MuscleMeat

laat trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

spiertje16

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
6 dec 2004
Berichten
10.641
Waardering
0
ik train meestal rond 7 a 8 uur hoeveel kwaad kan dit?
is dit slechter als in de ochtend trainen? en zijn hier bewijzen voor
 
Ik neem aan dat als je de hele dag gewerkt hebt of naar school gaat datje dan niet meer zoveel energie hebt als 's morgens. Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk 's morgens te trainen omdat ik dan nog vol energie zit.
 
nee
los daarvan gewoon de tijdstip zelf
heeft dit invloed op wat dan ook?
 
Ik ben vaak tegen 7-10 uur het meest actief en train daarom vaak savonds. Voor mij geen probleem; ook niet om tegen 10en dan een bord pasta + kip naar binnen te raggen. Er zullen ongetwijfeld onderzoeken zijn naar de verschrikkelijke gevolgen van savonds trainen, maar probeer het gewoon eens uit.
 
Het belangrijkste waar laat trainen volgens mijn invloed op heeft, is je slaappatroon. Na het trainen is je lichaamstemperatuur namelijk verhoogd, waardoor je moeite kan krijgen met diep in slaap vallen.
Pas zo'n 3 uur na de training is je lichaamstemperatuur weer voldoende gedaald.
 
's ochtends is je testlevel hoger, maar 's avonds is je cortisol gehalte weer lager.... het maakt dus geen klap uit voor groei.

Het is net waar jou persoonlijke voorkeur ligt. Dan mag mijn testgehalte 's ochtends nog zo hoog zijn, ik bak er geen klap van...


Je slaappatroon kan idd wel beinvloed worden...
 
KaLe zei:
's ochtends is je testlevel hoger, maar 's avonds je cortisol gehalte.... het maakt dus geen klap uit voor groei.

Het is net waar jou persoonlijke voorkeur ligt. Dan mag mijn testgehalte 's ochtends nog zo hoog zijn, ik bak er geen klap van...


Je slaappatroon kan idd wel beinvloed worden...


's ochtens is idd je eigen testlevel hoger, maar ook je cortisol! 's avonds is je testlevel lager maar ook je cortisol een stuk lager! Dus het maakt niet veel uit wanneer je traint!
 
Ik train gewoon harder savonds. In men verlof heb ik 2 weken smorgens getraint en eht ging gewoon zo goed niet.
 
's avonds is het koeler, minder druk en heb ik veel meer energie

Daarom train ik 's avonds.
 
ik zie geen verschil


idd is t op de avond wat koeler maar rustiger is het bij ons pas op zaterdagochtend........;)
 
Ik train ook meestal om 8 uur in de avond. En soms ook weer 12 uur in de middag vanwege me werk. Ik heb er nog nooit last van gehad dat ik dan minder goed presteer.
 
RubenSossa zei:
's ochtens is idd je eigen testlevel hoger, maar ook je cortisol! 's avonds is je testlevel lager maar ook je cortisol een stuk lager! Dus het maakt niet veel uit wanneer je traint!

ghehe, ik had het al veranderd. We zeggen precies hetzelfde :p
 
Ik train het lieft rond 1600 uur, maarja, ik heb een luizenleventje als schoolganger.
Bij ons is het trouwens nooit druk, was gisteren alweer helemaal alleen in het krachthonk. Lullende vrouwens daarentegen genoeg, maar die lopen @ 3km/h op de loopband :D

misschien kan je dat eens proberen, direct na je school.
 
inderdaad zal ik eens zeker gaan proberen
het lijkt me ook wel wat minder verstandig omdat als je om 9 uur traint je na je work out nog moet gaan volscheppen
en ik heb ongunstige verhalen gehoord over eten voordat je slapen gaat
 
Je spijsvertering is ook anders als je later traint. Als je dan om 22.00 uur nog een maaltijd neemt zal deze niet tot nauwelijks verwerkt worden voordat je gaat slapen.

Denk dat het er ook aan ligt of je aan het bulken of aan het cutten bent.
 
's ochtends - net uit mijn bed gevoel zo.. en traint absoluut niet lekker voor mij. ik moet eerst mij wat oppeppen op school/stage en dan heb je echt wel zin om te trainen als je dag erop zit (5u bij mij).

Grtz
DiS
 
KaLe zei:
's ochtends is je testlevel hoger, maar 's avonds is je cortisol gehalte weer lager.... het maakt dus geen klap uit voor groei.

Het is net waar jou persoonlijke voorkeur ligt. Dan mag mijn testgehalte 's ochtends nog zo hoog zijn, ik bak er geen klap van...


Je slaappatroon kan idd wel beinvloed worden...


Ik train tijdens de school van 9-10h.11H lig ik in mijn bed.Slaag gelijk een roos.maar wel iets te weinig dan want ik moet er om 6h weer uit.:(

Maar slapen doe je na de training.ik toch :)
 
delguy zei:
's avonds is het koeler, minder druk
Daarom train ik 's avonds.


nou dan weet ik niet waar je traint ??? maar in onze sportschool is het savonds juist stervensdruk.
ik ga vooral sochtends als mijn werk het toelaat.
(ploegendienst)
 
Peoples zei:
Je spijsvertering is ook anders als je later traint. Als je dan om 22.00 uur nog een maaltijd neemt zal deze niet tot nauwelijks verwerkt worden voordat je gaat slapen.

Denk dat het er ook aan ligt of je aan het bulken of aan het cutten bent.
is dat echt zo?
ik eet best wel vaak nog maaltijden om 22uur
wordt dit niet verteerd dan?
 
spiertje16 zei:
is dat echt zo?
ik eet best wel vaak nog maaltijden om 22uur
wordt dit niet verteerd dan?

Volgens mij staat je vertering dan op een laag pitje. Als je wilt afvallen, cutten, moet je dan vooral niet gaan eten. De bulk maakt het niet uit. Ik doe het ook :)
 
Back
Naar boven