MuscleMeat

Nieuws Laat je resomeren, trendieer dan cremeren of begraven (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Hey wat een toeval, ik ben ook van vlaanderen ! Daten?

wow man, niet zo snel :p Maar is wel cool! Ik dacht dat hier alleen maar nederlanders tussen zaten :(
 
Als je het bekijkt vanuit de huidige technologische toestand, maar dan negeer je volledig de evolutie van wetenschap en technologie die zal pieken naar een singulariteit de komende 30-40j. Tegen die tijd zullen er nanobots je hersenen herstellen en is ouderdom een ziekte uit de geschiedenisboeken.

das wel heel snel he.
 
Silentio's Law: het onmogelijk dat een mechanisme met intelligentieniveau = x een ander mechanisme kan ontwikkelen met intelligentieniveau > x
 
Reality's law: mensenlijk brein maakt berekeningen aan 100 miljoen miljoen instructies per seconde, computers over 40-50 jaar ook. Computers worden slimmer dan mensen.
 
Reality's law: mensenlijk brein maakt berekeningen aan 100 miljoen miljoen instructies per seconde, computers over 40-50 jaar ook. Computers worden slimmer dan mensen.

Silento's second law: menselijke intelligentie en bewustzijn valt niet te reduceren een mechanische turingmachine, de berekeningen van zelfs de krachtigste computers wel :trollface:
 
Silento's second law: menselijke intelligentie en bewustzijn valt niet te reduceren een mechanische turingmachine, de berekeningen van zelfs de krachtigste computers wel :trollface:

Reality's second law: silentio's wetten zijn gebaseerd op hete lucht.
 
:orly:

http://en.wikipedia.org/wiki/Turing_test

dat het niet dezelfde soort intelligentie is als die van ons, betekent niet dat het geen intelligentie is;)

definieer intelligentie.
turing test is in elk geval een belachelijk criterium. Het is niet omdat ik een apepak aantrek en iedereen in mijn omgeving denkt dat ik een aap ben, dat ik het daadwerkelijk ben.
 
definieer intelligentie.
turing test is in elk geval een belachelijk criterium. Het is niet omdat ik een apepak aantrek en iedereen in mijn omgeving denkt dat ik een aap ben, dat ik het daadwerkelijk ben.
daar ligt net de moeilijkheid in. wat noem je intelligent en wat niet?

menselijke intelligentie is in principe ook niet meer dan een hele hoop aangeleerde patronen, die constant input loopt te verwerken, zeer vergelijkbaar met een computer.
 
daar ligt net de moeilijkheid in. wat noem je intelligent en wat niet?

menselijke intelligentie is in principe ook niet meer dan een hele hoop aangeleerde patronen, die constant input loopt te verwerken, zeer vergelijkbaar met een computer.

potverdomme wat ben jij lastig :roflol:
EricR !!!! geef hem eens een topicban.
 
beetje zoals diehard reductionisten/materialisten.

is het dan niet arrogant om ons bewustzijn als iets speciaals te zien, terwijl alle andere dingen die we observeren gewoon wel te reduceren vallen tot de bekende wetten.
 
is het dan niet arrogant om ons bewustzijn als iets speciaals te zien, terwijl alle andere dingen die we observeren gewoon wel te reduceren vallen tot de bekende wetten.

arrogant niet, Omdat ik zelf niet weet hoe de vork aan de steel zit. Het gaat hier trouwens niet om een oppositie tussen wetenschap aan de ene kant en religie aan de andere, **** religie. Gewoon een kwestie van een gezonde dosis kritisch skepticisme.

De fysische procesen van mijn lichaam zijn trouwens voor iedereen anders toegankelijk en inderdaad kan je die plaatsen in een fysische theorie over de werking van de wereld. Terwijl mijn subjectieve ervaring niet voo iedereen toegankelijk is, alleen voor mezelf.Vind je dat niet vreemd als die twee dingen toch van dezelfde aard zijn?
 
Back
Naar boven