AndroidHealthClinic

Lage Test Lvls

Bezoekers in dit topic

Dus TRT wordt echt gezien als een zo laag mogelijke dosering toedienen, Test naar de hoge kant van de referentie waarden krijgen maar niet eroverheen? Binnen de facebook groep die ik volg zijn mannen met veel hogere waarden die al gewoon behandeld worden bij een TRT kliniek. Wellicht dat ze buiten Europa er iets anders tegen aan kijken.

Ik ben mij ervan bewust dat als ik dadelijk naar de Parkweg kliniek ga ze uiteraard het een en ander op te merken hebben en wellicht willen veranderen, maar tot die tijd ga ik de dosering niet verlagen haha.
TRT is het toedienen van een testosterondosering die je in het midden van de normale referentiewaardes brengt. Dus nee, zeer zeker niet hoger dan de referentiewaarde. Hier zijn internationale richtlijnen voor (waar de auteurs hoofdzakelijk Amerikaans van zijn):

Bij wekelijkse testosteroninjecties staat hier een startdosering van 75 tot 100 mg wekelijks voor. Voor de meesten wordt dit ook gelijk de onderhoudsdosering, met zo nu en dan iemand die 125 mg nodig heeft om dat te bereiken.

Er zijn inderdaad private klinieken die meer voorschrijven, die doen dat gewoonweg voor het geld. Het gaat tegen de richtlijnen in en is af te raden in het kader van gezondheid.
 
maar tot die tijd ga ik de dosering niet verlagen haha.
Het lijkt mij erg verslavend, vooral omdat je je er beter door voelt.

Ervaar je geen veranderingen bij een hogere dosis?

Ik gebruik nog iets meer maar heb het gevoel dat ik normaal functioneer, zoals het zou moeten vind ik zelf.
Ben nog steeds met regelmaat vermoeid. Boek wel leuke resultaten in de sportschool maar ben nu veel spontaner en socialer dan voorheen.
Ook heb ik nu veel meer geduld en kan ik ergernissen meer van mij afzetten.

Met lage waardes werd ik veel sneller boos en dit bleef uren hangen nu word ik wel boos waarbij ik veel eerder de piek bereik maar het is veel sneller weg en dan ben ik weer rustig. Het libido is wel enorm gestegen maar dat word ook niet als min punt ervaren.

Ik moest wel een bloedtest doen ivm gebruik tamox. Alle waarden zitten tussen de referenties op 2 na. Iemand ervaring ermee of dit erg is?

bilirubine geconjugeerd ref is 0.0-3,4 umol ik heb 9umol
bilirubine totaal ref is 3-20 umol ik heb 27umol

Ik heb op google gekeken wat het inhoud. Ik heb geen gele huid oid en die andere kan beschadiging lever zijn(?) Grote kans dat dit van mijn eigen gear komt ? Dan kan ik mij alvast voorbereiden op een moeilijk gesprek in november.
 
TRT is het toedienen van een testosterondosering die je in het midden van de normale referentiewaardes brengt. Dus nee, zeer zeker niet hoger dan de referentiewaarde. Hier zijn internationale richtlijnen voor (waar de auteurs hoofdzakelijk Amerikaans van zijn):

Bij wekelijkse testosteroninjecties staat hier een startdosering van 75 tot 100 mg wekelijks voor. Voor de meesten wordt dit ook gelijk de onderhoudsdosering, met zo nu en dan iemand die 125 mg nodig heeft om dat te bereiken.

Er zijn inderdaad private klinieken die meer voorschrijven, die doen dat gewoonweg voor het geld. Het gaat tegen de richtlijnen in en is af te raden in het kader van gezondheid.
Bedankt Galen voor de toelichting.
Ik ben benieuwd hoe mijn protocol volgens de kliniek er dan gaat uitzien! Ik was zelf ook geschrokken dat mijn waarden zo piekten aangezien op het forum en youtube kanaal dat ik volg de dosering die ik volg als vrij “normaal” wordt beschouwd. Uiteraard is het meeste hiervan gewoon bro science en is het nooit slim om met deze informatie te gaan experimenteren, maar goed we zijn allemaal maar mensen. Heb nog uitsluitend gevraagd aan de HA of ik mij zorgen moest maken over mijn bloedwaarden aangezien Cholesterol zo laag is en Test zo gepiekt heeft. Zij vertelde mij vervolgens dat mijn Cholesterol juist uitzonderlijk goed is en de andere waarden ook prima in orde zijn. De test vond zij natuurlijk ook te hoog en zei al dat de dosering wss door de kliniek omlaag geadviseerd gaat worden. Ze stelde mij verder gerust door te zeggen dat het voor nu geen verdere consequenties zal hebben aangezien de belangrijkste zaken allemaal in orde zijn...

Het lijkt mij erg verslavend, vooral omdat je je er beter door voelt.

Ervaar je geen veranderingen bij een hogere dosis?

Ik gebruik nog iets meer maar heb het gevoel dat ik normaal functioneer, zoals het zou moeten vind ik zelf.
Ben nog steeds met regelmaat vermoeid. Boek wel leuke resultaten in de sportschool maar ben nu veel spontaner en socialer dan voorheen.
Ook heb ik nu veel meer geduld en kan ik ergernissen meer van mij afzetten.

Met lage waardes werd ik veel sneller boos en dit bleef uren hangen nu word ik wel boos waarbij ik veel eerder de piek bereik maar het is veel sneller weg en dan ben ik weer rustig. Het libido is wel enorm gestegen maar dat word ook niet als min punt ervaren.

Ik moest wel een bloedtest doen ivm gebruik tamox. Alle waarden zitten tussen de referenties op 2 na. Iemand ervaring ermee of dit erg is?

bilirubine geconjugeerd ref is 0.0-3,4 umol ik heb 9umol
bilirubine totaal ref is 3-20 umol ik heb 27umol

Ik heb op google gekeken wat het inhoud. Ik heb geen gele huid oid en die andere kan beschadiging lever zijn(?) Grote kans dat dit van mijn eigen gear komt ? Dan kan ik mij alvast voorbereiden op een moeilijk gesprek in november.
Ik heb nog nooit een kuur gevolgd of hoger gedoseerd. Ik ben 6 weken geleden dus begonnen met 175 mg Test en 250iu HCG. Dus wat ik ervaar bij een hogere dosering zou ik niet weten. Ik reageer op deze dosering erg goed.
Voorheen viel ik gemiddeld 5 keer per dag in slaap, dit is helemaal weg, als ik s’avonds naar bed ga ben ik gewoon binnen 10 minuten weg, waar ik vroeger uren lag te piekeren en niet in slaap kwam. Dus overdag meer energie en in de avond val ik prettig in slaap.

Voorheen was ik heel prikkelbaar zonder enige aanleiding kon ik al geïrriteerd raken of slechte zin krijgen, mijn partner vroeg soms tien keer op een dag wat er met mij aan de hand was, wat ik gewoon niet kon verklaren. Dit is ook drastisch veranderd, ik ben vrolijk, sociaal, rustiger/meer geduld.

Libido was voorheen dramatisch, dit is nu helemaal top al moet ik zeggen dat het de laatste dagen wel erg extreem begint te worden.. Dit kan als negatief ervaren worden op de langere termijn haha!

Sportprestaties zijn ook zeer goed verbeterd. Veel meer kracht en uithoudingsvermogen en eindelijk begin ik een beetje gespierder te worden wat natuurlijk erg prettig is. Ik heb zeer slechte genen, train al jaren. Vrienden van mij die veel ongezonder leven hebben geen moeite met spiermassa op te bouwen waar dit voor mij altijd enorm moeilijk is geweest.

Verdere uitleg over je bloed kan ik je niet geven daar zul je toch contact voor moeten opnemen met je HA.
 
Een YouTube-kanaal is in de regel niet echt een goede bron van informatie, vooral niet van medische informatie (integendeel).

Je cholesterol is ook prima, een betere LDL-waarde kun je je haast niet wensen. Wel is je HDL-cholesterol ietwat laag, maar dat is niet zo'n punt. Cholesterol is natuurlijk niet het enige waar je je druk om zou moeten maken met hoge doseringen. (Het verbaasd me dat hematocriet niet is gemeten, de vaakst voorkomende bijwerking bij TRT is een stijging van het hematocriet.) Sowieso zijn niet alle neveneffecten zichtbaar in het bloed.

Op de korte termijn is er natuurlijk niets aan de hand, maar dit is voor je gezondheid geen protocol wat je jaren-/levenslang zou moeten willen gebruiken. De kliniek zou er goed aan doen om je dosering omlaag te brengen naar bijv. 100 mg wekelijks. Nebido is ook het overwegen waard, het vergt minder prikken en leidt tot stabielere bloedwaarden. Testosterongels worden ook veel voorgeschreven en de meesten vinden dat ook gemakkelijker in gebruik en geeft goede waardes.
 
Galen
Als het goed is zijn deze wel gemeten.
hierbij de volledige uitslag, ik had even naar onder gescrolled en daar een print screen van gemaakt.
 

Bijlagen

  • 0E76E66E-0114-49ED-ACB3-54E857718512.jpeg
    0E76E66E-0114-49ED-ACB3-54E857718512.jpeg
    61,2 KB · Weergaven: 68
Zie HT er individueel idd niet tussen staan! 14 Oktober moet ik nog een aantal zaken laten prikken dus zal deze dan ook zeer zeker laten aankruisen.
 
Galen Zojuist de nieuwe lab uitslag gekregen incl HT/HB.

creatinine en kalium zijn weer binnen de referentie waarden , lag dus wss toch aan dat de assisente de stuwband te laat los gemaakt had, waardoor bloed iets gestold was.

HT/HB mooi binnen range zo te zien.
 

Bijlagen

  • BDAAC565-8909-4E10-9396-093E38402BBB.jpeg
    BDAAC565-8909-4E10-9396-093E38402BBB.jpeg
    54 KB · Weergaven: 67
Ik zit dit echt met verbazing te lezen. In een land dat altijd zo opschept over de hoge kwaliteit zorg, is de werkelijkheid zo dat je zelf moet gaan kloten met test om je normaal te voelen. En dan heb je nota bene een probleem met je testikel.

Ik heb zelf nooit anabolen genomen maar heb wel sinds een aantal maanden Gyno ontwikkeld met een lacterende tepel. Sindsdien scans van de borst laten maken ivm borstkanker, en een volledige hormoon bloedtest af laten nemen.
TT en Vrij test zijn naar mening veel te laag (32 jaar oud) en zouden dit kunnen verklaren. Maar als ik deze verhalen lees met nog lagere waardes, hoef ik blijkbaar niet veel hulp te verwachten.
Wat ik niet begrijp is dat ik wel redelijke progressie heb gemaakt het afgelopen jaar.
 

Bijlagen

  • 1.png
    1.png
    46,7 KB · Weergaven: 83
  • 2.png
    2.png
    48,2 KB · Weergaven: 79
  • 3.png
    3.png
    38,9 KB · Weergaven: 77
Tsja het is inderdaad zuur dat er hier in NL zo weinig kennis is betreft de probleemstelling waar veel mannen mee kampen namelijk te lage test waarden. Je zult lang moeten doorzoeken of zeuren bij je huidige arts voordat je fatsoenlijk wordt geholpen/doorverwezen.
 
Back
Naar boven