AndroidHealthClinic

Labtest Isolaat Perfection (-15,5% eiwit, +185% Koolhydraten, +112% suikers) (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Analytic

Cool Novice
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
193
Waardering
141
Informatie

Door de grote vraag naar een nieuwe onafhankelijke labtest op Isolaat Perfection van Bodyenfitshop hebben wij op korte termijn een nieuwe labtest kunnen organiseren. Onze dank voor de donaties. Voor de test is een gesloten verpakking van 750 gram Isolaat Perfection vanille (expire 11/2016) verzonden naar het laboratorium NutriControl voor een uitgebreide analyse. http://www.supplementlabtest.com/tests/aminozuuranalyse-isolaat-perfection-bodyenfitshop


Samenvatting

Isolaat Perfection vanille bevat 15,5% minder eiwit, 185% meer koolhydraten en 112% meer suikers dan aangeven op het label.

Het hogere gehalte suikers komt door de fructose wat wel bij de ingrediënten staat maar niet is opgeteld bij de suikers in de voedingswaardetabel. Er is wederom toegevoegd Glycine en Alanine geconstateerd. Er is een afwijking op het eiwitgehalte van -10,9 gram gemeten via een stikstofanalyse. Middels chromatografie zijn alle aminozuren uitgesplitst en is er toegevoegd Glycine en Alanine gemeten. Deze aminozuren moeten van het eiwitgehalte worden afgetrokken. Er is 2,96 gram teveel aan deze aminozuren gevonden wat het totaal verschil op -13,86 gram eiwit brengt. Dit is een verschil van -15,5% ten opzichte van het label. Als we dit vergelijken met de eerste test op Isolaat Perfection door de studenten voedingsmiddelentechnologie dan zien we dat onze gemeten waardes overeenkomen. Het hogere gehalte aan koolhydraten en suikers is bij onze meting precies gelijk aan die van de studenten. Wij hebben de smaak vanille laten testen en de studenten de smaak chocolate cocos bounty sensation. Het is bekend dat de smaak chocolade altijd minder eiwit bevat dan vanille dus het is ook logisch dat het eiwitpercentage uit onze test iets hoger is.

Ook zijn er hogere waardes van Arginine en Histidine gevonden maar omdat eerdere metingen ontbreken kunnen wij dit niet met zekerheid bevestigen.


Analyse

De stikstofanalyse en berekening op ruw eiwit kan u op het pdf document van Nutricontrol terugvinden op onze site. Alsook de meting van koolhydraten en verschillende suikers.

2mzf8eq.png


*van de gemeten waardes wordt 2,96% aan extra toegevoegde aminozuren (glycine en alanine) afgetrokken.



Onderstaand het label van de sachet in kwesties.
2941a9f.png




De aminozuuranalyse is ook terug te vinden op het pdf document van NutriControl op onze site alsook onderaan het artikel. Er is 1,42% meer Glycine gevonden. Glycine bevat meer stikstof, dus gebruikt men een stikstoffactor van 1,19 om de juiste waarde te bekomen. Dit is 1,19 x 1,42 = 1,69% meer aan eiwit. Ook is er een te hoge waarde aan Alanine gevonden, dit is 1,27% meer. Dit brengt het op een totaal van 1,69 + 1,27 = 2,96% meer aan toegevoegde aminozuren wat het stikstofgehalte hoger brengt en dus ook het eiwitgehalte.

Er is ook een hogere Arginine en Histidine waarde gevonden. Bij eerdere metingen is dit niet aangetroffen dus durven we hier geen uitspraken over te doen. Toevoegingen van Glycine en Alanine kunnen wij met zekerheid bevestigen door de vorige aminozuuranalyses.


25hijch.png
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben dus gewoon niks veranderd, wat een bedrijf zeg, moeten zich schamen.
 
Plus 185% koolhydraten.
Goede weightgainer dus.

Om te schamen hun producten.
 
Die Ilco moeten ze een nekschot geven die teringhond.
 
Zou het dan ook mogelijk zijn dat er meer lactose in zou hebben gezeten?
De isolaat van B&F heb ik ooit één keer gehad en kreeg er fors krampen van (Ben lactose intolerant)... andere merken (Iso 100, Powersupplements en XXL) niet.
 
Man man man :roflol:
 
Betreft dit een test van de oude batch? Ik herinner me wel zoiets. Als dit de nieuwe batch is, dan moet iemand hier serieus werk van gaan maken.
 
11 2016 zal waarschijnlijk november 2014 zijn schat ik
 
Dit zou de oude batch moeten zijn. Exp 11/2016... dus productie van voor 11/2014 geloof ik.
 
zwaar ervover xd
 
Dat ze gewoon hun labels veranderen, klaar, 90% kijkt dat toch niet na.
 
We doen er alles aan om jullie vertrouwen terug te winnen


Ralph!
 
Lekker veel suiker :p

---------- Toegevoegd om 18:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:21 ----------

Betreft dit een test van de oude batch? Ik herinner me wel zoiets. Als dit de nieuwe batch is, dan moet iemand hier serieus werk van gaan maken.

In hun laatste batches staat er nog minder eiwit aangegeven.
http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitte...rtsnutrition/isolaat-perfection/#ingredienten

Gemiddelde voedingswaarden per 100 gram:
1495 Kj / 353 Kcal
Vet 1,7 gram
waarvan verzadigd 1,1 gram
Koolhydraten 3,2 gram
waarvan suikers 2,1 gram
Vezels 3,8 gram
Eiwitten 83,6 gram
Zout 0,35 gram


Vermoed dat dit een tussenbatch is. Naar het schijnt was er een vreemde smaak aan de whey in die periode. Kan door die Arginine en Histidine komen. AMINOlabs was misschien aan het experimenteren :p
 
1vr8a.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
in.

jammer dat B&F shop hier niet meer reageert, zo topic mist toch wat zonder de onnozele reacties van hun.
 
Dit is gewoon de oude batch...
 
Back
Naar boven