AndroidHealthClinic

Lage rugklachten voor lange tijd!

Bezoekers in dit topic

Bkraaij

Novice
Lid geworden
21 feb 2022
Berichten
13
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
83kg
Vetpercentage
19%
kan iemand mij helpen.

Zo’n 8 maanden geleden schoot de pijn erin tijdens een PR poging met squatten. Het schoot erin het moment dat ik omhoog kwam. Ik heb eigenlijk met klachten voor zo’n 3 maanden rondgelopen totdat ik het tijd vond aan de bel te trekken. Na een röntgenfoto is er geconstateerd dat er een “scheurtje” in de onderrug zou zitten en ik gewoon door kon trainen. Nadat de klachten erger werden heb ik na een hoop
Gezeik een mri scan aangevraagd. De orthopeed zei dat er een hernia aanwezig was en dit vanzelf over zou gaan. Ik vertrouwde dit echter nog steeds niet en ben naar de neuroloog gestapt. De neurolog heeft gezegd dat er geen hernia aanwezig is en denkt aan spit. Weet iemand wat ik verder moet? Heb zo’n beetje alles geprobeerd nu. Chiropractor maakte het erger.

Klachten:
Pijn met lang zitten
Pijn met bukken (vooral met bolle rug)
Ik heb ook flinke pijnscheuten gehad met lopen maar dat is nu voorbij
Rug voelt zwak aan
 

Bijlagen

  • 4A3CC852-58AB-48E4-BA99-9BBEF57FDAAC.jpeg
    4A3CC852-58AB-48E4-BA99-9BBEF57FDAAC.jpeg
    193,6 KB · Weergaven: 103
  • C2277B16-8B3A-4CD1-A35D-6207BB1D85D8.jpeg
    C2277B16-8B3A-4CD1-A35D-6207BB1D85D8.jpeg
    180,7 KB · Weergaven: 81
Scoliose op tweede foto?
 
Jouw L5-S1 lijkt wel een zwak punt in jouw MRI beeld, maar echt een hernia zie ik ook niet nee. Zwaar door blijven trainen met structureel (zenuw) pijn kan je duur komen te staan..

Dit wil je in elk geval voorkomen:

1645435540348.png
 
Jouw L5-S1 lijkt wel een zwak punt in jouw MRI beeld, maar echt een hernia zie ik ook niet nee. Zwaar door blijven trainen met structureel (zenuw) pijn kan je duur komen te staan..

Dit wil je in elk geval voorkomen:

Bekijk bijlage 548601

Dank voor je reactie. Ik ben gestopt met krachtraining al anderhalve maand omdat ik het niet meer aandurf. Ik kan gelukkig wel cardio doen en doe aan voetbal zonder pijn. Heb je enig idee wat die pijn kan veroorzaken verder?
 
Dank voor je reactie. Ik ben gestopt met krachtraining al anderhalve maand omdat ik het niet meer aandurf. Ik kan gelukkig wel cardio doen en doe aan voetbal zonder pijn. Heb je enig idee wat die pijn kan veroorzaken verder?

Ik heb geen idee, heb er niet voor geleerd natuurlijk. Heb je ook uitstralingspijn ervaren en was dit links of rechts? Of was het symmetrisch wellicht?
 
Terug naar je huisarts en met deze informatie een beter plan maken.
Waarschijnlijk opnieuw mri scan, daar kunnen ze volgens mij het meeste op zien.
 
Ik heb geen idee, heb er niet voor geleerd natuurlijk. Heb je ook uitstralingspijn ervaren en was dit links of rechts? Of was het symmetrisch wellicht?
Nee, heb een tijdje gehad dat ik in beide heupen pijn had maar dat is nu voorbij. Pijn zit vooral in de onderrug en is symmetrisch. Het gekke is dat ik pijnloos kan voetballen maar zodra ik weer ga zitten begint de pijn weer
 
Terug naar je huisarts en met deze informatie een beter plan maken.
Waarschijnlijk opnieuw mri scan, daar kunnen ze volgens mij het meeste op zien.
Deze mri is van 3 maanden geleden. Heeft het dan nog zin een nieuwe te laten maken?
 
Deze mri is van 3 maanden geleden. Heeft het dan nog zin een nieuwe te laten maken?
Weet je nu al wat het probleem is dan ? Dat moet je helder hebben voor je doelgericht aan herstel kunt werken.
Je hebt maar 1 rug en je bent nog jong, daar wil je niet je hele leven last van hebben.
 
Scoliose op tweede foto?
Nee geen scoliose. Dat zou andere klachten moeten geven volgens de orthopeed. Lichte scheefstand van de wervelkolom is vrij gewoon.
 
Nee, heb een tijdje gehad dat ik in beide heupen pijn had maar dat is nu voorbij. Pijn zit vooral in de onderrug en is symmetrisch. Het gekke is dat ik pijnloos kan voetballen maar zodra ik weer ga zitten begint de pijn weer

Klinkt inderdaad niet als hernia gerelateerde klachten, past meer bij spit inderdaad, of stenose, maar dat is op jouw leeftijd erg onwaarschijnlijk.

Zou inderdaad zoals RonnReeves aangeeft, toch door blijven gaan tot je de oorzaak achterhaald hebt.
 
Is het toevallig boven je kont? Ik had op beide plekken mn onderrug overbelast en kon amper zitten. Soms voelde ik het zelfs in mijn hamstring de pijn.
 
Klinkt inderdaad niet als hernia gerelateerde klachten, past meer bij spit inderdaad, of stenose, maar dat is op jouw leeftijd erg onwaarschijnlijk.

Zou inderdaad zoals RonnReeves aangeeft, toch door blijven gaan tot je de oorzaak achterhaald hebt.
De neuroloog heeft gezegd dat het spit zou kunnen zijn. Hij heeft gezegd dat mijn mri scan net zo goed de rug van een 40-50 jarige zou kunnen zijn. Maar hij klonk niet erg overtuigend. Ik ga aanstaande woensdag voor het eerst naar de rugschool in de hoop dat die me kunnen helpen
 
Is het toevallig boven je kont? Ik had op beide plekken mn onderrug overbelast en kon amper zitten. Soms voelde ik het zelfs in mijn hamstring de pijn.
ja zit boven de kont centraal in de onderrug. Ben je snel van de pijn afgekomen?
 
waarom zou je in godsnaam niet gewoon naar een fysiotherapeut gaan? Je klacht lijkt niet op basis te zijn van een structureel probleem zoals de MRI aangeeft icm de rontgenfoto. Een nieuwe MRI of rontgen gaat hier niets aan veranderen.
Met wat tips/adviezen ondersteund met wat training is het vaak heel goed te behandelen.
 
waarom zou je in godsnaam niet gewoon naar een fysiotherapeut gaan? Je klacht lijkt niet op basis te zijn van een structureel probleem zoals de MRI aangeeft icm de rontgenfoto. Een nieuwe MRI of rontgen gaat hier niets aan veranderen.
Ja dat dacht ik dus ook. Ik ben al een keer naar de fysiotherapeut geweest maar deze kon me niet helpen. Misschien kan de rugschool helpen als ik het spit bij hen voorleg.
 
Ja dat dacht ik dus ook. Ik ben al een keer naar de fysiotherapeut geweest maar deze kon me niet helpen. Misschien kan de rugschool helpen als ik het spit bij hen voorleg.
lijkt mij wel. Een MRI is enorm goed in het vaststellen dat er niets ernstigs/schade in de rug aan de hand is, dit heeft je neuroloog nog een keer bevestigd. Er zijn echter enorm veel factoren die ervoor kunnen zorgen dat de rug gevoelig/pijnlijk is naast dat er schade is. Een goede fysiotehrapeut kan dit je goed uitleggen en je verder helpen door aan deze factoren te werken.
 

Bijlagen

  • 5181AA10-D00B-483C-8699-C47B9719F781.png
    5181AA10-D00B-483C-8699-C47B9719F781.png
    131,4 KB · Weergaven: 55
kan iemand mij helpen.

Zo’n 8 maanden geleden schoot de pijn erin tijdens een PR poging met squatten. Het schoot erin het moment dat ik omhoog kwam. Ik heb eigenlijk met klachten voor zo’n 3 maanden rondgelopen totdat ik het tijd vond aan de bel te trekken. Na een röntgenfoto is er geconstateerd dat er een “scheurtje” in de onderrug zou zitten en ik gewoon door kon trainen. Nadat de klachten erger werden heb ik na een hoop
Gezeik een mri scan aangevraagd. De orthopeed zei dat er een hernia aanwezig was en dit vanzelf over zou gaan. Ik vertrouwde dit echter nog steeds niet en ben naar de neuroloog gestapt. De neurolog heeft gezegd dat er geen hernia aanwezig is en denkt aan spit. Weet iemand wat ik verder moet? Heb zo’n beetje alles geprobeerd nu. Chiropractor maakte het erger.

Klachten:
Pijn met lang zitten
Pijn met bukken (vooral met bolle rug)
Ik heb ook flinke pijnscheuten gehad met lopen maar dat is nu voorbij
Rug voelt zwak aan
Hoeveel gewicht probeerde je bij die poging?
 
Back
Naar boven