XXL Nutrition

landmine t-bar row

Bezoekers in dit topic

sebtek

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 jun 2009
Berichten
50
Waardering
23
Geachte,

Als uitbreiding voor mijn homegym ben ik op zoek naar een landmine platform.
het zou gaan over dit :

10028341_titel_01_Capital_Sports_Landmine_Langhantelaufnahme.jpg

Gezien het voor een homegym gaat moet het niet het duurste van het duurste zijn maar wel degelijk materiaal, die toch stevig genoeg is voor thuisgebruik.

Ik kwam een tegen op gorillasports.nl maar ik betwijfel of deze echt kwalitatief genoeg is na reeds tegenvallende aankopen in het verleden.

Weet iemand waar ik deze kan vinden of heeft u eentje thuis die stof aan het happen is ( liefst regio België) twijfel dan niet om mij te contacteren.

mvg
 
Ik denk niet dat je hierbij snel een miskoop kunt doen, het is een erg eenvoudig product. Hou er wel rekening mee dat je het model van jouw foto in een hoek moet leggen anders kan deze misschien verschuiven. Of je kunt de plaat verzwaren met halterschijven of in de vloer vastschroeven.

Wij bieden een aantal vergelijkbare producten aan:

Barbarian T-Bar Row Option
Deze is te bevestigen aan het frame van een toestel. Geschikt voor 30 mm en 50 mm halterstangen. Inclusief handgreep.

ATX Post Landmine
Deze plaats je in een zware halterschijf. Enkel geschikt voor 50 mm halterstangen en halterschijven. Met kunststof insert om de halterstang te beschermen (uniek).

Er zijn ook nog enkele hoogwaardige landmine handgrepen van ATX verkrijgbaar, voor een multifunctionele core training.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Barbarian t-bar. Prima voor de home gym.

Ik maak hem vast aan mijn rack, of de voet van mijn Barbarian Multibench.
 
Ik heb ook de t bar row option. Ben er zeer tevreden over.

Niet duur,geschikt voor 50 en 30 mm bars.

Persoonijk zou ik de barbarian t bar row option verkiezen boven de atx post landmine.
 
mijn voorkeur gaat naar die atx, gezien ik dan overal kan trainen in mijn home gym waar je bij die barbarian toch gebonden bent aan een bankje of cage
 
mijn voorkeur gaat naar die atx, gezien ik dan overal kan trainen in mijn home gym waar je bij die barbarian toch gebonden bent aan een bankje of cage

Ik ben liever gebonden aan een vaste plaats om de t bar row te gebruiken (wat ik trouwens geen probleem vind) ipv steeds schijven te moeten klaarleggen om de landmine te kunnen gebruiken.

Wat is het voordeel om overal in je homegym de t bar row oefening te kunnen uitvoeren tov een vaste plek?
Train al jaren in een homegym en heb nog nooit problemen ondervonden bij t bar rows op een vaste plek.
 
Is maar wat je persoonlijke voorkeur is zeker
 
Voor rows heb ik zelf ook liever een vaste positie. Heb een verhoging gemaakt waar de schijven op komen en kan daar een plaat schuin opleggen om op te staan. Vind ik net wat handiger. Ik snap wel dat als je core oefeningen oid gaat doen als landmine 180's dat het dan misschien wel handig is om wat flexibeler te zijn. Elke webshop met racks, gewichten en halterstangen etc heeft wel zo'n ding. (fitness seller, helisports, strengthshop etc) Hoeft echt geen 100 euro te kosten hoor.
Ik heb er zo 1 die je aan een rack kan vastbouten en heb die aan een blok hout vastgezet en dat weer op een plaat geschroefd. Het moet wel een beetje vastliggen.
 
Fitness Seller : Is het een optie om deze aan een muur vast te maken?
Aan een Barbarian half rack lijkt me geen geschikte plaats te zitten. (de landmine van Barbarian spreekt me iets minder aan)
 
Fitness Seller : Is het een optie om deze aan een muur vast te maken?
Aan een Barbarian half rack lijkt me geen geschikte plaats te zitten. (de landmine van Barbarian spreekt me iets minder aan)
Dat kan eventueel ook, zoals aangegeven in de productbeschrijving:

De Landmine kan eenvoudig aan de paal van een ATX Rig of Rack of aan de muur bevestigd worden.

  • Te bevestigen aan alle ATX Rigs en Racks of aan de muur
 
Ow, sorry. Ik had niet ver genoeg doorgelezen. :)
Ik heb 'm al aan mijn wishlist toegevoegd. :D
Nu nog de budgetten zien te verzamelen. (de lijst wordt wat lang :o)
 
Dat kan eventueel ook, zoals aangegeven in de productbeschrijving:

Zijn er ook handgrepen om oefeningen met één arm te kunnen doen? Ik zag er laatst een op youtube. Ik wil de t-rows ook met 1 arm kunnen doen maar vind de greep aan de bar zelf niet zo ideaal.


oh ik zie het al ze zijn er.
 
Zijn er ook handgrepen om oefeningen met één arm te kunnen doen? Ik zag er laatst een op youtube. Ik wil de t-rows ook met 1 arm kunnen doen maar vind de greep aan de bar zelf niet zo ideaal.


oh ik zie het al ze zijn er.
Hier inderdaad: ATX Single Row Handle :)

Kan inderdaad ook wel met de halterstang zelf maar met deze handgrepen wordt je ROM wat groter (fijn als je grote halterschijven gebruikt).
 
Fitness Seller : Is het een optie om deze aan een muur vast te maken?
Aan een Barbarian half rack lijkt me geen geschikte plaats te zitten. (de landmine van Barbarian spreekt me iets minder aan)
Rik76 Ik heb zelf de Barbarian t row aan het Barbarian half rack zitten (in de hoek vam de dwarsbalk) en gaat prima.
 
Ah, nice.
En die blijft altijd netjes zitten? Hij schiet er nooit af of zo?
Bij mij is hij er nog nooit afgeschoten.

Ik moet wel zeggen dat ik hem elke keer installeer als ik hem ga gebruiken en daarna weer verwijder. Dit omdat ik hem meestal binnen in het rack bevestig in verband met ruimte gebrek.
 
Bij mij is hij er nog nooit afgeschoten.

Ik moet wel zeggen dat ik hem elke keer installeer als ik hem ga gebruiken en daarna weer verwijder. Dit omdat ik hem meestal binnen in het rack bevestig in verband met ruimte gebrek.
De Barbarian T-Bar Row Option kun je vrij strak aandraaien, die zal dan gewoon goed blijven zitten :)
Plaatsgebrek is nog zo iets. Als ik 'm aan het rack vast maak denk ik dat de schijven net voorbij de rubber matten vallen als ik ze neerleg. Ik zal het eens moeten meten.
Als ie iets verder naar achteren aan de muur vast hangt komt dat beter uit. (zoals die van ATX)
 
Back
Naar boven