MuscleMeat

Lab analyses whey Body&Fit en XXL (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

halterskelter

Cool Novice
Lid geworden
16 mei 2014
Berichten
36
Waardering
8
Lengte
1m83
Massa
77kg
Hallo,

laatst heb ik een site ontdekt (http://labdoor.com/) die zich bezighoudt met producten (whey, visolie, energiedrankjes, vitamine D, probiotica en multivitamines) te analyseren. Ze kopen dus dingen uit de rekken of online zoals een ander mens, sturen dit op naar een officieel erkend labo en vragen om analyses. Deze website is onafhankelijk en niet bevooroordeeld (zoals het zou moeten uiteraard). Meer erover kan je hier lezen: http://labdoor.com/about.

Er is een ranking van whey protein. Persoonlijk gebruik ik whey hydrolisaat van Body en Fitshop (en onlangs pot hydrolisaat van XXL besteld omdat die in weekaanbieding stond), maar die staan uiteraard niet in die ranking.

Ik heb dus eens gezocht naar lab analyses van XXL producten of van Body en Fit producten, maar heb er geen gevonden. Mijn vraag is, zijn deze er? Zo ja, gelieve de links hier te posten. Zo niet, zou ik willen vragen aan Body en Fit en XXL of ze een lab analyse hebben van hun whey en andere producten (zoals visolie, wat ik toch dagelijks neem)? Analyses getest op hun potten, niet op de whey die zij toegestuurd krijgen.

Het verwonderde me trouwens een beetje dat Body en Fit hun visolie, multivitamines en vitamine C zo goedkoop konden aanbieden. Misschien is dit doordat ze het in bulk maken en de verpakkingskosten zo laag mogelijk houden. Of misschien is het omdat ze veel vullers gebruiken? Ik probeer niets te insinueren. Ik stelde me gewoon die vraag. Hopelijk kunnen deze vragen opgelost worden aan de hand van lab analyses (van een derde partij).
 
www.consumerlab.com

Heb daar zelf een account, krijg je toegang tot alle testresultaten van diverse supplementen.

En ja, analyses zijn er van XXL en B&F. Ze hebben die al een aantal keren gepost op het forum.
 
Laatst bewerkt:
Hey Jordi, waar staan de resultaten?
Ben trouwens een van de donateurs.
 
www.consumerlab.com

Heb daar zelf een account, krijg je toegang tot alle testresultaten van diverse supplementen.

En ja, analyses zijn er van XXL en B&F. Ze hebben die al een aantal keren gepost op het forum. Daarnaast ben ik zelf ook met een analyse bezig van de twee eiwitsupplementen van B&F en XXL.

Kan je me wat meer vertellen over je eigen analyse? En consumerlab geeft helaas helemaal niets vrij zonder dat je betaald hebt. En waar kan ik die analyses op het forum vinden? Al gezocht maar niet gevonden.
 
hey waar slaat dit op?

Ik kan opeens niet meer in de groep komen? heb de 'rechten' niet meer ??

EDIT: blijkbaar is geen enkele groep meer toegankelijk. mijn excuus.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie ook geen Whey Analyse groep meer. Wel gedoneerd destijds, nooit resultaten gezien eigenlijk.
 
Shit! De skinniefanclub!! Wegh...
 
zie karma jordi
 
Klopt dit allemaal wel, zijn dit goed resultaten ??
 
Alle ex-leden van de donateursgroep; ik heb geen idee waarom deze plotseling is verdwenen. Zo te zien zijn alle community groepen verdwenen. Iedereen die in de donateursgroep zat gelieve even een pb te sturen naar mij.

Jordi, ik heb je gemaild ipv PB.
(Ik moet echt eens gaan posten ipv alleen maar lezen ::p)
 
Al onze eigen testen bij Whey Delicious geven een waarde van ongeveer 77-78% eiwit per 100gram. En ook de test die ik heb gezien van GetXXL zat rond deze waarde.

Het kan dus bijna niet anders dat ook de DBB test rond deze waarde ligt.
 
Laatst bewerkt:
Als het 77-78% is en jullie dat weten, waarom staat er dan zowel 80% als 81% op deze pagina? http://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nutrition/whey-delicious

Op de site staat 80% dit is de maximale waarde die je op het product kan hebben. Dat is de uitgerekende waarde met de informatie van de waarden van de eiwitproducenten. Door vocht etc kom je altijd iets lager uit.

Maar voor jou informatie de afwijking bij de andere merken die wij getest hebben en die ik ook wel in testen van USA merken zie ligt VEEL hoger.

Wij hebben een afwijking in onze testen van 2% terwijl bij andere merken er wel afwijkingen zijn van 20%. check de testen maar eens van de USA brands die hier ergens op DBB staat.
 
Op de site staat 80% dit is de maximale waarde die je op het product kan hebben. Dat is de uitgerekende waarde met de informatie van de waarden van de eiwitproducenten. Door vocht etc kom je altijd iets lager uit. Maar voor jou informatie de afwijking bij de andere merken die wij getest hebben en die ik ook wel in testen van USA merken zie ligt VEEL hoger. Wij hebben een afwijking in onze testen van 2% terwijl bij andere merken er wel afwijkingen zijn van 20%. check de testen maar eens van de USA brands die hier ergens op DBB staat.

Van die testen ben ik op de hoogte, maar omdat andere producenten een grotere afwijking hebben betekent natuurlijk niet dat het dan maar ok is om zelf een (kleinere) afwijking te hebben. Juist als je jezelf als betrouwbaar kwaliteitsmerk neerzet lijkt mij het verstandig om dan eerder voorzichtig te zijn met de geclaimde waarden, zeker als het eigenlijk maar zo weinig scheelt. Als je een reputatie hebt van 'er zit in wat we vermelden' dan wordt dat vast wel bekend onder de grootverbruikers.
 
Van die testen ben ik op de hoogte, maar omdat andere producenten een grotere afwijking hebben betekent natuurlijk niet dat het dan maar ok is om zelf een (kleinere) afwijking te hebben. Juist als je jezelf als betrouwbaar kwaliteitsmerk neerzet lijkt mij het verstandig om dan eerder voorzichtig te zijn met de geclaimde waarden, zeker als het eigenlijk maar zo weinig scheelt. Als je een reputatie hebt van 'er zit in wat we vermelden' dan wordt dat vast wel bekend onder de grootverbruikers.

Ik zie verder geen reden om iets aan te passen. De afwijkingen die we hebben zijn minimaal. Daarbij zijn er bij ons soms ook uitschieters naar boven. Zo hadden we laatst 81% eiwit op de smaak banaan terwijl er op de pot 79,2% staat.

Onze producent weet dat wij heel vaak tests uitvoeren en als de afwijking te groot is stuur ik alles terug. Dat is in het verleden al gebeurt. De producent gaat daarom aan de veilige kant zitten en voegt meer whey isolaat toe aan de mix (hoger eiwit %) om er zeker van te zijn dat hij voldoet aan onze kwaliteitseisen.

Whey Delicious is voor ons redelijk prijzig om te laten produceren (vanwege het hoge eiwitpercentage) en dan wil ik ook krijgen waar we voor betalen. Vandaar dat we veel testen laten uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven