XXL Nutrition

Aankondiging Labtesten XXL Nutrition (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

XXL Nutrition

Official Sponsor
Sponsor
15 jaar lid
Lid geworden
14 jun 2004
Berichten
20.474
Waardering
4.081
Beste DBB'ers

Jullie weten dat wij al lange tijd labtesten laten doen op onze supplementen om zo onze producenten en leveranciers te controleren. Zoals ik al eerder heb aangegeven laat ik de testen altijd doen door een kennis van mij de in een laboratorium werkt en ook de apparatuur heeft om aminozuuranalyses te doen. Ik krijg van deze testen dan geen officieel rapport maar dat is voor mij ook niet nodig omdat het dient voor interne controle. Zo kunnen we tegen hele lage kosten toch veel testen en zo onze producenten controleren. Ik heb in het verleden en ook recent producten opgestuurd naar NutriControl om deze te laten onderzoeken, dan krijg ik wel een officieel rapport en ik zal deze rapporten dan ook hier steeds met jullie delen. Hieronder vind je deze rapporten, hier zitten dus recente maar ook oudere rapporten bij.

Whey Delicious - Vanille

Eiwitgehalte op product in de pot - 78,1%
Vocht - 5,8%
Eiwitgehalte op de droge stof - 82,9%

Wat mij als 1e opvalt is dat de uitslag van Whey Delicious Vanille vrijwel gelijk is aan de uitslag van de door DBB'ers georganiseerde labtest.
Het gemeten eiwitgehalte en het aminozurenprofiel komt overeen. Uit de DBB test kwam 77,5% eiwit (zie hier de DBB test) en uit deze meting 78,1%. Ook komt de test overeen met resultaten uit de test van Galen (zie hier).


Voor mij is dit nogmaals een bevestiging dat de door DBB'ers georganiseerde onafhankelijke labtest betrouwbaar is.

whey%2Bdel.png


Hier vind je het originele rapport.

Whey Delicious - Banaan

Eiwitgehalte op product in de pot 76,2%
Vocht ca. 5%
Eiwitgehalte op de droge stof 80,2%

whey%2Bdelicious%2Btest%2Brapport.png


Whey Delicious - Banaan

Eiwitgehalte op product in de pot 75,8%
Vocht 6,7%
Eiwitgehalte op de droge stof 81,2%

2B%28Product%2B%2B%28Whey%2BDelicious%2B1000%2Bgram%2BBanaan%29%2BKlantcode%2BP2W132509%2B12B%29.jpg


Whey Delicious - Vanille

Eiwitgehalte op product in de pot 75,0%
Vocht 7%
Eiwitgehalte op de droge stof 80,6%

B%28Product%2B%2B%28Whey%2BDelicious%2B1000%2Bgram%2BVanille%29%2BKlantcode%2BP2W132509%2B11A%29.jpg


Whey Delicious - Aardbei

Eiwitgehalte op product in de pot 75,5%
Vocht 6,3%
Eiwitgehalte op de droge stof 80,6%

B%28Product%2B%2B%28Whey%2BDelicious%2B1000%2Bgram%2BAardbei%29%2BKlantcode%2BP2W132509%2B15A%29.jpg


Whey Isolaat - Vanille

Eiwitgehalte op product in de pot - 86,7%
Vocht - 5,4%
Eiwitgehalte op de droge stof - 91,6%

Whey%2Bisolate%2Btest.png


Whey Isolaat - Vanille

Eiwitgehalte op product in de pot 86,6 %
Vocht 5,3 %
Eiwitgehalte op de droge stof 91,4 %

MR14.007373-V02%2BWhey%2BIsolate%2B1000%2Bgram%2BVanille_Page_1.png


Night Protein - Vanille

Eiwitgehalte op product in de pot 85,4%
Vocht 5,5%
Eiwitgehalte op de droge stof 90,4%

%2B%28Product%2B%2B%28Night%2BProtein%2B1100%2Bgram%2BVanille%29%2BKlantcode%2B0200.14%29_Page_1.png


Perfect Whey - Vanille

Eiwitgehalte op product in de pot 74,7%
Vocht 5,7%
Eiwitgehalte op de droge stof 79,2%

perfect%2Bwhey%2Bvanille.png
 
Laatst bewerkt:
Goed dat jullie er zo open in zijn, en natuurlijk ook vol trots dat de kwaliteit erg consistent is. Erg netjes!
 
Goed dat jullie er zo open in zijn, en natuurlijk ook vol trots dat de kwaliteit erg consistent is. Erg netjes!

Ja goed om te zien dat de resultaten overeenkomen met de resultaten uit de DBB test :thumbs:
 
Ziet er mooi uit! Jullie staan gewoon voor je producten en dat blijkt. Je krijgt wat je koopt! Top!
 
Goed bezig René!
 
Toppertje! Bedankt voor het delen.
 
Nice! Ziet er goed uit :)
 
Eigenlijk zouden alle supplemten shops zulke testen moeten overhandigen als hier om wordt gevraagd, maarja..:roflol:
 
Gezien de kost quasi ondoenbaar maar andere supps zijn ook wel de moeite van een testje waard. Creatine, DHEA, etc.... wat & hoeveel zit ervan in het schepje / capsule ?
 
Ziet er goed uit ;)
 
Gezien de kost quasi ondoenbaar maar andere supps zijn ook wel de moeite van een testje waard. Creatine, DHEA, etc.... wat & hoeveel zit ervan in het schepje / capsule ?

Is ook niet te doen. Maar we testen op de duurste producten (whey's en vooral isolaat), daar valt voor een producent het meeste aan te verdienen als hij daarmee rommelt. Zit dit goed dat zit de rest hoogstwaarschijnlijk ook goed.
 
Prima resultaten! Komen inderdaad ook sterk overeen met de labresultaten van Jordi.
 
Ik zal eens een promopot bestellen morgen.....;)
 
Back
Naar boven