XXL Nutrition

laat ik mij even voorstellen

Bezoekers in dit topic

Menno-B010

Novice
Lid geworden
30 aug 2016
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
65kg
Vetpercentage
16%
Hallo, ik ben nieuw hier en zal mij dus ook even netjes voorstellen.

Ik ben Menno, 19 jaar, wonend te Rotterdam.
Sinds kort doe ik aan fitness, ik train thuis met dumbbells van 5KG ( meer kan ik nog niet aan ).
Ik ben begonnen aan fitness wegens dat het medisch noodzakelijk bleek te zijn volgens de diëtiste, ik ben ook 5KG aangekomen sinds 2 maanden tijd d.m.v fitness met veel goed eten. Eerst woog ik 60KG en nu 65,2KG, is een redelijke vooruitgang voor iemand die moeilijk aankomt wegens mijn slanke bouw en snelle metabolisme.

Ik gebruik een aantal oefeningen van fitsociety.com als full body workout en ik train om de dag hiermee ( de ene week 3 en andere week 4x ) dit zijn de volgende oefeningen:

dumbbell curl, 3x10 5KG,
Weighted Crunches, 15x met 8KG,
Lying Dumbbell Triceps Extension, 3x10 5KG,
Close Grip Dumbbell Press, 3x10 5KG,
Seated Reverse Dumbbell Wrist Curl, 3x8 3KG ( 10x wilt mij net niet lukken wegens slappe polsen, misschien iemand tip om mijn polsen sterker te maken )?
Seated Dumbbell Wrist Curl, 3x8 4KG,
Dumbbell Front Raise, 3x10 5KG,
Dumbbell lateral Raise 3x10 5KG,
barbell front raise 4x8 5KG ( zoals fitsociety zegt ).

Ik Heb geen rugtraining hierin ( ik weet dat dit zeer slecht is voor je gehele rug ), ik kan alleen geen manier vinden hoe ik thuis mijn rug moet trainen met dumbbells, kan dit wel op een bed zoals ik met de 2 triceps oefeningen doe? Ik kan niet schuin omhoog liggen op een bed jammer genoeg, misschien iemand suggesties voor mij hierin?

Mijn voedingsschema is als volgt:

Ontbijt:

magere franse kwark 1 potje 500 gram, daarbij neem ik Brinta/havermout wat ik elke dag omwissel met melk ongeveer 8 grote eetlepels met 200ML melk. ik neem daarbij 2 zinkpillen van de kruidvat, 1 multivitaminepil en 2 aminozuren 1000 pillen van de tuinen. Daarbij neem ik dan 2 glazen water vanuit een theekopje.


tussendoortje: 300KCAL Fresubin van diëtiste met een glas thee met 2 schepjes suiker en 1


lunch: 3 volkoren boterhammen met pindakaas van de AH met melk hagelslag en 0.5 liter multivitamine drink van de AH.


tussendoortje: franse magere kwark 500 gram met 2 glazen water.


avondeten: 2 zalmfilets van de AH in de oven met 200 gram aardappelschijfjes met spinazie, peen en erwten of salade. Soms simpel een kipburger met aardappelpuree met sla erdoorheen gemengd, zolang ik maar op de 600KCAL kom minimaal.


tussendoortje: meestal loop ik buiten en pak ik dan even een palingbroodje of loop ik langs de AH en haal ik meergranen koekjes en koop ik extran energy erbij.


voor het slapen gaan: 1 dosis dedicated nutrition GAINZ weightgainer.


Ik hoop dat dit alles tenminste goed is om mee te beginnen, ik zie wel resultaat, alleen heb ik het gevoel dat ik drooggespierd word en geen massa aanbouwt aangezien ik veel buiten loop en ADHD'er ben waardoor ik alles al sneller verbrandt dan een normaal gemiddeld persoon qua calorieën.

Je mag mij gerust aanspreken en verbeterpunten geven, ik wil graag zo snel mogelijk resultaat, al moet ik er nog zwaarder voor trainen en nog meer eten en alles aanpassen/meer oefeningen erbij voegen ( de rug denk ik sowieso ) ik hoor het graag ;) privé mag ook, alle suggesties zijn welkom.


Ik hoop hier veel te leren en zal regelmatig hier actief zijn, misschien kan ik ooit zelf andere mensen helpen wegens genoeg kennis te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven