MuscleMeat

Laatste jaar/ anderhalf aan kloten. Ivm werk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

c70t5

Cool Novice
Lid geworden
13 jul 2012
Berichten
62
Waardering
2
Lengte
1m90
Massa
104kg
Vetpercentage
15%
Goedeavond.

Zit al een poos met het probleem dat ik de motivatie of energie niet meer heb om te trainen. Mijn werk is fysiek zwaar en daar lijd mijn trainen onder.

2 voorbeelden
De ene keer heb ik de motivatie om te trainen maar komt er niks uit omdat ik gewoon de energie niet meer heb.

De andere keer heb ik niet de motivatie om te gaan maar juist wel weer de energie.

Het gekke is als ik dan niet ga trainen voel ik me wel kut dat ik niet ben gaan trainen maar toch kan ik mezelf er niet toe zetten.

Zijn er meer mensen met dit probleem en hoe lossen jullie dit op?

Mijn states nu na de vakantie zijn om te huilen

26jr
191cm
112.5 kg
Vet weet ik niet wil ik graag zo houden even haha

Voor de vakantie
108kg
16%

Graag hoor ik of iemand nuttige tips heeft :)

Mvg
 
Meer slapen helpt tegen vermoeidheid en een scoop pre workout erin gooien waardoor je moet gaan kan ook een oplossing zijn.
 
Als je wel tijd, maar geen motivatie of energie hebt is het eigenlijk heel simpel, gewoon gaan.
 
Er valt niet zo veel op te zeggen he, je kan het alleen maar oplossen door te gaan en wij kunnen niet in jouw plaats gaan :)

In ieder geval voor voldoende slaap proberen zorgen. Een vast schema zoeken, indien je het zo druk hebt zal 3x per week full body wel het beste zijn. Gewoon met jezelf afspreken wanneer je die week gaat en het dan ook doen, niet het moment zelf beslissen of je gaat of niet want dan stel je het toch uit. En als je het om te huilen vindt momenteel zoek daar dan de motivatie in om te gaan.
 
Herken het wel enigszins hoor. Ik had periodes dat ik heel gretig aan het sporten was, dan weer periodes met minder zin en nu ben ik weer erg gretig aan het sporten.

Mijn "tips":

- indien je werkt of studeert: zoek een sportschool uit die vlakbij je werk of school zit. Ik rol vanuit mijn werk nu 4x per week direct naar de sportschool. Hoef dus niet eerst naar huis, spullen pakken en dan naar de sportschool te gaan. Dit werkt enorm. Geen excuus meer om niet te gaan.
Mocht ik eerst thuiskomen en op de bank zitten, dan is de zin om daarna nog te gaan sporten veel lager bij mij. Ook al gezien de reistijd. Dus: zoek een sportschool naast/dichtbij je werk/studie!

- altijd nieuwe doelen blijven stellen; (vetpercentage omlaag, betere conditie, etc.)

- regelmatig nieuwe oefeningen inpassen (dit werkt ook: niet continue dezelfde oefeningen afwerken, maar steeds nieuwe dingen erbij doen, zodat je afwisseling hebt en gemotiveerder blijft).

En de laatste tip:

- gewoon GAAN!

Deze laatste is makkelijk, maar erg waar. Ik heb ook wel eens dat ik weinig zin had, of me niet super voelde, of te weinig gegeten had of te vlak voor het sporten nog gegeten had, maar als ik dan ging en eenmaal in de sportschool zat dan ging het gewoon weer lekker. En dan hoef je achteraf niet te balen dat je niet geweest bent. ;)

Edit: heb het gedeelte van je fysiek zware werk gemist, maar het grote deel van mijn tips blijft gewoon staan. Ook bij vermoeidheid kun je nog naar de sportschool. Desnoods doe je het op een wat lager pitje, of wat minder oefeningen; nog altijd beter dan niet gaan.

En proberen de oorzaak van de vermoeidheid te vinden en die weg te nemen uiteraard.
 
Back
Naar boven