AndroidHealthClinic

Labtest: Myprotein Fermented BCAA Powder 70,5% (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nee, alle andere afwijkingen zijn grondig gecheckt. Bedrijven hebben ook altijd toegang gehad tot de ruwe data om dit na te checken.

Voor B&F isolaat kwam de analyse overeen met de geplaatste analyse op dit forum. De caseïne perfection kwam overeen met hun eigen analyse na correctie van smaak. Bodylab whey kwam ook overeen met het label en eigen analyse, maar wij hebben op ruw eiwit ipv droge stof gemeten (ruw eiwit zit in je pot).

Bij alle andere producten komen de analyses overeen met het label en externe analyses. Ook kan de stikstofanalyse vergeleken worden met het gevonden gehalte aan aminozuren zodat er zekerheid is over het resultaat. Bij enkele afwijkende aminozuren kan er geen sprake zijn van een verdunningsfout, het totale gehalte zal dan altijd afwijken.

Bij alleen stikstofanalyses is het ook makkelijker om fouten te detecteren. Het koolhydraat gehalte kan ook altijd voor een extra bevestiging zorgen. Het is dus makkelijker om de resultaten na te checken bij testen op whey.

Bedankt voor je antwoord. Ik vraag me of hoe nauwkeurig je dit kunt controleren. Kan het op één decimaal achter de komma nauwkeurig worden gecontroleerd?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord. Ik vraag me of hoe nauwkeurig je dit kunt controleren. Kan het tot op één decimaal achter de komma nauwkeurig worden gecontroleerd?

Bij een stikstofanalyse is dit ongeveer 2% via de kjeldahl methode, bij dumas methode 3%. Als er met een kjeldahl analyse apparaat gewerkt wordt is de kans op fouten en meetafwijkingen kleiner ook. We hebben zo al analyses van verschillende labs vergeleken en het is vrij accuraat.

Voor de meting van aminozuren is dit ca. 3-4%. Daarom tellen wij ook nooit de aminozuren op voor het totale eiwitgehalte te berekenen en gebruiken het alleen om amino spiking te detecteren.

Voor een vrije aminozuuranalyse is dit hetzelfde alleen kunnen wij zelf moeilijker fouten ontdekken. Maar daarom hebben wij Nutricontrol ook meteen de eigen analyse van myprotein doorgestuurd om het nogmaals na te checken.

Dit alles kan nagekeken worden door het lab via de ruwe date van de analyse.
 
BCAA testen zijn voor ons nieuw en nu kunnen we ook duidelijk aan Nutricontrol vragen om de verdunning na te kijken. Maar dat zullen ze nu sowieso doen. Bij een stikstofanalyse (op whey) moet er vooral gekeken worden naar de afstelling van het kjeldahl apparaat.
Jullie hadden toch al een paar BCAA testen laten uitvoeren?
 
Dit is dus totaal niet acceptabel. Hoop dat myprotein ze helemaal kapotsuet.
 
Niet lullig bedoeld, maar dit mag eigenlijk niet gebeuren. Heeft te veel impact op een producent bij een negatief resultaat.

EN zo verlies je je geloofwaardigheid als professioneel en onafhankelijk testlab.
Pretty much dit ja. Let wel: je verliest als onafhankelijk testlab je geloofwaardigheid. Als Supplementlabtest.com hiermee door wil blijven gaan kunnen ze dit maar op 1 manier doen zonder gezichtsverlies, en dat is een nieuw onafhankelijk lab zoeken die met hun mee gaat werken.

Dat klopt, maar wij doen de testen niet zelf dus zijn afhankelijk van het laboratorium. En bij whey analyses hadden we een 2de check met de stikstofanalyse. Analyses op BCAA producten is voor ons nieuw, maar nu weten we dat er op de verdunning moet gelet worden. Ook zouden we een stikstofanalyse kunnen doen als extra bevestiging.
Jullie laten de testen uitvoeren door een onafhankelijk lab. Dit lab heeft door deze fuck-up jullie geloofwaardigheid zojuist teniet doen gaan. Ik hoop dat je je dat realiseert. Ruikt inderdaad naar een stagiaire die heeft zitten slapen of niet goed geïnstrueerd is voor zijn eerste keer spannend helemaal zelf testje doen voor het bedrijf.

Als je bij zo'n afwijking toch vraagt om de resultaten na te checken zou je kunnen wachten met publiceren totdat dat gedaan is?
Is natuurlijk beetje mosterd na de maaltijd, je mag er lijkt mij vanuit gaan dat als je betaalt voor de diensten van een bedrijf (zij laten tegen betaling testen uitvoeren door dat lab), dat ze hun zaken gewoon voor elkaar hebben en weten waar de fuck ze mee bezig zijn.

Dat hadden we ook gedaan, maar was niet duidelijk. Het lab weet nu ook dat er volgende keer op de verdunning moet gelet worden.
Het lab had dit moeten weten. Period.

Ik zou inderdaad aanraden als er in het vervolg grote afwijkingen zijn om het laboratorium de ruwe data te laten controleren en desnoods een 2e meting laten doen. In het verleden heb ik ook eens een geschil gehad met een toeleverancier van ons over whey die ze geleverd hadden die een grote afwijking had volgens het Belgische laboratorium (niet nutricontrol). Later bleek de apparatuur niet goed te ingesteld te zijn en was de whey wel gewoon goed. Hoop problemen dus om niets.

Dit is niet echt een fout van jullie maar zeer zeker wel van het laboratorium en al helemaal als ik lees dat jullie nog een keer gevraagd hebben of de resultaten wel kloppen. Vreemd dat ze daarna pas goed gekeken hebben en niet bij de 1e keer dat jullie daar navraag over hebben gedaan. Jullie publiceren de resultaten wel dus zorgvuldigheid is geboden. Goed dat de fout nu snel naar boven is gekomen.
Rene, misschien een vervelende vraag, maar ik zie bij alle supp-shops veel links bij hun wheyproducten staan naar labtests, maar die zijn inmiddels alweer behoorlijk outdated. Kan er misschien eerdaags hier eens een recent report gepost worden bij je producten? Denk dat je daarmee onderscheidend kan zijn tov concurrentie. Overigens hoef je mij niet meer te overtuigen ofzo.


Analytic Ik hoop dat jullie je realiseren dat je elke geloofwaardigheid bent verloren. Jammer, want ik vond het initiatief erg leuk en heb in het verleden best wel eens gedoneerd. Draag graag mijn steentje bij aan het kapotmaken van oplichtende ondernemers. Ik hoop tevens dat jullie je realiseren dat de enige manier hoe je hier zonder gezichtsverlies als zijnde Supplementlabtest.com met dit initiatief door kan blijven gaan, dat dat is door in zee te gaan met een nieuw onafhankelijk lab en vooraf eens een aantal dingen goed op papier te zetten. In feite is het hele consumenten informeren je core business, en als je dan volledig overgeleverd bent aan dit soort labs waar kennelijk studenten die hungover op hun stage verschijnen de testjes mogen uitvoeren (ja ja, flauw), zou ik nog maar eens goed een aantal zaken op papier zetten. Ook wat betreft prijzen. Ook zou ik ook maar eens nadenken over wat je wil doen met de reeds afgenomen diensten van dit lab; in feite ben je als non-profit organisatie die probeert de consumentenbelangen te behartigen nu ongeloofwaardig geworden door hun fuck-up, en hoe hard je je best ook doet, dit is helaas gewoon te makkelijk vanaf nu af te doen als 'ja maar die jongens die doen dus maar wat, kijk maar toen bij MP'. Je hebt voor hun fuck-up betaalt. Als je er zelf niet achteraan was gegaan, want zij doen dit begrijp ik uit je verhaal niet standaard zelf al, dan had er dus een zeer smadelijke onjuiste labtest op het internet gestaan die inderdaad een bedrijf gewoon keiharde knaken kost. Zou dus zeker maar eens zorgen dat je het geld van die laatste MP test terug krijgt (zouden jullie dat niet doen,, naast met een ander lab vanaf hier af aan in zee gaan, is dat voor mij persoonlijk reden om (voorlopig) niet meer te doneren voor testen), kan je daar mooi bij een nieuw lab de isolaat van MP testen om ook tegenover hen je goodwill te tonen (of alsnog PITCHFORKS@#).

Sterkte iig.
 
Mwah.. Denk dat MP de gratis media aandacht geen windeieren oplevert, en dat iedereen die er bestelde er blijft bestellen en dat ze nu betrouwbaar genoeg zijn gebleken om meer klanten te trekken.
Mits ze met dit misverstand volwassen omgaan.
 
Ik hoop dat jullie je realiseren dat je elke geloofwaardigheid bent verloren. Jammer, want ik vond het initiatief erg leuk en heb in het verleden best wel eens gedoneerd. Draag graag mijn steentje bij aan het kapotmaken van oplichtende ondernemers. Ik hoop tevens dat jullie je realiseren dat de enige manier hoe je hier zonder gezichtsverlies als zijnde Supplementlabtest.com met dit initiatief door kan blijven gaan, dat dat is door in zee te gaan met een nieuw onafhankelijk lab en vooraf eens een aantal dingen goed op papier te zetten.

Elke geloofwaardigheid verloren? Zwaar overdreven imo. Iedereen maakt fouten, kennelijk ook Nutricontrol/Supplementlabtest. Is Samsung elke geloofwaardigheid verloren omdat een paar batterijen vlam vatten, is Volkswagen elke geloofwaardigheid verloren omdat er wel eens een test is gemanipuleerd?

Voor mij verlies je niet je geloofwaardigheid als je een fout maakt, maar pas als je niet in staat bent fouten fatsoenlijk te herstellen. En dat is hier juist wel gebeurd.

Eerdere testen in twijfel trekken is ook niet nodig. Als een bedrijf overtuigd is van de kwaliteit van de producten dan was een eventuele fout net zo recht gezet als met MP nu.
 
de terugroepacties van auto's word door de consument zeer gewaardeerd en schept een vertrouwensband

idem dito voor supermarkten die producten terughalen

fouten durven toegeven en herstellen is vaak de beste optie ,

betere reclame is er eigenlijk niet




B&F heeft destijds de grote fout gemaakt om alles glashard te ontkennen en als een stel KGB

agenten alle negatieve reviews overal te verwijderen = bevestiging onbetrouwbaar bedrijf
 
Elke geloofwaardigheid verloren? Zwaar overdreven imo. Iedereen maakt fouten, kennelijk ook Nutricontrol/Supplementlabtest. Is Samsung elke geloofwaardigheid verloren omdat een paar batterijen vlam vatten, is Volkswagen elke geloofwaardigheid verloren omdat er wel eens een test is gemanipuleerd?

Voor mij verlies je niet je geloofwaardigheid als je een fout maakt, maar pas als je niet in staat bent fouten fatsoenlijk te herstellen. En dat is hier juist wel gebeurd.

Eerdere testen in twijfel trekken is ook niet nodig. Als een bedrijf overtuigd is van de kwaliteit van de producten dan was een eventuele fout net zo recht gezet als met MP nu.
Laat ik duidelijk maken dat de nuance er hem voor mij in ligt dat dit voor iedereen hier, ook voor mij, natuurlijk niet af doet aan de geloofwaardigheid, maar voor het grote publiek denk ik wel degelijk. Het is een smetje op een verder uitstekend initiatief wat nu in het vervolg kan worden afgedaan met verwijzing naar deze zaak. Ik denk dat je onderschat wat de negatieve impact is. Overigens denk ik nogmaals dat er aan hun medewerking en hun eigen handelen niks echt tot dusver op valt aan te merken, laat ik ook daar duidelijk in zijn. Maar de vervolgstappen bepalen denk ik wel degelijk in grote mate hoe serieus je nog wordt genomen... Het zal voor het grote kuddevolk namelijk te makkelijk zijn voor bedrijven die nu nog worden gepakt om het af te doen als amateuristische onderzoekjes die eigenlijk geen waarde toekomt. Smijten er zelf wat mooie cijfers van goede batches ertegen aan, en najah, niemand kijkt meer om naar Supplementlabtest. Dat is een beetje het beeld wat ik probeer te schetsen. En ik denk als ik in mijn eigen sportschool kijk met 90% studenten tussen de 18-30 jaar, dat zelfs bij de categorie waar je zou denken dat dit allemaal wel mee valt (beter op de hoogte, meer kritisch, etc.), juist zij degene zijn die graag naar de mond worden gepraat.

de terugroepacties van auto's word door de consument zeer gewaardeerd en schept een vertrouwensband

idem dito voor supermarkten die producten terughalen

fouten durven toegeven en herstellen is vaak de beste optie ,

betere reclame is er eigenlijk niet




B&F heeft destijds de grote fout gemaakt om alles glashard te ontkennen en als een stel KGB

agenten alle negatieve reviews overal te verwijderen = bevestiging onbetrouwbaar bedrijf
Dat aan de ene kant die terugroepacties enorm worden gewaardeerd, betekent echter niet dat dit geen verdere impact heeft op de reputatie van het bedrijf of eventuele toekomstige omzet (hoe lastig die twee zaken ook vaak te correleren zijn). Zelfde verhaal met de Samsung telefoons. Erg fijn allemaal hoe ze gelijk de hele handel terugroepen, alhoewel ze natuurlijk niet anders kunnen, maar er zijn wel degelijk heel veel bedrijven/particulieren die na dit geintje in het vervolg kiezen voor een ander merk. Er is namelijk niets zo wispelturig als de consument in een markt met genoeg alternatieven.


Ik geloof verder voor MP dat dit onderaan de streep alleen maar positief voor ze zal zijn. Mensen roepen vaak ook nog iets van er is geen negatieve publiciteit. Ben ik het in dit geval ook nog mee eens (in de meeste gevallen overigens).

Neemt niet weg dat, met de nuances die hopelijk nu beter zijn gemaakt, ik wel denk dat Supplementlabtest moet nadenken wat de mogelijkheden zijn en wat de gevolgen zijn. Voor mij persoonlijk zou er een ander lab moeten komen, maar als er iets van een public statement zou kunnen komen van dat bedrijf en zij zouden actief betrokken kunnen worden bij de afhandeling naar MP enzo, dan zou dat wellicht ook een passende oplossing zijn.
 
Wordt hier zelf niet heel vrolijk van. Dit soort tests kunnen een bedrijf maken of breken. Nu zal dat bij grote bedrijven wel meevallen voor de algehele schade maar ga a.u.b.. heel zorgvuldig om met testresultaten. Ooit in een grijs verleden waren er zelfs tests van UG-labs wat tot meer ellende leidde dan tot duidelijkheid.

Het initiatief om te testen is verder prima maar bedenk goed dat je in dat proces je geen fouten kan veroorloven.
 
Dag allen,

Wij willen graag Supplementenlabtest bedanken voor het hertesten van de Gefermenteerde BCAA. Er is de laatste week veel te doen geweest rondom dit product en wij zijn blij dat het nogmaals is getest met een positief resultaat.

Nogmaals bedankt,


Team Myprotein Nederland
 
Met deze uitkomst ga je toch twijfelen aan de gedane labtesten
 
Met deze uitkomst ga je toch twijfelen aan de gedane labtesten
Je twijfelt wanneer B&F er slecht uit komt, je twijfelt wanneer XXL er goed uit komt, je twijfelt wanneer er een meetfout is gebeurd, wat menselijk is, en netjes is hersteld.. Tja, je twijfelt eigenlijk over alles behalve wanneer B&F er goed uit zou komen.
 
Back
Naar boven