AndroidHealthClinic

langdurige harde stijve kuiten

Bezoekers in dit topic

Stijneke

Ripped Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
15 sep 2011
Berichten
3.430
Waardering
4.445
Lengte
1m70
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
Ik train momenteel squat begin van de week en deads einde van de week. Nu heb ik dat mijn kuiten enorm hard blijven staan en het gevoel van het begin van een verzuring.
Ik heb de laatste week wel minder water gedronken, maar ben ik de laatste dagen terug op aan het letten. Ik heb vorige week ook gepiekt in deze trainingscyclus en deze deloadweek is achter de rug.

kort gezegd mijn kuiten wil ik graag terug ontspannen. Zie ik iets over het hoofd? Ik ben de laatste week ook wel fel vermoeid geweest, terwijl dochter en vriendin ziek waren.

verschillende factoren, maar eerder nieuw voor mezelf.
ik train wel géén kuiten specifiek en neem als supps creatine, bcaa s, pwo nu en dan.

ik heb nu aangepast:
- terug meer water ( dronk soms geen 2 liter)
- eiwitinname vermoedelijk aan de lage kant (ga ik komende week verhogen, ik eet wel al maanden hetzelfde)

ervaringen hoor ik graag.
 
Eiwitten hoeven niet hoger dan 2 gr per kg BW. dus 150-160 gram heb je al zat aan. Daar krijg je geen stijve kuiten van.
Kan wel zijn als je zwaar aan het cutten bent dat je tekorten hebt.
Mogelijk kan je magnesium proberen (magnesium citraat gewoon bij Action). Dat kan helpen bij spierkrampen.
Foamrollen van je kuiten. Geen fijn gevoel maar helptvaak ook wel.
 
Eiwitten hoeven niet hoger dan 2 gr per kg BW. dus 150-160 gram heb je al zat aan. Daar krijg je geen stijve kuiten van.
Kan wel zijn als je zwaar aan het cutten bent dat je tekorten hebt.
Mogelijk kan je magnesium proberen (magnesium citraat gewoon bij Action). Dat kan helpen bij spierkrampen.
Foamrollen van je kuiten. Geen fijn gevoel maar helptvaak ook wel.

Ja eiwitten zaten wat laag dan toch. Wel ook het gevoel dat mijn kuiten goed aan het groeien zijn (kan natuurlijk ook een idee zijn :D ).
Ja dat foamrollen kan nog wel een goed idee zijn (y).

thx
 
Foamrollen is inderdaad een goede tip. Hiernaast kan ik je nog 2 tips meegeven die mij enorm helpen:

1) Na de training neem ik wisselbaden: In de douche spoel ik mijn kuiten/benen af met koud water. Elke kuit doe ik +/- 30 seconden. Je verplaatst de sproeikop constant, niet op dezelfde plaats blijven sproeien.... Vervolgens 30 seconden warm, terug koud, warm, ….. Afsluiten met een gewone douche. Je kan dit uiteraard ook doen voor het ganse been.
2) Na de douche breng ik magnesium olie aan en vervolgens compressie kousen erover. Hiermee loop ik de rest van de dag rond en ga er desnoods 's avonds mee slapen.
Magnesium wordt heel goed transdermaal opgenomen, in tegenstelling tot oraal waarbij heel veel door het spijsverteringsproces verloren gaat..

Hopelijk heb je er wat aan.

Succes!
 
Foamrollen is inderdaad een goede tip. Hiernaast kan ik je nog 2 tips meegeven die mij enorm helpen:

1) Na de training neem ik wisselbaden: In de douche spoel ik mijn kuiten/benen af met koud water. Elke kuit doe ik +/- 30 seconden. Je verplaatst de sproeikop constant, niet op dezelfde plaats blijven sproeien.... Vervolgens 30 seconden warm, terug koud, warm, ….. Afsluiten met een gewone douche. Je kan dit uiteraard ook doen voor het ganse been.
2) Na de douche breng ik magnesium olie aan en vervolgens compressie kousen erover. Hiermee loop ik de rest van de dag rond en ga er desnoods 's avonds mee slapen.
Magnesium wordt heel goed transdermaal opgenomen, in tegenstelling tot oraal waarbij heel veel door het spijsverteringsproces verloren gaat..

Hopelijk heb je er wat aan.

Succes!

interessant, deze nog nooit gehoord! Momenteel een maand verder en kuiten doen het goed. stijfheid beperkt zich louter tot een paar dagen, dus ben tevreden.
 
Back
Naar boven