Fitness Seller

lamme arm na scheur achterste delt

Bezoekers in dit topic

skinnie

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
1.240
Lengte
1m88
Massa
154kg
Vetpercentage
18%
voordat ik naar fysio ga toch eerst hier even kijken of dit iemand bekend voorkomt.

7 weken geleden een paar dagen een beetje irritant gevoel ik achterste schouderkop. na een best wel stevige training.
toen BAM!! een niet te harden pijn op die plek ter grootte van 1 euromunt, overdag weinig last van kon ook gewoon alles doen (wel bewegen maar niet belasten)
na 2 weken was de pijn weg ging weer beetje trainen maar merkte gelijk dat ik een hoop kracht kwijt was in mijn arm.
bijvoorbeeld front raises of licht trillende hand bij koffie drinken en wat helemaal niet gaat is 2 liter pak melk naar mijn mond brengen.
zijwaartste bewegingen gaan goed maar moet niet mijn koelbox zijwaarts op de passagierstoel zetten.
en voelt constant beetje lam, geen pijn, en kan alle bewegingen doen.
dus iemand een idee met welke oefeningen ik dit ga verhelpen?

Ik was er al eerder mee naar Fysio gegaan dan na 7 weken.

Ik was er al eerder mee naar Fysio gegaan dan na 7 weken.
Ja, of op z n minst even getelefoneerd met fysio. Op de tweede dag.
Of deze vraag hier 7 wkn geleden opgeschreven.

ja ok, maar staat hersteltijd voor van 6-10 weken, dus even goed laten herstellen, dan training weer licht oppakken dan wat zwaarder en dan er achter komen dat er krachtverlies is.
je gaat niet naar fysio met een pijn die niet harden is
dusja.. front raises, side raises, interne/externe rotaties..

Eerst laten beoordelen wat er is, en tijdens herstel kun je vaak oefeningen doen. je loopt bij fysio ondertussen en staat dan onder controle. Zo kan iemand beoordelen of het erger of beter wordt.(herstelperiode)

Hi Skinnie!
Ook ik zou je aanraden er toch echt mee naar de fysio te gaan. Die kan beter beoordelen wat voor jouw herstel werkt/nodig is.
Succes ermee!

snap jullie reacties wel, maar ben niet iemand die bij het minste of geringste naar fysio oid gaat, en is niet mijn eerste spierscheur, heb er best veel gehad en alles is goedgekomen (biceps, triceps, middelste schouderkop, onderarmen, etc. wat eigenlijk niet)

Hi Skinnie!
Ook ik zou je aanraden er toch echt mee naar de fysio te gaan. Die kan beter beoordelen wat voor jouw herstel werkt/nodig is.
Succes ermee!
Hoi Loca :)

• Like
Waarderingen: Loca
ja ok, maar staat hersteltijd voor van 6-10 weken, dus even goed laten herstellen, dan training weer licht oppakken dan wat zwaarder en dan er achter komen dat er krachtverlies is.
je gaat niet naar fysio met een pijn die niet harden is
dusja.. front raises, side raises, interne/externe rotaties..
Hersteltijd voor wat ?
Misschien heb je iets schade aan een zenuw en zit je spier nog gewoon vast maar krijgt geen prikkels door.

Dat is mij pas geleden gelukt. Vage pijn, en moeilijk te omschrijven klachten, maar veel kracht verlies.

RX laten nemen => dokter laten zien of er wat mis is => dan evt. fysio

Laatst bewerkt:
Back
Naar boven