Fitness Seller

Labtest Whey Protein Isolate Bodylab -11% eiwit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Analytic

Cool Novice
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
193
Waardering
141
Volledige Analyse Bodylab - Isolaat

Onafhankelijkheid

Onderstaande test is door deze site Supplementlabtest.com zelf aangevraagd en is dus een onafhankelijke test. Het product is besteld op de site van Bodylab.nl en afgeleverd op het laboratorium NutriControl.

Samenvatting
Via de stikstofanalyse is een eiwitpercentage van 81% gemeten. Dit geeft een afwijking van 11% t.o.v. het aangegeven percentage van 91% op het label. Aan de hand van de aminozuuranalyse kunnen we aminospiking uitsluiten gezien er geen afwijkende waardes zijn in verhouding tot het totale eiwitgehalte. Het gemeten koolhydraatgehalte van 4,5 gram is iets hoger dan de 3 gram vermeld op het label. Het suikergehalte van 4 gram, wat vooral uit lactose bestaat, ligt ook iets hoger dan dan de aangegeven waarde van 3 gram.

thumbs_down_1.jpg


Getest product
  • [Link niet meer beschikbaar]
-Ruw eiwit: 81%
-Koolhydraten: 4,5%
-Suikers: 4%

Analyse
tabel%20eiwit%20isolaat%20bodylab.png


Op het onderstaande rapport kunt u het eiwit-, koolhydraat-, suikergehalte en de aminozuursamenstelling zien. Het ruw eiwitgehalte met een stikstoffactor van 6,38 voor melkproducten is de juiste waarde voor de stikstofanalyse. Er zijn geen afwijkende waardes bij de aminozuuranalyse gevonden.

aminozuuranalyse%20Bodylab%20Isolaat.png


De inhoud zoals op het label aangegeven staat
Whey%20isolaat%20BL.jpg
 
Dit vind ik net iets teveel.
 
Laatst bewerkt:
lol, oude sponsor dbb
 
Ze doen het toch nog beter dan B&F, maar het resultaat is niet echt om over naar huis te schrijven.....
 
sigh, here we go again
 
10gram minder eiwit is niet geweldig. Ben benieuwd naar de aminozuuranalyse..
 
Drama drama drama. Hoge bomen vangen veel wind zeggen ze vaak, mooi dat jullie ook de stille muisjes analyseren. Had deze analyse niet meer verwacht, netjes Analytic. Bodylab hoe verklaren jullie dit?
 
11% is veel, hoe kan dit Bodylab ??
 
dis gun be good.
 
wat een slim gebruik van misleidende titels.
 
Laatst bewerkt:
minder hoor bodylab...
tegenvallertje dit.
 
Het is dus geen whey isolaat maar een whey proteine, gezien het 81% eiwit bevat.
 
Het is dus geen whey isolaat maar een whey proteine, gezien het 81% eiwit bevat.

Was ik ook aan het denken. Denk dat dit van het lactose gehalte afhangt. Bij whey concentraat zit er meer vet en lactose in doordat het minder gefilterd word.

Indien dit gelijkend is met whey isolaat dan hebben ze er gewoon minder in gedaan en opgevuld met wat anders (suikers of andere smaakstoffen).
 
Was ik ook aan het denken. Denk dat dit van het lactose gehalte afhangt. Bij whey concentraat zit er meer vet en lactose in doordat het minder gefilterd word.

Indien dit gelijkend is met whey isolaat dan hebben ze er gewoon minder in gedaan en opgevuld met wat anders (suikers of andere smaakstoffen).
Dan denk ik dat de andere producten ook niet kloppen
 
Achja, economics ... :) Sjoemelen gaat veel te easy, want zeg nu zelf, welke consument kan en zal het testen.
Money talks.
 
Dan denk ik dat de andere producten ook niet kloppen

Hangt ervan af. Kan zijn dat ze gewoon concentraat in de isolaat steken, betwijfel het wel met 81% eiwit. Dus vermoedelijk is er gewoon 10 gram/100gram minder ingedaan voor meer winst. Dan zal dit bij de concentraat misschien ook gebeurd zijn.

Zal wel wat suiker in zitten gezien het vrij zoet smaakt :p
 
Back
Naar boven