AndroidHealthClinic

Laat ik mij even voorstellen

Bezoekers in dit topic

Dudady

Novice
Lid sinds
20 jan 2023
Berichten
3
Waardering
10
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal!

Leuk dat ik mij even mag voorstellen. Ik ben 35 jaar en train nu zo'n 10 jaar 4 tot 6 keer per week wat ik met enorm veel plezier doe. De droom om bodybuilder te worden heb ik wel laten varen, maar bodybuilding is zeker mijn grootste passie. Ik kijk regelmatig op deze site als ik vragen heb waar ik veel aan heb gehad, maar het leek me toch wel erg leuk om mij in te schrijven.

Het trainen is voor mij eigenlijk begonnen toen Arnold Schwarzenegger te zien was bij The Graham Norton Show in 2012 en vertelde over zijn biografie 'Total Recall'. Nadat ik zijn boek gelezen had, heb ik meteen besloten om te gaan trainen en sindsdien ben ik daar nooit mee gestopt.
Begonnen in een klein sportschooltje waar ik heel veel tips heb gekregen van een professioneel bodybuilder. Kort daarna ben ik naar een klassieke old-school gym gegaan waar ik praktisch ben opgevoed qua trainen en eten. Heerlijk cultuurtje was dat, elke week werd mijn vetpercentage gemeten en mocht ik mij wegen. Op basis daarvan werd mijn dieet aangepast en je werd ook echt aangesproken als je verkeerd trainde.
Na vier jaar daar trainen heb ik tweeëneenhalve maand anabolen gebruikt, 150 mg. testo en 100 mg. boldenon (volgens mij). Ik ben daar mee gestopt omdat het mij negatief beïnvloedde. Snel boos, gekrenkt en achterdochtig, ik vond het trainen niet meer leuk en had constant conflicten. Het heeft wel een tijdje geduurd voordat ik mezelf weer een beetje was, maar ik denk niet dat ik het ooit nog durf te doen.
Vanwege de afwijkende tijden en mijn onregelmatige diensten ben ik na 8 jaar trainen daar weggegaan en zit nu bij Smart-Fit, waar ik het ook prima naar mijn zin heb.

Qua trainen heb ik altijd de bro-split gedaan, maar sinds ongeveer een half jaar doe ik PPL en daar zie ik best veel resultaat bij.
Mijn trainingsschema ziet er ongeveer zo uit.

Push A
Bench Press 4x 6
Incline Press 3x 8
Incline cable fly 3x 10-12
Military Press 3x 8
Lateral Raises 3x 10-12
Skull Crusher 3x 10
Tricep Pushdown 3x 10

Pull A
Deadlift 8,8,6,4
Wide Grip Pulldown 3x 8-10
Bent Over Rowing 3x 8-10
Close Grip Rowing 3x 8-10
Face Pull 3x 10
Close Grip Bicep Curl 3x 10
Concentration Curl 3x 10

Legs A
Squat 10,8,6,4
Hack Squat 3x 8-10
Leg Press 8,8,8,15
Leg Extention 3x 10
Leg Curl 3x 10
Standing Calf Raises 4x 12

Push B
Incline Dumbbell Press 10,8,8,6
Bench Press 3x 8-10
Plate Bench Press 3x 10-12
Upright Row 12,10,8,6
Dumbbell Shoulder Press 3x 8
Dips 3x max
Tricep overhead extention 3x 10-12

Pull B
Wide Grip Pullup 3x max
Wide Grip Pulldown 10,8,6
Single Arm Dumbbell Rowing 3x 8-10
Seated Cable Rowing 3x 10
Back Extention 4x 12-15
Revearse Fly 3x 8-10
Wide Grip Bicep Curl 3x 10
Hammer Curl 3x 10

Legs B
Front Squat 12,10,8,6
Squat 3x 8-10
Hip Trust 3x 10
Stiff Leg Deadlift 3x 10-12
Leg Extention 3x 10
Seated Calf Raises 4x 12

Wat voor mij het belangrijkste is, is dat ik plezier heb en dat haal ik er zeker uit. Daarnaast heeft trainen me enorm geholpen en gevormd en dat doet het nog steeds.
Ik voel me zekerder, heb mezelf discipline geleerd en heb een totaal ander mindset als voordat ik begon met sporten.
Toen ik begon met trainen woog ik 72 kg (lengte is 1,87) met een vetpercentage van 18%. Op dit moment weeg ik 86,5 kg met een vetpercentage van 12%.

Ik kijk er in ieder geval naar uit om als actief lid nog meer tips en trucs te krijgen en hoop uiteindelijk ook misschien iemand anders te kunnen helpen op deze manier :).
 
Welkom op het forum! Prima schema zo te zien. Wat zijn je goals ?
 
ja mooi schema!
 
Back
Naar boven