AndroidHealthClinic

Lagere aanhechting lats (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vihl

Cool Novice
Lid geworden
8 mrt 2011
Berichten
146
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
82kg
Welke oefeningen kan ik doen om de aanhechtigen van mijn lats lager te laten komen? Momenteel zijn mijn lats redelijk breed, maar er is totaal geen connectie met mijn lagere rug.. Het laagste punt is ongeveer ter hoogte van de onderkan van mijn ribbenkast
 
Weet je wat aanhechtingen zijn? Dan kan toch ook wel snappen dat je die niet 'verplaatsen'
 
Ik bedoel namelijk niet echt aanhechtingen, maar als je kijkt naar pros zoals cutler zie je dat de lats heel mooi wijd & laag "aangehecht" zijn alsof ze aan zijn onderrug vasthangen als die een rear lat spread doet.

Bij mij is het laagste punt van m'n lats echter redelijk hoog, dus zou ik willen weten of er een manier is om dit te trainen
 
Volgens mij niet, zijn wel meer pro's met een hoge aanhechting van de lats, je bent gewoon ge****ed door je ouders :p
 
Bah, vind ik net mooi die lats dat mooi naar beneden toe lopen, de mijne lopen ongeveer tot iets lager dan waar Jay z'n ellebogen zijn
jay-back-small.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk is dat mooi, daarom hebben zobeetje alle O winnaars dat ook :p
 
Word ik dus nooit Mr. O :fuu:
 
De aanhechting ga je niet kunnen verplaatsen, maar je kan wel eht accent leggen op de 'lower lats' door row oefeningen als BOR.
 
De aanhechting ga je niet kunnen verplaatsen, maar je kan wel eht accent leggen op de 'lower lats' door row oefeningen als BOR.

Met BOR heb ik last van te zwakke onderrug ( lang niet kunnen deadliften door onderrugproblemen ), dus ik doe de Yates row als vervanging - Is die even goed of is BOR beter voor lower lats?
 
Met BOR heb ik last van te zwakke onderrug ( lang niet kunnen deadliften door onderrugproblemen ), dus ik doe de Yates row als vervanging - Is die even goed of is BOR beter voor lower lats?

Volgens mij kun je door pull ups te doen met de armen wat dichter bij elkaar het accent verleggen naar de onderkant lats... Weet het niet zeker..

BOR pakt ook lats uiteraard ja..
 
Met BOR heb ik last van te zwakke onderrug ( lang niet kunnen deadliften door onderrugproblemen ), dus ik doe de Yates row als vervanging - Is die even goed of is BOR beter voor lower lats?

Nee die legt het accent juist meer op de bovenkant van je rug.
One Arm Dumbbell Row al geprobeerd? Met die oefening belast je je onderrug nauwelijks doordat je op het bankje leunt.
 
straight arm lat pulldown en focussen op de onderrug, en zwaar deadliften natuurlijk.
 
Nee die legt het accent juist meer op de bovenkant van je rug.
One Arm Dumbbell Row al geprobeerd? Met die oefening belast je je onderrug nauwelijks doordat je op het bankje leunt.

Ja, one arm dumbbell rows gaan redelijk goed op dit moment. 4 setjes 8x 40

straight arm lat pulldown en focussen op de onderrug, en zwaar deadliften natuurlijk.

De straight arm pulldown voel ik net meer in m'n bovenrug, maar vind ik idd heerlijke oefening!

Bor kan hij niet maar zwaar deadliften natuurlijk wel :rolleyes:

Inderdaad, deadlifts gaan maar tot 115 kilo... BOR doe ik max met 80 omdat m'n onderrug wat sterkte mist
 
Is aanhechting, kan niet veranderen.
 
Inderdaad, deadlifts gaan maar tot 115 kilo... BOR doe ik max met 80 omdat m'n onderrug wat sterkte mist

dan moet je je onderrug sterker maken zodat je zwaarder kan gaan
 
Alles wat je supinated (onderhands) doet, zal de nadruk leggen op lower lats. Verplaatsen van een aanhechting kan alleen chirurgisch.
 
Ugh, bij iedereen zit die aanhechting best laag hoor! Alleen het verschil tussen de gasten als Cutler en de rest van de pros die dat hebben, gaat het gewoon om wat ze gebruiken in combinatie met de trainingen etc..

Mijn lats lijken ook te eindigen rond zijn ellebogen, maar dat komt omdat de lats helemaal onderaan in natuurlijke status gewoon niet zo groot ontwikkelen (Net als dat onderarmen bij pros ****ING groot kunnen zijn, en die van een natural niet meer dan mee zal lopen i.v.t bovenarm)

Ik ben van mening dat als je genoeg gebruikt (No offense! Ik ben er niet tegen hoor, maar het verlegd wel je grenzen!) dat je de lat wel zo kan krijgen dat ie doorloopt tot net zo laag.. Is niet alleen een aanhechting issue.
 
Back
Naar boven