AndroidHealthClinic

Laatste beetje vet wil niet weg

Bezoekers in dit topic

GodHimself

Novice
Waardering
13
Lengte
1m86
Massa
72kg
Vetpercentage
17%
Hi allemaal,
Ik hoop dat ik welkom ben en mijn aller eerste vragen mag stellen. Ben lang weggeweest van het forum - ik weet mijn oude username niet eens meer. Ik wil graag weten of mijn wens haalbaar is: buikspieren zichtbaar en manboobs weg.

Ik leg eerst mijn situatie uit en eindig met een paar vragen:
Als ik beneden onderhoud eet en niet sport zak ik niet/nooit onder de 67 KG. Tóch heb ik dan nog buikvet en hele hele lichte manboobs. Ik ben nu net weer begonnen met krachttraining nadat ik jaren niet kon sporten en eet nu licht boven onderhoud 2500Kcal. Na een opbouwfase zit train ik 5 dagen per week en weeg nu 71kg (mede door creatine)

Ik gebruik een Exel-eetschema dat circuleert en zie dus precies hoeveel kcal's ik inneem. De macro's zijn als volgt: koolhydraten 50%, eiwitten 30%, vet 20%
  • Valt mijn wens te bereiken voor bijna iedereen qua genen of is dat voor sommige onhaalbaar op leeftijd 52?
  • Ik wil cardio liefst met gewichten doen zodat ik in feite ook spieren aan het opbouwen ben. Is dat mogelijk?
  • Bij wie moet ik zijn voor een betrouwbare meting van vetpercentage?
Alle inzichten welkom!
Bedankt alvast!

Ik heb hier ook al 15 jaar last van, zou het niet wat anders kunnen zijn?
Gek is dat he? Hoezeer ik mezelf ook uithonger dat laatste buikvet blijft.

Ga ik dan nóg minder eten dan wordt ik duidelijk minder sterk en voel ik mij echt niet lekker meer. Echt hypoglykemie. Misschien is 10-12% vetpercentage gewoon niet haalbaar dan voor sommigen.

RookworstXL: Wat is het minimum vetpercentage wat jij nog haalt +/-?

Gek is dat he? Hoezeer ik mezelf ook uithonger dat laatste buikvet blijft.

Ga ik dan nóg minder eten dan wordt ik duidelijk minder sterk en voel ik mij echt niet lekker meer. Echt hypoglykemie. Misschien is 10-12% vetpercentage gewoon niet haalbaar dan voor sommigen.

RookworstXL: Wat is het minimum vetpercentage wat jij nog haalt +/-?
Tgo denk dat ik vorige DBB contest een solide 14% was

Als je in de 50 bent én jezelf de naam godhimzelf aanmeet, zou ik verwachten dat je alwetend bent.

Hoe kun je slechts 71kg wegen bij 1.87 ???

Hi allemaal,

• Valt mijn wens te bereiken voor bijna iedereen qua genen of is dat voor sommige onhaalbaar op leeftijd 52?
  • Ik wil cardio liefst met gewichten doen zodat ik in feite ook spieren aan het opbouwen ben. Is dat mogelijk?
Alle inzichten welkom!
Bedankt alvast!

Nou, kzal maar een poging wagen.

10% is voor iedereen haalbaar. Check de kampen 2de wereld oorlog. Die moesten ook nog werken. Je moet wel echt willen.

Cardio met gewichten, wandelen met gewichten, powerwalk kan. Maar begin eens met gewoon 10.000 stappen per dag, én krachttraining.

In sommige sportscholen of een fitness coach zullen dat wel kunnen. Maar je spiegelbeeld verteld het je ook.
Lukt het jou om die informatie te gebruiken om jezelf te verbeteren?

Waarschijnlijk niet.
Zoek een goede coach, want hoe ouder je wordt hoe lastiger, dus verlies geen tijd.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb toevallig bloed laten testen op van alles en nog wat. Schildklier en alvleesklier deden het goed. Hormonen waren ook prima. Koolhydratenarm is een goeie. Wellicht de moeite waard, dus merci!

RonnReeves: wandelen met gewichten vind ik een goed idee!
Een coach trouwens ook... Misschien voor de grote lijnen en de controle en stok achter de deur.... Dan is het financieel nog doenlijk.

Ik wil graag weten of mijn wens haalbaar is: buikspieren zichtbaar en manboobs weg.

Ik leg eerst mijn situatie uit en eindig met een paar vragen:

Als ik beneden onderhoud eet en niet sport zak ik niet/nooit onder de 67 KG. Tóch heb ik dan nog buikvet en hele hele lichte manboobs.

Ik ben nu net weer begonnen met krachttraining nadat ik jaren niet kon sporten en eet nu licht boven onderhoud 2500Kcal. Na een opbouwfase zit train ik 5 dagen per week en weeg nu 71kg (mede door creatine)

Ik gebruik een Exel-eetschema dat circuleert en zie dus precies hoeveel kcal's ik inneem. De macro's zijn als volgt: koolhydraten 50%, eiwitten 30%, vet 20%

Wat ik mij zo afvraag rondom wat je wil bereiken is. Hoeveel en hoe hard heb je ooit getraind? Je hebt ondertussen jaren niet getraind. Wat is er nog over van die spieren? Zijn je spieren toen voldoende ontwikkeld om ze te zien rond de 10% VP.
Is je bouw toevallig skinnyfat?

Ook op jouw leeftijd is afgetraind nog haalbaar.

Wat betreft onder onderhoud eten en niet afvallen zonder te sporten. Je lichaam stelt het onderhoud bij naarmate je lichter wordt.

Er is hier ergens nog een topic over manboobs, misschien staat daar nog wat interessante info in.

Wat ik mij zo afvraag rondom wat je wil bereiken is. Hoeveel en hoe hard heb je ooit getraind? Je hebt ondertussen jaren niet getraind. Wat is er nog over van die spieren? Zijn je spieren toen voldoende ontwikkeld om ze te zien rond de 10% VP.
Is je bouw toevallig skinnyfat?

Ook op jouw leeftijd is afgetraind nog haalbaar.

Wat betreft onder onderhoud eten en niet afvallen zonder te sporten. Je lichaam stelt het onderhoud bij naarmate je lichter wordt.

Er is hier ergens nog een topic over manboobs, misschien staat daar nog wat interessante info in.
Dank je wel voor je vragen Muxter. Ik trainde toen 4 dagen p/w en miste nooit trainingen. Ook zwaar. Eerst 5 x 5 gedaan. Ik woog uiteindelijk 76 KG en dat was voornamelijk spieren en weinig vet. Alleen op mijn buik een beetje. Net als nu. Volgens mensen die mij een tijd niet gezien hadden was ik aardig gespierd, dus het ging kennelijk lekker. Buikspieren kon je evengoed niet zien toen. Niet de onderste althans. De bovenste zie je wel als ik ze aanspan. Nu ook.

Ja skinnyfat zonder enige training. Maar nu al niet meer skinny door het trainen eigenlijk. Het gaat hard. Vooral buikvet en een heeeel klein beetje vet rond de tepels. Eigenlijk gewoon fat dus ;). Maar dan heeeel lokaal. Extreem weinig bij de triceps bijvoorbeeld.

Minder eten dan toen ik volgens eigen zeggen "onder onderhoud" at is eigenlijk niet mogelijk. Omdat ik echt hypo's had. Das niet gezond natuurlijk. Maar het leidt ook niet tot het gewenste resultaat, heb ik het gevoel. Wel een beetje natuurlijk - er kan heus nog wel wat vet af als ik ondanks de hypo's en het krachtsverlies weinig was blijven eten. Maar ik vraag me af of dat de weg is. Misschien toch eens een goeie coach in de arm nemen. Of kijken wat er gebeurd als ik cardio met gewichten ga doen... Ik denk dat ik het van het laatste moet hebben.

Ben nu aan het uitvogelen wat mijn onderhoud momenteel is. Best lastig omdat ik nog enorme gains maak omdat ik net begonnen ben met trainen. Ik zal dus sowieso aankomen in spieren, zelfs als ik iets te weinig eet. Beetje meten, tweaken en aanpassen. Das een deel van de lol :).

Het manboobs topic is inderdaad aardige tip. Dank je!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb toevallig bloed laten testen op van alles en nog wat. Schildklier en alvleesklier deden het goed. Hormonen waren ook prima. Koolhydratenarm is een goeie. Wellicht de moeite waard, dus merci!

RonnReeves: wandelen met gewichten vind ik een goed idee!
Een coach trouwens ook... Misschien voor de grote lijnen en de controle en stok achter de deur.... Dan is het financieel nog doenlijk.

als je wat wilt ben je welkom bij me.
Ik heb op dit moment nog plek.

Wat is je BMR? Als ik 2500kcal en de rest in procenten dan weet ik direct al te vertellen dat je te weinig eiwitten eet en vet.
Neem 1,8gr/kg gewicht eiwitten. 40% van je BMR in vet en vul aan met koolhydraten.
Afvallen dan totaal kcal maal 0,7-0,8 wil je aankomen dan maal 1,1-1,2

ohhh naschrift.
van creatine wordt je niet zwaarder de vocht retentie die je opbouwt is na 3-4 weken weer weg.
Je lijf is enorm adaptief en regelt dat gratis voor je.

Laatst bewerkt:
als je wat wilt ben je welkom bij me.
Ik heb op dit moment nog plek.
I'm good thanks!

mijn BMR= 1637 Kcal

Ik eet erg eiwitrijk. Daardoor dagelijks 187 gr. Teveel dus.

Ik heb het schema even aangepast naar de macro's die jij zegt. Maar het blijft volgens mij een keuze nuance of je op 50% of 40% koolhydraten gaat zitten. Hetzelfde geld voor 20% of 25% vet (Met mijn gewicht althans dan). Allemaal percentages die overal genoemd worden. Denk dat het bij mij meer om kcal en beweging gaat.

Ik wist niet dat het vocht van creatine weggaat. Maar het klinkt heel logisch - het lichaam wil altijd zoveel mogelijk evenwicht, dus ik geloof het meteen. Toen ik een week na het starten met creatine mzelf woog was ik 2 kilo aangekomen. Dat is waar ik het over had. Ik dacht even dat ik teveel aan het eten was, maar toen herinnerde ik mij het vochtverhaal :)
Thanks NobodySpecial

I'm good thanks!

mijn BMR= 1637 Kcal

Ik eet erg eiwitrijk. Daardoor dagelijks 187 gr. Teveel dus.

Ik heb het schema even aangepast naar de macro's die jij zegt. Maar het blijft volgens mij een keuze nuance of je op 50% of 40% koolhydraten gaat zitten. Hetzelfde geld voor 20% of 25% vet (Met mijn gewicht althans dan). Allemaal percentages die overal genoemd worden. Denk dat het bij mij meer om kcal en beweging gaat.

Ik wist niet dat het vocht van creatine weggaat. Maar het klinkt heel logisch - het lichaam wil altijd zoveel mogelijk evenwicht, dus ik geloof het meteen. Toen ik een week na het starten met creatine mzelf woog was ik 2 kilo aangekomen. Dat is waar ik het over had. Ik dacht even dat ik teveel aan het eten was, maar toen herinnerde ik mij het vochtverhaal :)
Thanks NobodySpecial
Vocht gaat ook niet weg van creatine, wel als je ermee stopt.
Gebruikelijk kom je snel 1.5kg van creatine in de 1e weken

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven