XXL Nutrition

Lager vetpercentage, Spieren behouden ( doe ik het goed? ) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Roxxel

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 okt 2012
Berichten
387
Waardering
20
Lengte
1m80
Halo, ik had even een kort vraagje.
Ik wil graag wat lager in vetpercentage, maar wil wel mijn spieren behouden.
wil niet gaan cutten want ben 180cm en weeg 68/69 kilo. en fitness 1 jaar waarvan nu 6 maanden seriuus.
Wil dus gewoon wat lager in vetpercentage.

Doe momenteel gewoon veel kip eten, broodjes kipfilet mee naar school en drink zo'n 2.5 liter water per dag.
eet gewoon zo min mogelijk vette, bewerkten producten.
zo eet ik voor avondeten vaak rijst met kip of pasta's.
Ik gebruik ook whey shake

Train 4x per week kracht (trainingschema)
en 2/3 uur per dag cardio op school (sportacademie).

Doe ik dit een beetje goed of gaat dit allemaal juist ten kosten van mijn spieropbouw?
ik hoop jullie genoeg geinformeerd te hebben en alvast bedankt voor de hulp

mvg
 
Maak een voedsel schema, heb je ook een trainingsschema? Als je lager in vet percentage wilt , zul je toch echt moeten gaan cutten. Dus iets onder je behoefte gaan zitten. Wat is je vetpercentage eigenlijk?
 
Ziet goed uit zoals je het nu doet. Probeer een voedingsschema te maken zodat je elke dag evenveel binnenkrijgt voor optimaal resultaat. Hou bovendien als ik die hoeveelheid cardio zo zie, je eiwitten hoog! 2.5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht is aan te bevelen.
 
Bedankt voor de andwoorden.
Het is niet zo dat ik 2/3 uur op een loopband sta hoor, gewoon voetbal/softbal/tjoekbal en ga zo maar door. maar wel actief bezig uiteraard.

Ik probeer nu gewoon om de 2 uur een broodje kipfilet te eten, ik denk dat ik dan toch maar eens moet gaan inlezen over een voedingsschema en er een opstellen.

En ik weet helaas mijn vetpercentage niet, ben niet 'dik' ofzo, denk dat ik rond de 10/11% zit blokjes zijn namelijk wel zichbaar.

maar wou even weten of ik op de goede weg zat, jullie raden dus een voedingsschema aan?
 
Oke prima. Het is zowieso aan te raden de eiwitten hoog te houden om spierbehoud te bevorderen. En ja zeker, je kunt ook op gevoel cutten maar ik ben daar geen voorstander van omdat je niet precies weet hoeveel je binnenkrijgt. In principe wanneer je precies weet hoeveel je binnenkrijgt en er afgaat door cardio etc. Begint het cutten de vorm aan te nemen van een rekensommetje. Op die manier is het in mijn ogen veel gemakkelijker en gestructureerder waardoor je zo min mogelijk tijd "verspilt".
 
Klinkt logisch wat je zegt ja! Ga me er de komende week even in verdiepen en een voedingsschemaopstellen.
Waar haal ik veel eiwitten uit?
 
Goed zo! Het stelt echt niet veel voor hoor het is eigenlijk gewoon tellen hoeveel eiwit/koolhydraten/vetten en calorieen je in totaal binnenkrijgt. En dan natuurlijk rekening houden met hoeveel je nodig hebt. Je kunt je caloriebehoefte berekenen met deze link:

http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte (enerlaatste tabel gebruiken)

Bovendien is de sticky cutten: hoe begin ik heel handig.

Eiwitten zitten in tonijn, zalm, tilapia, kipfilet, eieren o.a. Elk vlees bevat in principe veel eiwit. Ik eet bijvoorbeeld nu elke avond 2 hamburgerschijven omdat daar meer vet in zit dan in bijvoorbeeld kip.
 
Het is toch juist de bedoeling zo min mogelijk vet binnen te krijgen en zo veel mogelijk eiwit.
hou niet echt van vis eigenlijk, eet 3 eieren per week en behoorlijk veel kipfilet denk wel 400g per dag zoiets.
 
Hoeft ook niet hoor je kan gewoon je eiwit uit o.a. kip en eieren halen. En je hebt nog shakes ter aanvulling. Vet is eigenlijk best overschat. Van je voeding mag best 30% uit vet bestaan, dit zal je niet dik maken. Ik zou persoonlijk de vetten in verhouding tot koolhydraten wat hoger houden. Maar in ieder geval vetten hoef je niet zo bang voor te zijn.
 
Oke duidelijk, ik post binnenkort mijn voedingsschema
bedankt voor de hulp, word weereens goed geholpen op dit forum!
 
Prima! Ik ben benieuwd. Graag gedaan hoor je had ook een goede gerichte vraag!
 
Ligt eraan wat voor vetten. Trans vetten gewoon vermijden , maar gezonde vetten gewoon in je schema plaatsen. Die haal je bevoorbeeld uit vette vis, pindakaas en noten(ongezouten). Dit soort vetten zijn eigenlijk brandstof voor je lichaam.(als ik het goed heb?)
 
Probeer niet 2 dingen tegelijkertijd te doen, want dan zul je in beide falen (of matig presteren op zijn best). Als je droger wilt worden moet je gaan cutten. Of dat er uit zal zien bij je stats is maar de vraag.. Lijkt me dat je beter je kunt richten op een clean bulk, aangezien je al redelijk droog bent. Bewaar dat cutten dan maar voor over een paar maanden.
 
Back
Naar boven