Fitness Seller

Lampje met hakenkruis als kermisprijs (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Peoples

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
12.072
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
Op de kermis in Roosendaal zijn lampjes te winnen waarmee een hakenkruis kan worden geprojecteerd. Het gaan om kleine laserlichtpennetjes die je aan een sleutelbos kunt hangen. Door te draaien kun je verschillende symbolen maken. In dit geval ook een hakenkruis.

De laserpennetjes waren te winnen bij een goktent met eenarmige bandieten. De exploitant zegt dat hij niet wist dat er ook een hakenkruis mee gemaakt kon worden. Hij heeft toegezegd ze te verwijderen. Bij de politie waren nog geen aangiftes binnengekomen. Wel heeft het kermisteam van de politie de kermicoïtusploitant aangesproken op de lichtpennetjes.

(bron:fok.nl)

Gejat van fok: "Mein Lampf" :roflol:

Duitse rommel ook allemaal...:rolleyes:
 
haha Mein Lampf :D

Haha, staat er net een jood te graaien daar, wint ie zo'n lampie :D
 
Wist ik niets van, nee, tuurlijk niet
 
Wat is er mis met zo'n hakenkruis? Is nog steeds een vredelievend teken in het boeddisme. Ok de impact is in deze contrijen anders, maar het verbieden is toch strafbaar met onze grondwet?
 
Wat is er mis met zo'n hakenkruis? Is nog steeds een vredelievend teken in het boeddisme. Ok de impact is in deze contrijen anders, maar het verbieden is toch strafbaar met onze grondwet?

Ik denk dat je daarmee in Nederland te veel mensen mee kwetst.

Het hakenkruis in het kader van het boedhisme lijkt mij een hele andere discussie.
 
Wat is er mis met zo'n hakenkruis? Is nog steeds een vredelievend teken in het boeddisme. Ok de impact is in deze contrijen anders, maar het verbieden is toch strafbaar met onze grondwet?

Beetje miereneukerij, maar volgens mij 'draait' dat swastika toch de andere kant op? (en plaatste Hitler het onder een andere hoek, maar dat lijkt me met zo'n lampje makkelijk aan te passen)

Maar 'Mein Lampf', ****ing brilliant :roflol:
 
Beetje miereneukerij, maar volgens mij 'draait' dat swastika toch de andere kant op? (en plaatste Hitler het onder een andere hoek, maar dat lijkt me met zo'n lampje makkelijk aan te passen)

Maar 'Mein Lampf', ****ing brilliant :roflol:

Dan draai je dat lampfje toch een kwartslag, staat het kruis weer goed ;)
 
Dan draai je dat lampfje toch een kwartslag, staat het kruis weer goed ;)

ruimtelijk inzicht! ;)

Wat jij beschrijft, had ik al ondervangen in mn post en gaat over de hoek waaronder het teken is gezet, niet de kant die het 'opdraait' (maw, de kant waar de bovenste haak naar toe wijst)
 
Beetje miereneukerij, maar volgens mij 'draait' dat swastika toch de andere kant op? (en plaatste Hitler het onder een andere hoek, maar dat lijkt me met zo'n lampje makkelijk aan te passen)
Yup.
 
Ik denk dat je daarmee in Nederland te veel mensen mee kwetst.

Het hakenkruis in het kader van het boedhisme lijkt mij een hele andere discussie.

Het gaat erom dat we een vrijheid van geloofsuiting hier hebben. Dan mag je een hakenkruis ook niet verbieden namelijk.
 
Als ik Joods was geweest had ik wel zo'n laserlampje willen hebben, dat wordt echt lachen op Bar Mitswa's. Dan projecteer je een hakenkruis op het keppeltje van de Rabbi :roflol:
 
sinds wanneer is nazisme een geloof dan?

OT: :roflol:
 
Een hakenkruis heeft qua geloof niks met nazisme te maken hoor
 
ruimtelijk inzicht! ;)

Wat jij beschrijft, had ik al ondervangen in mn post en gaat over de hoek waaronder het teken is gezet, niet de kant die het 'opdraait' (maw, de kant waar de bovenste haak naar toe wijst)

Aan het begin van de twintigste eeuw werd de swastika wereldwijd nog gebruikt als een symbool van voorspoed en geluk. Ook wel bekend als het zonnekruis.
 
Back
Naar boven