou ik zeggen. En inderdaad, testosteron moet ‘s ochtends zo vroeg mogelijk gemeten worden. Ziekenhuizen houden voor 10 uur aan.
Mijn testosteronwaarde is rond de 10 en ik ervaar helemaal geen problemen, het verschilt natuurlijk ook per persoon.
 
Back
Naar boven