Fitness Seller

Lactose-intolerantie en eiwitshakes

Bezoekers in dit topic

kareltje27

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
26 aug 2005
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
14%
Ik heb het vermoeden dat ik lactose-intolerant ben, ik heb namelijk last van een groot deel van de symptomen hieronder beschreven.

"Lactose is een stof met een hoge osmotische waarde en kan bovendien als voedingsbodem voor bepaalde soorten bacteriën dienen. Het eerste bemoeilijkt in de dunne darm de opname van water, zodat de inhoud en de transportsnelheid toeneemt, met krampen (buikpijn), misselijkheid en 'gerommel' als voelbare symptomen. In de dikke darm volgen andere problemen: bepaalde bacteriën fermenteren de lactose waarbij koolzuurgas, waterstofgas en organische zuren vrijkomen. Ook dit veroorzaakt buikpijn, winderigheid en in ernstige gevallen diarree, die waterig dun is, zurig ruikt, en soms schuimt en groenig van kleur is."

Nu zijn er vast meer mensen die dit hebben en ik vraag me af of er ook shakes zijn die weinig tot geen lactose bevatten. Momenteel heb ik de Pure Whey Protein Isolate van Power supplements, nadat ik eerst de eiwitten van XXL had. Maar bij beide shakes houden de klachten aan.

Ik weet dat eiwitten ook uit voedsel gehaald kunnen worden, maar vooral rondom mijn training wil ik graag een shake nemen die snel opgenomen wordt.

Heeft iemand tips? Alvast bedankt.

Victory

* * * Commitment * * *
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
18 jan 2008
Lengte
1m83
Massa
99kg
Vetpercentage
8%
geitekaas

whey isolate

riggard

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
8 jun 2006
Lengte
1m90
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
hou het gewoon bij vis dan pre workout. of sojamelk? gewoon een alternatief voedingsproduct zoeken dat relatief snel verwerkt kan worden.

porterhouse

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
24 jun 2007
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%
Lactose vrij eten en drinken.

OP
kareltje27

kareltje27

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
26 aug 2005
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
14%

dat werkt dus niet bij mij.

Vis, dat eet ik wel veel ja, wordt alleen aardig prijzig. Ik hoopte vooral op een lactose-vrije shakevariant. Er zijn ook geiteiwitshakes. Heeft iemand daar ervaring mee?

riggard

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
8 jun 2006
Lengte
1m90
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
witvis is toch niet zo duur? anders rood vlees pakken. zowieso hoeft een dieet niet uit veel zuivel te bestaan.

Victory

* * * Commitment * * *
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
18 jan 2008
Lengte
1m83
Massa
99kg
Vetpercentage
8%
dat werkt dus niet bij mij.

Vis, dat eet ik wel veel ja, wordt alleen aardig prijzig. Ik hoopte vooral op een lactose-vrije shakevariant. Er zijn ook geiteiwitshakes. Heeft iemand daar ervaring mee?

als de isolate whey niet helpt ben je niet lactose intollerant, maar allergisch aan koeiemelk

XXL Nutrition

Official Sponsor
Sponsor
+15 jaar member
Lid geworden
14 jun 2004
over een aantal weken krijgen wij een geitenwhey erbij in het assortiment van XXL ;)

OP
kareltje27

kareltje27

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
26 aug 2005
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
14%
als de isolate whey niet helpt ben je niet lactose intollerant, maar allergisch aan koeiemelk

Hmmm, zou best kunnen. Naar aanleiding van mijn symptomen dacht ik aan lactose, maar je kunt gelijk hebben. Toch maar eens een geitshake proberen dan. Niemand daar ervaring mee?

Victory

* * * Commitment * * *
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
18 jan 2008
Lengte
1m83
Massa
99kg
Vetpercentage
8%

deurklink

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
1 mrt 2005
Hmmm, zou best kunnen. Naar aanleiding van mijn symptomen dacht ik aan lactose, maar je kunt gelijk hebben. Toch maar eens een geitshake proberen dan. Niemand daar ervaring mee?

Je kunt ook even naar de dokter gaan he, ff onderzoekje doen, weet je precies of en in welke mate en waar je allergisch voor bent, anders blijf je maar aankloten en moeite en tijd en geld verspillen aan allerlei producten die misschien niet eens werken.

tiger8

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
26 jun 2008
in whey zit echt heel weinig lactose in, dus gewoon aanmengen met water, maar met sojamelk is het ook lekker.
Ik denk ook dat het koeienmelk gevoeligheid is
Anders kijk je of BCAA's beter bij je passen ipv whey shakes

OP
kareltje27

kareltje27

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
26 aug 2005
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
14%
in whey zit echt heel weinig lactose in, dus gewoon aanmengen met water, maar met sojamelk is het ook lekker.
Ik denk ook dat het koeienmelk gevoeligheid is
Anders kijk je of BCAA's beter bij je passen ipv whey shakes

Nu is het wel zo dat ik al weinig tot geen zuivel eet/drink. Mijn whey shake mix ik altijd met water. Misschien is een bezoekje aan de dokter geen slecht idee.
BCAA's, daar heb ik nog niets over gelezen, ik zal eens rondkijken op het internet.

Isnogood

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
25 mrt 2007
Lengte
1m87
Massa
80kg
Ik heb het vermoeden dat ik lactose-intolerant ben, ik heb namelijk last van een groot deel van de symptomen hieronder beschreven.

"Lactose is een stof met een hoge osmotische waarde en kan bovendien als voedingsbodem voor bepaalde soorten bacteriën dienen. Het eerste bemoeilijkt in de dunne darm de opname van water, zodat de inhoud en de transportsnelheid toeneemt, met krampen (buikpijn), misselijkheid en 'gerommel' als voelbare symptomen. In de dikke darm volgen andere problemen: bepaalde bacteriën fermenteren de lactose waarbij koolzuurgas, waterstofgas en organische zuren vrijkomen. Ook dit veroorzaakt buikpijn, winderigheid en in ernstige gevallen diarree, die waterig dun is, zurig ruikt, en soms schuimt en groenig van kleur is."

Nu zijn er vast meer mensen die dit hebben en ik vraag me af of er ook shakes zijn die weinig tot geen lactose bevatten. Momenteel heb ik de Pure Whey Protein Isolate van Power supplements, nadat ik eerst de eiwitten van XXL had. Maar bij beide shakes houden de klachten aan.

Ik weet dat eiwitten ook uit voedsel gehaald kunnen worden, maar vooral rondom mijn training wil ik graag een shake nemen die snel opgenomen wordt.

Heeft iemand tips? Alvast bedankt.

Whey Hydrolisaat

Naar boven