MuscleMeat

lang niet meer getraind, sneller resultaat als ik het weer oppak?

Bezoekers in dit topic

llaarrss

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
13 apr 2010
Berichten
4
Waardering
0
De titel van het topic is ook meteen m'n vraag.

Ik heb een jaartje goed getraind, voornamelijk biceps en triceps.
Was ook mooi te zien, maar door slechte indeling van m'n tijd heb ik er bijna 5 maanden niets meer aan gedaan.
Armspieren zijn weer geslonken en met moeite kan ik er nog iets van terugzien.

Is het nu zo dat als ik het trainen weer oppak, het resultaat sneller bereikt zal worden?
Dit omdat ze al een soort van trainings geschiedenis hebben?

Alvast bedankt :D
 
Ja, want je spieren hebben geheugen. Wel goed eten en ALLES trainen.
 
Ja de spieren pompen snel weer vol, het geheugen werkt snel.
Maar je bent gewoon weer helemaal beginner. Je moet weer met lage gewiggies beginnen.

Moest ik ook toen ik in januari sinds paar jaar weer begon.

maar wel hele lichaam trainen he.

succes.
 
Geen idee wat squatten of deadliften is, maar ben blij te horen dat het toch allemaal wat sneller gaat (mits ik goed eet en alles train)
Ga deze week weer beginnen.

Bedankt!
 
Geen idee wat squatten of deadliften is, maar ben blij te horen dat het toch allemaal wat sneller gaat (mits ik goed eet en alles train)
Ga deze week weer beginnen.

Bedankt!

Lees je goed in ;)
 
De titel van het topic is ook meteen m'n vraag.

Ik heb een jaartje goed getraind, voornamelijk biceps en triceps.
Was ook mooi te zien, maar door slechte indeling van m'n tijd heb ik er bijna 5 maanden niets meer aan gedaan.
Armspieren zijn weer geslonken en met moeite kan ik er nog iets van terugzien.

Is het nu zo dat als ik het trainen weer oppak, het resultaat sneller bereikt zal worden?
Dit omdat ze al een soort van trainings geschiedenis hebben?

Alvast bedankt :D
Kennis zal je alleen maar verder brengen, het is zonde om je tijd te verdoen met alleen triceps en biceps...
lees je in.
 
Prioriteit lag gewoon echt bij m'n armen en schouders (en borst een beetje)
Dit gebied moest sowieso voorrang krijgen.
Het heeft natuurlijk weinig zin om m'n benen te trainen als ik bredere armen/schouders wil.
Afwisseling was wel aanwezig (van alles en nog wat met dumbbells, curls, press, rows, flyes, lateral raises), dus weggegooide tijd was het zeker niet.

Bedankt voor de tips, m'n vraag is beantwoord.
 
Het heeft natuurlijk weinig zin om m'n benen te trainen als ik bredere armen/schouders wil.

Bedankt voor de tips, m'n vraag is beantwoord.


Nog een tip: armen/schouders groeien wel als je benen traint.
 
Prioriteit lag gewoon echt bij m'n armen en schouders (en borst een beetje)
Dit gebied moest sowieso voorrang krijgen.
Het heeft natuurlijk weinig zin om m'n benen te trainen als ik bredere armen/schouders wil.
Afwisseling was wel aanwezig (van alles en nog wat met dumbbells, curls, press, rows, flyes, lateral raises), dus weggegooide tijd was het zeker niet.

Bedankt voor de tips, m'n vraag is beantwoord.

Nog een tip voor in de zomer, hou je lange broek aan.
 
Ik ben gezegend met een paar stevige kuiten, vandaar die prioriteit aan de bovenkant :D.
Korte broeken zijn dus geen probleem.
 
Ik ben gezegend met een paar stevige kuiten, vandaar die prioriteit aan de bovenkant :D.
Korte broeken zijn dus geen probleem.
Dus je hebt straks dikke kuiten, met daarboven een paar magere pootjes :P
 
Prioriteit lag gewoon echt bij m'n armen en schouders (en borst een beetje)
Dit gebied moest sowieso voorrang krijgen.
Het heeft natuurlijk weinig zin om m'n benen te trainen als ik bredere armen/schouders wil.
Afwisseling was wel aanwezig (van alles en nog wat met dumbbells, curls, press, rows, flyes, lateral raises), dus weggegooide tijd was het zeker niet.

Bedankt voor de tips, m'n vraag is beantwoord.

tuurlijk fafi
 
Laat die jongen toch lekker als hij alleen dat wil trainen. Damn man, wat moeten jullie allemaal een berg cortisol aanmaken met 'je druk maken of iemand anders wel zijn benen traint'.

Dat is trouwens het grappige aan DBB-ers. Altijd maar zeiken dat mensen je raar vinden omdat je gek eet en hard traint, en maar roepen dat anderen dat moeten respecteren. Maar zodra iemand zijn benen niet wil trainen, dan moet dat maar direct afgezeken worden. Hoezo respecteren van iemands keus?
 
Laat die jongen toch lekker als hij alleen dat wil trainen. Damn man, wat moeten jullie allemaal een berg cortisol aanmaken met 'je druk maken of iemand anders wel zijn benen traint'.

Dat is trouwens het grappige aan DBB-ers. Altijd maar zeiken dat mensen je raar vinden omdat je gek eet en hard traint, en maar roepen dat anderen dat moeten respecteren. Maar zodra iemand zijn benen niet wil trainen, dan moet dat maar direct afgezeken worden. Hoezo respecteren van iemands keus?

+1,
Hij zal wel ooit beginnen met het trainen van zijn benen..:rolleyes:
 
Ja, want je spieren hebben geheugen. Wel goed eten en ALLES trainen.

Ja de spieren pompen snel weer vol, het geheugen werkt snel.
Maar je bent gewoon weer helemaal beginner. Je moet weer met lage gewiggies beginnen.

Moest ik ook toen ik in januari sinds paar jaar weer begon.

maar wel hele lichaam trainen he.

succes.

Hebben jullie een artikel over dat spiergeheugen?
 
No legs, no life.

Damn, mijn cortisol-levels vliegen nu de pan uit.
 
Hebben jullie een artikel over dat spiergeheugen?

pfffff, zou gezocht moeten worden. Maar waar, ik weet het niet.

Misschien is Barbell in de buurt of 3XL, die weten dat soort dingen meestal wel.

Maar wat betreft spiergeheugen is natuurlijk geen geheugen zoals we van de hersenen kennen.

Heeft te maken met basis of startkracht en eerder (vroeger) volume van de spiercellen. Je kan sneller weer naar je oude gewichten en de cellen slurpen snel weer vol.
 
Back
Naar boven