MuscleMeat

Ladies and gentlemen: place your bets!

Bezoekers in dit topic

dj_phreak

2024 sterkste 50+er van Zuid Holland
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
2 feb 2004
Berichten
5.204
Waardering
499
Lengte
1m82
Massa
117kg
Vetpercentage
> 50%
http://www.nu.nl/news/548620/23/Ahmadinejad_predikt_islamitische_wereldrevolutie.html

TEHERAN - De nieuw gekozen Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad ziet zijn verkiezingsoverwinning als het begin van een nieuwe islamitische revolutie die zich over de hele moet verspreiden. Dat heeft hij woensdag gezegd in een herdenkingstoespraak, meldde het Iraanse persbureau IRNA.

"Dankzij het bloed van de martelaren is een nieuwe islamitische revolutie geboren. De golf van de revolutie zal spoedig de hele wereld bereiken. Het tijdperk van onderdrukking, hegemoniale regimes en tirannie is aan zijn einde gekomen", zie Ahmadinejad in een verwijzing naar aartsvijand de Verenigde Staten.


Zijn woorden staan in schril contrast met de gematigde woorden die hij direct na zijn overwinning sprak. Hij zei toen tegen de internationale media dat er geen plaats is voor extremisme en vermeed religieuze retoriek.

Ahmadinejad, die bekendstaat als een zogeheten hardliner, sprak woensdag op een herdenking van oude kameraden van de Islamitische Revolutionaire Partij die in 1981 omkwamen bij een bomaanslag.

-------------------



Hoe lang duurt het nog voordat de VS daar ingrijpt? Grijpen ze eigenlijk wel in, of komt het hen politiek gezien beter uit om een duidelijke vijand te hebben, i.p.v. gezichtsloze terroristen?

Discuss.
 
BANZAI! :D

hmz linke soep die gast. Maar volgens mij begint Amerika echt te arm te worden om nóg ergens oorlogje te gaan spelen...
 
Holle frasen en de USA waagt zich niet snel aan nog een oorlog nu de weerstand tegen de oorlog in Irak steeds groter wordt. Die retoriek van Iran doet me denken aan Noord Korea, ook al gaan die nog verder in hun uitingen. Ingrijpen in Iran of Noord Korea is politieke zelfmoord en een ondermijning van de verhoudingen in de regio.
 
mijn insteek: de VS gaat daar de eerstvolgende 5 jaar niet ingrijpen. Hooguit wat sancties en stoere taal, maar meer niet. Ze hebben te weinig militair personeel (soldaten in Zuid Korea kunnen niet naar huis omdat er geen vervangers zijn) en nu hebben ze ook een vijand met een gezicht, zoals ze in de jaren 80 ook hadden (Khomeini). Dat is altijd handiger wanneer je bepaalde maatregelen aan het publiek moet verkopen.

Kim Jong Il is natuurlijk ook geen lieverdje, maar als je die kop ziet dan schieten de meesten in de lach. Ahmadinejad kan zo met zijn foto tussen een lijstje vliegtuigkapers worden gezet en iedereen in de VS wantrouwt hem direct.

Dus nee, de VS doet niets. In ieder geval geen grootschalig grondoffensief.




[edit: :) Zag dat jij ook gelijk aan Korea moest denken. ]
 
Het tijdperk van onderdrukking, hegemoniale regimes en tirannie is aan zijn einde gekomen

Het verbaast me toch altijd weer hoe kortzichtig deze moslims zijn. Ook hier in Nederland verkondigen imams dat moslims over de hele wereld onderdrukt worden.
Voor zover de geschiedenisboeken reiken zijn het juist de moslims geweest die andere volkeren onderdrukten om zo 'het geloof' te verspreiden.
 
Jordees zei:
Voor zover de geschiedenisboeken reiken zijn het juist de moslims geweest die andere volkeren onderdrukten om zo 'het geloof' te verspreiden.

Nouuu het christendom WAS er ook wel goed in hoor.
 
Ja, maar het gevaar van het moslim geloof is dat het een geloof is van veroveraars en overwinnaars is en het christen geloof is een geloof van het proletariaat (boerengepeupel?).
 
Jordees zei:
Het tijdperk van onderdrukking, hegemoniale regimes en tirannie is aan zijn einde gekomen
Dat gaat wel heel ver. Zolang de VS nog invloed heeft, duurt het nog voort.

Het verbaast me toch altijd weer hoe kortzichtig deze moslims zijn. Ook hier in Nederland verkondigen imams dat moslims over de hele wereld onderdrukt worden.
Het klinkt gewoon goed voor hun achterban. Uiteindelijk zijn imams ook maar mensen, en dus meestal uit op macht en invloed. Wat dat betreft ontlopen geloven elkaar weinig.
 
De VS doet de komende tijd niet.

Een oorlog kunnen ze wel winnen (superieure technologie en vuurkracht) maar een land onder controle brengen is een ander verhaal.

Maar goed, kennelijk leren ze niet van een Vietnam of Iraq dus ik zie ze in de toekomst wel een move maken om het op 3 na grootste olie exporterende land ter wereld onder controle te krijgen.
 
Back
Naar boven