XXL Nutrition

Labtest Isolaat Perfection (-15,5% eiwit, +185% Koolhydraten, +112% suikers)

Bezoekers in dit topic

Je kletst hoor, dat zijn niet de waarden uit de test. Isolaat is 86,6 gr..

Los daarvan: PS vind ik de beste suppshop van Nederland, omdat alles kwalitatief ver boven de concurrentie uitsteekt (niet alleen whey, maar ook BCAA's, multivit, etc.). Bovendien zijn ze zeer transparant en doen ze niet aan agressieve marketing/onzinnige claims. Van de meeste producten die andere webshops verkopen kun je 80% wegfilteren als waste of monnie over het algemeen. Maar XXL volgt op zeer nauwe voet, over het algemeen ook prima kwaliteit.

Hoe kun je nou in godsnaam beweren dat zij producten met hogere kwaliteit leveren terwijl ze dezelfde merken hanteren.. Jezus :o (whey daargelaten)
 
Hoe kun je nou in godsnaam beweren dat zij producten met hogere kwaliteit leveren terwijl ze dezelfde merken hanteren.. Jezus :o (whey daargelaten)

Hanteren niet dezelfde merken/producten, wat klets je man :o. Vergelijk s de BCAA's en de multivit bijvoorbeeld. Creatine is ook anders. Sterker: het enige wat gelijk is, is de whey isolaat
 
Je kletst hoor, dat zijn niet de waarden uit de test. Isolaat is 86,6 gr.. Los daarvan: PS vind ik de beste suppshop van Nederland, omdat alles kwalitatief ver boven de concurrentie uitsteekt (niet alleen whey, maar ook BCAA's, multivit, etc.). Bovendien zijn ze zeer transparant en doen ze niet aan agressieve marketing/onzinnige claims. Van de meeste producten die andere webshops verkopen kun je 80% wegfilteren als waste of monnie over het algemeen. Maar XXL volgt op zeer nauwe voet, over het algemeen ook prima kwaliteit.


Dat zijn de waarden zonder vocht.
Vocht: 5,3g
Eiwit op droge stof: 91,4g
Ruw Eiwit: 86,6g
Koolhydraten: 2,1g (waarvan lactose 0,7g)
 
Dit is toch al vaker getest de afgelopen maanden?
 
Je kletst hoor, dat zijn niet de waarden uit de test. Isolaat is 86,6 gr..

Los daarvan: PS vind ik de beste suppshop van Nederland, omdat alles kwalitatief ver boven de concurrentie uitsteekt (niet alleen whey, maar ook BCAA's, multivit, etc.). Bovendien zijn ze zeer transparant en doen ze niet aan agressieve marketing/onzinnige claims. Van de meeste producten die andere webshops verkopen kun je 80% wegfilteren als waste of monnie over het algemeen. Maar XXL volgt op zeer nauwe voet, over het algemeen ook prima kwaliteit.

Ja, ik weet dat de testuitslag 86,6 gram is, maar dat is inclusief vocht. Elke site vermeldt echter als eerste de waarde op droge stof en dan kom je op 91,4 gram.

Het zou natuurlijk goed zijn als iedereen alleen het gehalte inclusief vocht zou gaan vermelden, maar de eerste webshop die dat doet pleegt zelfmoord. Want als jij 86,6 gram hebt en de ander 91,4 gram, dan koopt niemand meer bij je. Zelfs als je het uitlegt. Want voor de meeste mensen gaat die nuance verloren. Dus in de ideale situatie zouden alle webshops tegelijkertijd de waarde inclusief vocht moeten gaan vermelden.

Ik zie trouwens dat Power Supplements, als enige volgens mij, hierover een uitleg op de website heeft staan:

***

Aanvullende informatie over het eiwitpercentage:

Het gehalte eiwit in eiwitpoeders wordt door grondstofproducenten traditioneel gespecificeerd op basis van drooggewicht. Aanbieders van eiwitsupplementen gebruiken deze informatie vervolgens voor hun productspecificaties.

Eiwitpoeders zijn echter niet geheel droog. Zo bevat een gefilterd wei eiwit isolaat normaal gesproken zo'n 4% vocht. Het gehalte eiwit in Pure Whey Protein Isolate ligt daardoor in de praktijk zo'n 4% lager dan de 90 tot 93% eiwit die is vastgesteld op basis van het drooggewicht.

Voor Pure Whey Protein Isolate in de smaak naturel geldt een eiwitpercentage van 93% op basis van drooggewicht. Na correctie van 4% voor het vochtgehalte, komen we op een eiwitgehalte van 89% eiwit.

Voor de overige smaken Pure Whey Protein Isolate is tezamen zo'n 3% aroma, stabilisator en zoetstof toegevoegd. Het eiwitpercentage op droge stof komt hiermee uit op 90%. Na correctie voor het vochtgehalte komt het gecorrigeerde eiwitgehalte uit op 86%. Er is hierbij sprake van enige variatie doordat voor de verschillende smaken eiwit verschillende hoeveelheden aroma worden gebruikt.


***

Ze hebben trouwens onderaan de pagina ook een exacte specificatie van alle ingrediënten, tot op de milligram, en dat per smaak. Dat soort openheid is te prijzen. Die prutsers uit het Noorden zouden daar wat van kunnen leren.
 
Laatst bewerkt:
Je kletst hoor, dat zijn niet de waarden uit de test. Isolaat is 86,6 gr.. Los daarvan: PS vind ik de beste suppshop van Nederland, omdat alles kwalitatief ver boven de concurrentie uitsteekt (niet alleen whey, maar ook BCAA's, multivit, etc.). Bovendien zijn ze zeer transparant en doen ze niet aan agressieve marketing/onzinnige claims. Van de meeste producten die andere webshops verkopen kun je 80% wegfilteren als waste of monnie over het algemeen. Maar XXL volgt op zeer nauwe voet, over het algemeen ook prima kwaliteit.
Ja, ik weet dat de testuitslag 86,6 gram is, maar dat is op de droge stof. Elke site vermeldt echter als eerste de waarde op het product inclusief vocht en dan kom je op 91,4 gram. Het zou natuurlijk goed zijn als iedereen alleen het gehalte op droge stof zou gaan vermelden, maar de eerste webshop die dat doet pleegt zelfmoord. Want als jij 86,6 gram hebt en de ander 91,4 gram, dan koopt niemand meer bij je. Zelfs als je het uitlegt. Want voor de meeste mensen gaat die nuance verloren. Dus in de ideale situatie zouden alle webshops tegelijkertijd de waarde op droge stof moeten gaan vermelden. Ik zie trouwens dat Power Supplements, als enige volgens mij, hierover een uitleg op de website heeft staan: *** Aanvullende informatie over het eiwitpercentage: Het gehalte eiwit in eiwitpoeders wordt door grondstofproducenten traditioneel gespecificeerd op basis van drooggewicht. Aanbieders van eiwitsupplementen gebruiken deze informatie vervolgens voor hun productspecificaties. Eiwitpoeders zijn echter niet geheel droog. Zo bevat een gefilterd wei eiwit isolaat normaal gesproken zo'n 4% vocht. Het gehalte eiwit in Pure Whey Protein Isolate ligt daardoor in de praktijk zo'n 4% lager dan de 90 tot 93% eiwit die is vastgesteld op basis van het drooggewicht. Voor Pure Whey Protein Isolate in de smaak naturel geldt een eiwitpercentage van 93% op basis van drooggewicht. Na correctie van 4% voor het vochtgehalte, komen we op een eiwitgehalte van 89% eiwit. Voor de overige smaken Pure Whey Protein Isolate is tezamen zo'n 3% aroma, stabilisator en zoetstof toegevoegd. Het eiwitpercentage op droge stof komt hiermee uit op 90%. Na correctie voor het vochtgehalte komt het gecorrigeerde eiwitgehalte uit op 86%. Er is hierbij sprake van enige variatie doordat voor de verschillende smaken eiwit verschillende hoeveelheden aroma worden gebruikt. *** Ze hebben trouwens onderaan de pagina ook een exacte specificatie van alle ingrediënten, tot op de milligram, en dat per smaak. Dat soort openheid is te prijzen. Die prutsers uit het Noorden zouden daar wat van kunnen leren.


Je haalt de dingen door elkaar,met vocht is het eiwit 86,6 en droog 91,4 per 100gram
 
Je haalt de dingen door elkaar,met vocht is het eiwit 86,6 en droog 91,4 per 100gram

Bedankt voor de correctie. Ingewikkelde stof ;) Ik heb het aangepast.
 
Back
Naar boven