XXL Nutrition

Laatste vragen homegeym (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big Gerard

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
26 apr 2005
Berichten
992
Waardering
67
Hi,

Ik heb hier al een paar keer wat vragen gesteld inzake mijn homegym. Over een maand is het zover, dan heb ik de beschikking over een ruimte voor mijn homegym. Ik heb echter nog de volgende vragen;

- Safety Squat Barbel

Ik heb in een ver verleden goodmornings and squats gedaan met een SSB, maar nu ben ik benieuwd, waar je hier specifiek op moet letten. En zit er veel verschil tussen de op de markt verkrijgbare versies (fitnesseller, helisport), ervaringen?

- Bankje

In eerste instantie wilde ik eigenlijk voor de Marbo gaan( Marbo Trainingsbank MS-L102 ) , aangezien ik hier ook een leg attachment bij verkrijgbaar is. Gezien mijn beperkte ruimte kan ik maar 1 bankje hebben, dus deze zou ook stevig genoeg moeten zijn voor bench press en dumbell row en ik vraag me af of die stevig genoeg is, ervaringen?

Het bankje van Barbarian ( Barbarian Multi Bench ), ziet er heel stevig uit, maar daar zit weer geen attachment op en is een stuk prijziger.

Daarnaast zijn er nog twee andere opties, maar geen idee of die wat zijn:
Utility Bench
Fitnessbank robuust en verstelbaar LF165BN

Beide zien er wel stevig uit, iemand ervaringen?


- Barbel

Ik ben opzoek naar een goede allround barbel die wordt gebruikt voor:
Rows, deadlifts, squats (front and back) en presses.

De atx bars bij fitness seller zien er goed uit, maar welke moet je dan kiezen en waar is de center curl voor?

Hebben jullie nog tips en ervaringen?

Alvast bedankt :cool:
 
Van de Barbarian multibench is ook een 2 versie te krijgen. Daar kun je wel attachments op zetten.

Ik ben bij fitness seller in de showroom geweest, en moet zeggen dat de Barbarian wel echt the next level is. Super degelijk en echt heel netjes afgewerkt.
 
Ik heb zelf al meerdere goedkope trainingsbankjes gehad en heb er nu een staan van Barbarian en moet zeggen dat is idd een wereld van verschil. Wat 040B zegt zien de Barbarian benches er super uit en daarnaast zeer stevig zodat je er met een veilig gevoel op kunt trainen. Het is sportschoolkwaliteit.
 
Ik heb een iron force bankje van een 150 euro(oude zwart rood versie). Verstelbaar en mogelijkheid tot attachements.(vergelijkbaar met marbo denk ik)

Ik ben zelf niet zwaar en bench ook niet heel zwaar dus voor mij is dit bankje ruim voldoende. Mocht geld natuurlijk geen kwestie zijn dan ging ik voor een barbarian bankje met attachements.

Andere zaken in mn homegym zijn wel van barbarian. (lat pulley,squat stands)

Verder heb ik een ssb van ATX en ben hier zeer tevreden over.
 
ja dat ATX spul van fitness seller is gruwelijk vet sowieso. Ga binnenkort ook weer wat bij halen daar.
 
Ik heb ook een bankje van marbo. Ik ben er zeer tevreden mee. Hij is belastbaar tot 350 kg. En dat vind ik meer dan genoeg.

Maar mocht je genoeg budget hebben kan je een Barbarian overwegen.
 
Ik heb ook een bankje van marbo. Ik ben er zeer tevreden mee. Hij is belastbaar tot 350 kg. En dat vind ik meer dan genoeg.

Maar mocht je genoeg budget hebben kan je een Barbarian overwegen.

Heb net de foto's van jou gezien, bankje ziet er wel heel mooi uit!
 
marktplaats fitness staat ook vaak gebruikt spul op van barbarian of vergelijkbare kwaliteit.
Als ik nog een keer een bankje zou kopen zou ik er 1 zonder attachment slot kopen. Ik heb ooit een leg curl/extension attachment gekocht maar die gebruik ik al lang niet meer.
≥ Fitness - Marktplaats.nl

ATX power bars/Ram bar zijn heel populair hier. Ik heb zelf de powerbar zwart/chroom zonder centerknurl
Ik google net "center knurl or not" en hup meteen allerlei info:
http://blog.roguefitness.com/2012/01/center-knurl-or-no-center-knurl/

Ik zou zeggen ga een keer naar de showroom van Fitness Seller en/of Helisports en probeer de dingen uit die je wil kopen.
 
Laatst bewerkt:
marktplaats fitness staat ook vaak gebruikt spul op van barbarian of vergelijkbare kwaliteit.
Als ik nog een keer een bankje zou kopen zou ik er 1 zonder attachment slot kopen. Ik heb ooit een leg curl/extension attachment gekocht maar die gebruik ik al lang niet meer.
≥ Fitness - Marktplaats.nl

ATX power bars/Ram bar zijn heel populair hier. Ik heb zelf de powerbar zwart/chroom zonder centerknurl
Ik google net "center knurl or not" en hup meteen allerlei info:
http://blog.roguefitness.com/2012/01/center-knurl-or-no-center-knurl/

Ik zou zeggen ga een keer naar de showroom van Fitness Seller en/of Helisports en probeer de dingen uit die je wil kopen.
die attachments werken ook echt kúúút hé
 
Ik heb ook een bankje van marbo. Ik ben er zeer tevreden mee. Hij is belastbaar tot 350 kg. En dat vind ik meer dan genoeg.

Maar mocht je genoeg budget hebben kan je een Barbarian overwegen.
mooi bankje idd
 
Back
Naar boven