AndroidHealthClinic

Laden voor fotoshoot

Bezoekers in dit topic

Kuiltje

Cool Novice
Lid geworden
13 jul 2014
Berichten
85
Waardering
15
Lengte
1m85
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
Na zo'n 4 jaar trainen heb ik besloten een fotoshoot te gaan doen. Ik ben hiervoor al vanaf augustus aan het cutten. Het is zwaarder dan ik verwacht had, maar het is interessant om eens te doen.

Met betrekking tot de voorbereiding heb ik een overzicht gemaakt van de samenstelling van mijn macro's, waterinname en training in de laatste week. Ik ga in 4 dagen carbs afbouwen/depleten (incl depletion trainingen) gevolgd door 3 dagen laden (uiteraard zonder training). De laatste drie dagen voor de shoot zien er als volgt uit (met dank aan diverse bronnen, o.a. forumheld Peter Bond):

Woensdag: carbs 8 a 9 gr/kg, ei 1 gr/kg, vet 0,5 gr/kg, 8 liter water.
Donderdag: carbs 8 a 9 gr/kg, ei 1 gr/kg, vet 0,5 gr/kg, 8 liter water.
Vrijdag: carbs 8 a 9 gr/kg, ei 1 gr/kg, vet 0,5 gr/kg, 3 liter water, vanaf 12:00 geen water meer, vanaf 18:00 geen carbs meer.

Mijn vragen zijn als volgt:
1. Het laden van carbs doe ik met zowel junk als complexe carbs. Echter vanaf vrijdag 12:00 beperk ik mijn vochtinname zoveel mogelijk. Kan ik daarom ook geen zilvervliesrijst meer eten en moet ik op zoek naar bronnen zonder vocht? En welke bronnen zouden dat dan zijn?
2. Gezonde nieren zouden zo'n 8-10 liter vocht per dag kunnen verwerken. Moet ik in de voorbereiding nog extra maatregelen nemen om gezondheidsproblemen te voorkomen? (supplementen, extra zout oid)
3. Om vocht af te drijven wil ik groene asperges en broccoli gaan eten in wat grotere hoeveelheden. Eventueel nog jeneverbes caps. Moet ik hiermee starten vanaf dat ik stop met drinken of al eerder?
4. Ik heb gelezen dat je een glas rode of witte wijn kunt drinken om vocht af te drijven. Moet je dit de avond van te voren doen of op een ander moment?
5. De shoot vindt plaats op zaterdag om 11:00. Wat en hoeveel eet ik op de dag van de shoot?

Alvast bedankt voor de hulp.
 
uit interesse ook even in..
 
Zit je niet veel te hoog met je water? Sprak vandaag nog iemand die in prep is voor sapcup en die begon zondag op 7 liter en bouwt per dag af naar een halve liter.
 

Thx, ga ik later op mijn gemak even bekijken.

Zit je niet veel te hoog met je water? Sprak vandaag nog iemand die in prep is voor sapcup en die begon zondag op 7 liter en bouwt per dag af naar een halve liter.

Ik bouw het water op (6, 7, 8, 8, 8, 8) en stop abrupt. Ik heb verschillende waterprotocollen gezien waarbij men soms tot wel 12 liter gaat, men soms het water afbouwt en dus soms abrupt stopt. Ik kan zelf niet beoordelen wat het beste is aangezien ik geen ervaring heb. Hopelijk willen de leden op dit forum die wel de ervaring hebben, dit met ons delen :)
 
Back
Naar boven