AndroidHealthClinic

Langdurende spierpijn

Bezoekers in dit topic

Turboman

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 apr 2008
Berichten
49
Waardering
0
Hallo.
Ik zit met het volgende "probleem".
Ik heb last van hevige spierpijn in mijn borst en bovenbenen die 4 tot 5 dagen kan duren.En of ik nu zwaar train of niet,dat maakt geen verschil.
Als ik bijvoorbeeld pijn heb aan mijn biceps,tricpes,schouders,kuiten en rug,duurt dat bijna nooit langer dan 1 dag.Mijn biceps en schouders mag ik zelfs zo zwaar trainen als ik wil,daar heb ik bijna nooit pijn...

Is dit normaal of doe ik iets mis?
Mijn eten zit wel snor denk ik.

Mijn schema gaat als volgt

Maandag:
Borst + biceps

Dinsdag:
Kuiten + buik + cardio

Woensdag:
Rug + triceps

Donderdag:
Buik + cardio of rust

Vrijdag:
Schouders+ bovenbenen

Zaterdag en zondag:
Rust
 
Aan je schema is mijns inzieng niets op aan te merken, ik stel er mij wel de vraag bij hoeveel sets en oefeningen je doet, hoe intensief, failure?, duurtijd training, hoe lang train je al, eet je voldoende, slaap je voldoende, magnesium?,.... vele factoren spelen mee in het bepalen van die spierpijn. Spierpijn hebben is normaal en in vele gevallen een goed teken, 4 a 5 dagen is echter wel lang tenzij je nog niet lang traint.
Ik heb ook het meest spierpijn bij een been- en borsttraining.
 
Aan je schema is mijns inzieng niets op aan te merken, ik stel er mij wel de vraag bij hoeveel sets en oefeningen je doet, hoe intensief, failure?, duurtijd training, hoe lang train je al, eet je voldoende, slaap je voldoende, magnesium?,.... vele factoren spelen mee in het bepalen van die spierpijn. Spierpijn hebben is normaal en in vele gevallen een goed teken, 4 a 5 dagen is echter wel lang tenzij je nog niet lang traint.
Ik heb ook het meest spierpijn bij een been- en borsttraining.

Eten die ik naar mijn inziens vrij goed.Ik heb niet echt een voedingsschema omdat dat moeilijk gaat door mijn werk.
Slapen doe ik wel weinig.Gemiddeld 5u per nacht.Maar dat doe ik al 5 jaar zo,dus ik zou denken dat mijn lichaam dat al gewoon is.:o

Ik doe per spiergroep altijd 4 verschillende oefeningen van elk 5 sets.
10-8-8-6-6 .Ligt beginnen en altijd wat verzwaren tot het einde van de oefening.En zo dus 4 keer per spiergroep.

Elke 2-3 maand verander ik van oefingen.En ik train nu al 13 maand.:)

Helpt magnesium bij het voorkomen van spierpijn?
 
Welke oefeningen, hoeveel sets, hoeveel reps en hoeveel procent van je 1RM met hoeveel rust tussen de sets ? "Ik doe benen" is niet echt een schema (hooguit een verdeling).

Afgezien daarvan... het scheelt het epr spiergroep en ook per oefening (eccentrische bewegingen geven nu eenmaal meer spierpijn dan concentrische).
 
Welke oefeningen, hoeveel sets, hoeveel reps en hoeveel procent van je 1RM met hoeveel rust tussen de sets ? "Ik doe benen" is niet echt een schema (hooguit een verdeling).

Afgezien daarvan... het scheelt het epr spiergroep en ook per oefening (eccentrische bewegingen geven nu eenmaal meer spierpijn dan concentrische).

Maakt niet echt uit welke oefeningen,mijn borst doet altijd pijn.Voor het aantal sets,zie bovenstaande post;).En ik rust ongeveer 20sec tussen elke set.
 
Eten die ik naar mijn inziens vrij goed.Ik heb niet echt een voedingsschema omdat dat moeilijk gaat door mijn werk.

Klinkt niet erg overtuigend, krijg je genoeg eiwitten binnen?
 
Maakt niet echt uit welke oefeningen,mijn borst doet altijd pijn.Voor het aantal sets,zie bovenstaande post;).En ik rust ongeveer 20sec tussen elke set.

20 sets met 20 secondes tussen de stes dus..... Peroonlijk vind ik 20 secondes geen rust. Dat is zelfs voor een rest-pause set nog aan de korte kant, laat staan tussen fatsoenlijke sets. En heb je echt 20 sets nodig om te groeien ?
 
Back
Naar boven